Svensk polis stressar mc av vägen.

Vems fel var det?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
jag tycker att vi ska ha ett ordningsamhälle, dock ej enskilda poliser som anser sig stå ovanför det.
Äh, det handlar snarare om poliser som är förmögna att ta egna initiativ. Helt nödvändigt för ordningssamhället.

Dock är det fortfarande rena lekstugan där ute. Se helikopterrånet till exempel. Inte ett enda skott avlossades mot rånarna :brinnerup

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Äh, det handlar snarare om poliser som är förmögna att ta egna initiativ. Helt nödvändigt för ordningssamhället.

Oordningsamhälle menar du?
Dags att damma av Lundquists modell av ämbetsmannens (polismannen) etiska position i det demokratiska samhället ser jag :Bugar

demoh.jpg

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Tacka gud för SH, fan vad tråkigt man skulle ha på jobbet annars

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
den viktiga frågan är inte ifall killen ramlade på sin hoj eller inte, det vesäntliga är att polismannen har brutit mot överordnades order att avbryta jakten. dessutom har han kört i 200+ , mot rött med mera.

hade utfallet varit att killen hade kommit undan (vilket 99% gör, och ledningen som beodrar avbrytandet även känner till) och polisen skadat någon civil hade skuldfrågan varit tydligare. faktum är att det klonkas en hel del med utryckningsfordon i det här landet.
Antagligen är det därför dom lägger ner dom flesta inbrott, hojstölder, misshandelsfall och bilstölder också, för att dom ändå inte griper så många gärningsmän :rolleyes:

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Antagligen är det därför dom lägger ner dom flesta inbrott, hojstölder, misshandelsfall och bilstölder också, för att dom ändå inte griper så många gärningsmän :rolleyes:
:fakta

Polisen får icke stressa flyende brottslingar. Tänk om någon oskyldig civilist blir påsprungen :skrämd

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Titta så skönt, polisen fick inte jaga och lära sig veta hut!

http://www.dn.se/nyheter/sverige/polis-domd-for-vansinnesjakt-1.1210793

Tjao, personligen så tycker jag att polisen bör sitta inne på kontoret hela dagarna istället så kan alla löpa amok. Så fort polisen rör sig ute så blir de anmälda av en massa idioter som tycker sig ha blivit felbehandlade efter att ha kört 100km över hastighetsgränsen, slagit någon på käften eller trimmat skiten ur sin moppe...

Länge leve Sverige! här är det synd om alla som begår brott

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Titta så skönt, polisen fick inte jaga och lära sig veta hut!

http://www.dn.se/nyheter/sverige/polis-domd-for-vansinnesjakt-1.1210793

Man kan ju fundera på vilka följderna blir av sådan dommar?

Ungdomar trimmar och kör som idioter för polisen vågar ändå inte jaga dom? Och andra sidan trimmade man ju och körde som en idiot trots att polisen fick jaga en när man själv var mopedyngling... :va
Hände ju till och med att man försökte provocera polisen till att börja jaga och sånt lär ju försvinna nu i alla fall.

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Förövaren var ju så ung och oförståndig! Jo, han var straffmyndig (gissar jag), men ni vet ju hur 90-talisterna är, det är ju synd om dom. Man kan ju inte kräva att en 15-åring vet att man inte ska dra från polisen.

Det handlar om att skicka ut signaler!

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
Då har jag missförstått en del av dina tidigare inlägg. :)

Ingen av de poliser jag känner eller har någonsin träffat anser sig stå över lagen, men det kanske är annorlunda där uppe, vad vet jag.

Här nere är det nog jobbigt att vara polis. De får inte utöva sitt yrke, det ska klagas så snart de gör något som inte passar den som de fattat intresse för, och jävlar om de inte kommer med hela styrkan så fort en cykel blir stulen.

nja, jag har väl oxå till största delen bra erfarenheter av polismän, dock så utmärker sig de 20% som ansökte till polishögskolan pga ett perverst maktbehov mer än de andra som har bättre anledningar till att bli polis. (dock så tror jag att även de har ett större undermedvetet kontrollbehov jämfört med vanliga/riktiga människor som inte söker polis)

och klagas på poliser? buhu, vilken yrkesgrupp klagas det inte på från och till? det är sällan man hör om tandläkare som slår ut käkbenet på patienterna när de klagar på att rotfyllnaden gör ont... lite självkontroll bör man ha även om man är polis :)

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Man kan ju fundera på vilka följderna blir av sådan dommar?

Ungdomar trimmar och kör som idioter för polisen vågar ändå inte jaga dom? Och andra sidan trimmade man ju och körde som en idiot trots att polisen fick jaga en när man själv var mopedyngling... :va
Hände ju till och med att man försökte provocera polisen till att börja jaga och sånt lär ju försvinna nu i alla fall.

Jo men förr så anmälde man inte polisen om man körde omkull när man blev jagad. Inte för att det hänt mig men vet om sådana det hände. Jävla larv ju, ungefär som att ställa upp i en match i K1 och sen anmäla vinnaren för misshandel.

josman

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
FZ1N-09. Fiddy 110cc
Det skulle vara trevligt om journalisterna i det här landet kunde göra sitt jobb istället för att copy-pasta TT-meddelanden, känns som att det finns omständigheter som inte kommer fram.

Vilka omständigheter?
Att moppekillen ej hade hjälm?

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02
Vilka omständigheter?
Att moppekillen ej hade hjälm?

Ingen aning men i sann SH anda spekular jag vidare:
Han kanske körde jänta sin :tuttar
eller mest troligt
han hade hjälmen som keps :huvet (dvs ovanpå huvet, inte runt huvet... ja standad moppef*o)

Och att jaga en sånn måste ni ju förstå är fel.

Tycker att det är helt rätt att jaga både mopedister o motorcyklister, bara polise följer de regler som de har att rätta sig efter.
Funkar det då inte i verkligheten? Jamen ändra reglerna då.
Det handlar om rättssäkerhet. (vilket vi inte har då mydighter tycker att de kan skita i de regler som finns)

tottelias

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
z800 ,CBR1000RR -08, R1 -06 såld, R1 -99 stulen
Oj, blev lite otydligt ser jag. Nej, jag menade att det inte är så hemskt svårt att köra ifrån polisens bilar med slöare bilar om man kan köra bil hyfsat.

Är du inte totalt kass på hoj så ska du naturligtvis med lätthet köra ifrån en polisbil med en R1. Killen på klippet är uppenbarligen inkompetent, om det råder väl inga tvivel, och borde själv ha förstått att han borde ha stannat. Med snuten i baken ökar adrenalinet rejält och det gäller att veta vad man gör för att inte bli överstressad.

Jag menar inte att spela outlaw eller nåt, men jag tror att det är en hel drös läsare av den här tråden som har kört ifrån snuten både en och två gånger. Ändå verkar de flesta som skriver i tråden starkt moraliserande mot sånt beteende. Luktar lite dubbelmoral här tycker jag.

Eller så är det bara så att man inte vågar skriva sånt längre. I dessa SH-tider, då alla som postar en film där det går över 90km/h eller körs lite på bakhjulet, direkt sågas som omogna och oansvariga. Helst ska det touras lite motorväg för att sedan diskuteras modell, inköpspris och montering av kamera.

bra svar asså.
vem fan köper en sporthoj och åker i laglig fart, då är det väl ingen mening med det då finns det både yzf125r, aprilia rs125, honda cbr125 och ninja 250 för den som vill ha sporthojutseendet.
Den enda jag vet e en brud och hon åker 10km/h under hastighetsbegränsningen på en gixxer helt :va .

och bollox polarn jobbar på polisen uppsala deras häststarkaste bil är en saab 9-5 270 hästars och den har inte mkt att säga till om mot en r1:a
och att grisarna inte är några proffs på att köra bil är väl känt, läs...
http://www.bytbil.com/motornyheter/Nyhet.aspx?id=jv2kakyg

Last edited:

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
bra svar asså.
vem fan köper en sporthoj och åker i laglig fart, då är det väl ingen mening med det då finns det både yzf125r, aprilia rs125, honda cbr125 och ninja 250 för den som vill ha sporthojutseendet.
Den enda jag vet e en brud och hon åker 10km/h under hastighetsbegränsningen på en gixxer helt :va .
troll_with_sign.gif

Ganska nytt obegränsat körkort va?

Hur många artiklar vill du jag ska googla fram som handlar om fuckon som hamnat i spenaten med sin rövraket? 300?

tottelias

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
z800 ,CBR1000RR -08, R1 -06 såld, R1 -99 stulen
troll_with_sign.gif

Ganska nytt obegränsat körkort va?

Hur många artiklar vill du jag ska googla fram som handlar om fuckon som hamnat i spenaten med sin rövraket? 300?

nej inte särskilt. så det är bara dem med nyss taget obegränsat som gillar att köra fort och som kör i diket? Poängen var att jag förstår mig inte på folk som köper en sport 1000cc och sen bara cruisar i 70 och 90. det är samma som alla dem med ferrari, lambos och porschar som fan e helt fartblyga som bara har den för att visa upp på stureplan. 299km/h :p
Sen tycke jag fan man nästintill blir trakasserad av grisen, blev stoppad 8ggr i somras av diverse dåliga anledningar, det va att folk hade ringt in att en svart sporthoj hade wheelat på just den gatan, en kväll precis utanför mitt hus kom civilare springandes och stoppa mig när jag skulle låsa hojen utanför huset. Visst är det bra att dem kollar men man blir fan irriterad efter ett tag

Last edited:

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
nej inte särskilt. så det är bara dem med nyss taget obegränsat som gillar att köra fort och som kör i diket? Poängen var att jag förstår mig inte på folk som köper en sport 1000cc och sen bara cruisar i 70 och 90. det är samma som alla dem med ferrari, lambos och porschar som fan e helt fartblyga som bara har den för att visa upp på stureplan. 299km/h :p

Jag förstår mig inte på folk som köper en sporthoj för att sätta fartrekord på allmän landsväg, eller "skryta" vid lokala korvmojen eller på nätet om hur många "snutar" man kört ifrån.

Varför inte börja TÄVLA....där "gallras agnarna från vetet", har varit med om det fler gånger än en att den "lokala" "Världsmästaren" blivit frånåkt på en helt vanlig kvällsträning på bana.

Dom snackar "stort och brett" om hur skickliga dom är, men dom stannar oftast inte hela träningen. Helt plötsligt är dom bara borta!

Nu påstår inte jag att DU är en sån.........

/KentW

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...