MadKat
Luktar gummi?
[YOUTUBE-ID]wvJiYrRcfQo[/YOUTUBE-ID]
Judge Dredd for president!
Äh, det handlar snarare om poliser som är förmögna att ta egna initiativ. Helt nödvändigt för ordningssamhället.jag tycker att vi ska ha ett ordningsamhälle, dock ej enskilda poliser som anser sig stå ovanför det.
Äh, det handlar snarare om poliser som är förmögna att ta egna initiativ. Helt nödvändigt för ordningssamhället.
Antagligen är det därför dom lägger ner dom flesta inbrott, hojstölder, misshandelsfall och bilstölder också, för att dom ändå inte griper så många gärningsmänden viktiga frågan är inte ifall killen ramlade på sin hoj eller inte, det vesäntliga är att polismannen har brutit mot överordnades order att avbryta jakten. dessutom har han kört i 200+ , mot rött med mera.
hade utfallet varit att killen hade kommit undan (vilket 99% gör, och ledningen som beodrar avbrytandet även känner till) och polisen skadat någon civil hade skuldfrågan varit tydligare. faktum är att det klonkas en hel del med utryckningsfordon i det här landet.
Antagligen är det därför dom lägger ner dom flesta inbrott, hojstölder, misshandelsfall och bilstölder också, för att dom ändå inte griper så många gärningsmän
Titta så skönt, polisen fick inte jaga och lära sig veta hut!
http://www.dn.se/nyheter/sverige/polis-domd-for-vansinnesjakt-1.1210793
Då har jag missförstått en del av dina tidigare inlägg.
Ingen av de poliser jag känner eller har någonsin träffat anser sig stå över lagen, men det kanske är annorlunda där uppe, vad vet jag.
Här nere är det nog jobbigt att vara polis. De får inte utöva sitt yrke, det ska klagas så snart de gör något som inte passar den som de fattat intresse för, och jävlar om de inte kommer med hela styrkan så fort en cykel blir stulen.
Man kan ju fundera på vilka följderna blir av sådan dommar?
Ungdomar trimmar och kör som idioter för polisen vågar ändå inte jaga dom? Och andra sidan trimmade man ju och körde som en idiot trots att polisen fick jaga en när man själv var mopedyngling...
Hände ju till och med att man försökte provocera polisen till att börja jaga och sånt lär ju försvinna nu i alla fall.
Det skulle vara trevligt om journalisterna i det här landet kunde göra sitt jobb istället för att copy-pasta TT-meddelanden, känns som att det finns omständigheter som inte kommer fram.
Vilka omständigheter?
Att moppekillen ej hade hjälm?
Oj, blev lite otydligt ser jag. Nej, jag menade att det inte är så hemskt svårt att köra ifrån polisens bilar med slöare bilar om man kan köra bil hyfsat.
Är du inte totalt kass på hoj så ska du naturligtvis med lätthet köra ifrån en polisbil med en R1. Killen på klippet är uppenbarligen inkompetent, om det råder väl inga tvivel, och borde själv ha förstått att han borde ha stannat. Med snuten i baken ökar adrenalinet rejält och det gäller att veta vad man gör för att inte bli överstressad.
Jag menar inte att spela outlaw eller nåt, men jag tror att det är en hel drös läsare av den här tråden som har kört ifrån snuten både en och två gånger. Ändå verkar de flesta som skriver i tråden starkt moraliserande mot sånt beteende. Luktar lite dubbelmoral här tycker jag.
Eller så är det bara så att man inte vågar skriva sånt längre. I dessa SH-tider, då alla som postar en film där det går över 90km/h eller körs lite på bakhjulet, direkt sågas som omogna och oansvariga. Helst ska det touras lite motorväg för att sedan diskuteras modell, inköpspris och montering av kamera.
bra svar asså.
vem fan köper en sporthoj och åker i laglig fart, då är det väl ingen mening med det då finns det både yzf125r, aprilia rs125, honda cbr125 och ninja 250 för den som vill ha sporthojutseendet.
Den enda jag vet e en brud och hon åker 10km/h under hastighetsbegränsningen på en gixxer helt .
Ganska nytt obegränsat körkort va?
Hur många artiklar vill du jag ska googla fram som handlar om fuckon som hamnat i spenaten med sin rövraket? 300?
nej inte särskilt. så det är bara dem med nyss taget obegränsat som gillar att köra fort och som kör i diket? Poängen var att jag förstår mig inte på folk som köper en sport 1000cc och sen bara cruisar i 70 och 90. det är samma som alla dem med ferrari, lambos och porschar som fan e helt fartblyga som bara har den för att visa upp på stureplan. 299km/h
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|