Och så blev det ingen första tävling.
http://www.svemo.se/sv/Grenar/Roadracing/Tavling/Tavlingsdatum2014/
Inte många banor att åka på nu.
Dessutom så är nästan alla tävlingar på gelleråsen! Blir till o tävla med danskarna för min del
Inte är det första april ännu? Vem är ansvarig för detta? Detta är ju en total fars... Känns väldigt motiverat att man löst ut sin licens och skall göra sitt första Rookie år.
Det är ju inte så att om tävlingarna inte hade varit på Gelleråsen så hade de varit någon annanstans. Hade det inte varit för Gelleråsen så hade det inte varit några tävlingar alls. Tacka Mike för hans engagemang...
Köra med Danskarna? Det är 3 deltävlingar i Danska mästerskapen. Djursland, Padborg samt Mantorp
Jag har väl inte gnällt, men visst hade jag sett fram emot en debutsäsong som innehåller flera banor.
Förstår faktiskt inte vad det är för fel i att vilja tävla på flera banor.
Det är ju inte så att om tävlingarna inte hade varit på Gelleråsen så hade de varit någon annanstans. Hade det inte varit för Gelleråsen så hade det inte varit några tävlingar alls. Tacka Mike för hans engagemang...
Köra med Danskarna? Det är 3 deltävlingar i Danska mästerskapen. Djursland, Padborg samt Mantorp
Sorry, sorry.
Jag trodde inte att jag, genom att vädra mina tankar, drog ner stämningen för alla.
Mina funderingar grundar sig på mina förutsättningar.
Personligen så har jag inte kört speciellt många banor alls.
Eller rättare sagt. Jag har kört en halv dag på Gelleråsen och 1 dag på Mantrorp totalt på min banhoj.
Och 3 dagar på Gotland med min gathoj (som gjorde att jag bara var tvungen att skaffa banhojen )
Så... ja, jag tror inte det finns någon "mer" rookie än jag.
Och, visst kanske lite av nervositet gör att lite att en del tvekan smyger sig på.
Genom de få dagarna, så upplevde jag att jag hade olika lätt att hitta flytet på de olika banorna.
Så, med mitt snabba beslut att jag vill köra Rookie, så tänkte jag att även om jag inte hittar flytet på någon bana, så gör jag det på en annan.
Sen, även om jag inte ens kört Knutstorp o Anderstorp, så har jag självfallet kollat filmer ett par hundra ggr och de ser jävligt roliga ut helt enkelt.
Det bör ju också innebära att de som normalt tränar på Gelleråsen har en viss fördel i serien.
Den fördelen skulle ju inte finnas på samma sätt om det körts på flera banor.
Men, visst... jag ger dig rätt i att det behövs folk som kör.
Och min kortvariga depression släpper nog snart och så är jag där ändå.
Visst, man kan se det på ditt sätt. Eller så tänker man:
- Fan vad bra att de bara kör på tre banor, då blir det ju färre nya banor att lära sig! Och då får inte hemmaförarna så mycket fördel! För då är jag också snart hemmaförare på ALLA svenska banor!
Race of Legends 31 maj!
Ett helt nytt tävlingsformat på Gelleråsen 31 maj 2014!
Ny bana, nytt upplägg, Shorttrack 1,2 km
Roadracing med speedwayupplägg! 4 varv, 4 MC, alla mot alla!! Sveriges bästa förare på plats. Feat SS600 förare
Det som jag inte riktigt får ihop i det hela är att 6 deltävlingar i DMR/SBPC cup med Bikepromotion fördelat på tre helger kör på Anderstorp. Zenergycup kör en helg på Knutstorp med race samt en racehelg på Mantorp.
TT-cup och DM med Teamtrackday har fått till ett arrangemang på Anderstorp och ett på Mantorp. Hur kan det komma sig att inte vi lyckats få till en enda sm deltävling på någon av dessa banor när det i praktiken blir en massa race där? Nån som har en vettig förklaring?
Stor eloge till de inom svemo som kämpar och försöker men något stämmer inte här, är det så att klubbarna inte klarar av att fixa arrangemangen (resursmässigt och ekonomiskt) så kanske det är dags att se över att "privatisera" arrangemangen och låta någon utomstående arrangör få en chans att genomföra en sm deltävling?
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|