Sverige i ett nötskal.

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Ojdå. Så det är ingen skillnad i bedömning av påföljd mellan civila och poliser vid domslut.:rolleyes:

Jo såklart, men det är väl ganska självklart också. Dock finns det en massa domar mot poliser som har misskött sig också, därav mitt svar.

Hur man än vänder det, så är ju det enda säkra att gå därifrån och låtsas att man inte sett nått :tummenner

Ja, men det är väl ganska ovidkommande? Det säkraste vore ju att stanna hemma isåfall. Alltid.
 
Last edited:

kleinealf

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2005
Ort
Gävle
Hoj
cr 125 -93 och Apollo 128cc modell 82 -57
:rofl



Skillnaden är ju att man efter 20 år kan komma på att man har gjort fel och då släppa ut den stackaren som suttit inne oskyldigt. Lite knivigare när man har mördat honom.

Ja, öga för öga, tand för tand är ju verkligen en bra lösning på många problem. Många länder i mellanöstern till exempel resonerar såhär och se hur bra dom har det. Det är faktiskt inte 1400-tal längre.


Är det inte bättre att bygga säkrare fängelser och öka bevakningen än att mörda människor?

Det finns massor med krig där det bryts mot de mänskliga rättigheterna, men det legitimerar väl inte att ännu fler ska bryta mot det?


Vem ska förresten mörda staten då? Öga för öga, tand för tand.

Saken är den att det ofta brukar ta mer än 20 år från dom till straff, då då kan man passa på att ha många överklaganden och dylikt innan domen verkställs (Har inte dödstraffmotståndare argumentet att en dödsdom kostar mer än livsttids straff då dödsdomen kommer att ha fler rättegångar och fan allt än den livstidsdömde? I så fall så borde ju den dödsömde ha större chans att bli frisläppt om man ska lyssna på era argument.

japp, du vänder andra kinden till förstår jag? Varför ska vi vara så toleranta för om jag får fråga?

Ja och vart ska vi få de pengarna ifrån? Det kommer alltid att förekomma rymmningar ändå.

Hmm, i så fall så borde vi ju redan nu dömma staten för olaga frihetsberövande med tanke på alla som vi redan har låst in. nej så klart har staten (samhället) Rätt att utföra straffet, vem skall annars göra det?

Därför som den här diskussionen inte hör hemma i denna tråd så tycker jag inte att du skriver något mer till mig om du inte har något vettigt att säga, gäller även andra trådar.
 
Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
men jag har alltid tyckt att sverige har skyddat brotslingarna:mad: :huvet
Sverige i mitt :arsele
Du har rätt att lämna det svenska samhället precis när du vill. Det känns rätt fint när man tänker på det, eller hur? :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top