Vikingarockaren
Sommar!!
Det var ju hemskt vad du verkar irriterad. Jag kan påpeka att jag bl.a. har blivit hotad med pistol, haft en flickvän som blivit våldtagen samt vänner som blivit misshandlade. Jag är rätt stolt över att inte vara en så liten människa, som du verkar vara, som skriker efter mer våld trots det. Jag tror på teorin om att våld föder våld, även om det utövas för en "god sak".
Å eftersom jag jobbar inom sektorn så har jag även erfarenhet av knarkpåverkade våldsmän. Så för mig är detta inte "insnöade fantasier" utan vardag.
Om du undrar: Jodå, när min flickvän blev vålldtagen eller min hoj stulen så ville jag också använda våld. Skillnaden är att jag vet att ett samhälle inte kan bygga på principen att ilska är en ursäkt för hämnd eller att min känslor/åsikter måste upphöjas till samhällsnorm.
En annan skillnad mellan oss är att jag inte önskar att NÅGON ska råka ut för våld, vare sig någon är enig med mig eller inte.
Vad gäller sunt förnuft så avstår jag det till förmån för vetenskap. "Sunt förnuft" är ju ofta du själv som avgör.
Dina åsikter år så äckligt PK så jag spyr. Vissa förstår bara våld (ja ibland förstår dom inte det heller men det stoppar dom i alla fall) och speciellt om dem är påverkade av LSD eller nån annan stark drog.