Såklart, det bästa vore om alla på egen hand skulle få bestämma vem som ska få leva eller inte. Då hade vi sluppit massa inkompetenta domstolar som bara dömmer fel hela tiden också.
Nästa fråga blir då, varför har det kommit fram uppgifter om att överfallet hade avbrutits innan det andra slaget utdelades om så inte var fallet? Fanns det fler vittnen? Var detta kvinnans vittnesmål? Den dömdes? Någon måste ju ha sagt att slag nr 2 delades ut efter det att han kommit ut ur bilen.
Gör jag?Och det du baserar din teori på är....aftonbladet!
Vem tror du ger den mest korrekta bilden av vad som skedde? En kille i Nås eller uppgifter från rättegången?
Istället för ett bedövande slag så ska man be om allsång, ex, We shall overcome..
Suck, att inte domstolarna sätter dit de riktiga gärningsmännen istället och inte de som gör rätt för sig.
Vad tycker moderaterna då? Visst ville dom göra reformer i rättsystemet?
Dödsstraff FTW!
Gör jag?
kommit fram uppgifter om att överfallet hade avbrutits
Speciellt för judar, svarta och invandrare i allmänhet va?
Jag hade inte drämt till honom i huvudet med en domkraft.
martin: Vad hade du gjort i samma sits? Snällt frågat herr pundare om han möjligvis kan hålla sig lugn och inte vara våldsam efter det att du ingripit eller sett till att han hållt sig lugn?
Jag klickade på länken i första posten, så vitt jag vet var den inte till aftonbladet.Dreggel skrev:Tydligen. Du citerade ju själv en artikel från aftonbladet.
Jag hade inte drämt till honom i huvudet med en domkraft.
Jag visste att du skulle skriva något liknande.
Nej, nu får du förklara varför? Sluta vara så naiv. Jag har ingenting imot judar, svarta och invandrare i allmänhet. Så du tror att jag tycker att man skall avrätta folk hit och dit bara för att de är av ett annat folkslag/Annan religion (jag är förövrigt icketroende)? Nej, dem som förkänar dödsstraff skall ha det, de som inte förkänar det skall inte ha dödsstraff.
MVh//Kleinealf
Det går nog inte att avfärda domen som felaktig bara utifrån händelsens tema. Det måste vara så att alla är lika inför lagen och att övervåld vid ingripanden ska kunna prövas. Annars sjunker vår rättssäkerhetsnivå ner mot staternas.
Kanske är domen helt uppåt väggarna, kanske inte. Jag skulle gärna vilja veta mer om detaljerna och händelseförloppet för att uttala mig.
Om jag hade sett någon ge sig på min sambo exempelvis så hade jag då fan inte nöjt mig med att spräcka skallen på han.
Det hade fått kosta hur många år som helst i fängelse men jag anser att ingen har rätt att förgripa sig på någon annan och speciellt ingen jag bryr mig om, så ger man sig in i leken får man leken tåla.
En pundar hit eller dit, vem bryr sig .
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |