Sverige i ett nötskal.

trosell

Medlem
Gick med
5 Sep 2004
Ort
LJUSDAL
Hoj
1 Liter
Case Closed, dock planeras det demonstrationer i den regionen(Nås/Dala-Järna/Vansbro) ang, ett sjukt domslut. vilket jag tycker är bra.
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Såklart, det bästa vore om alla på egen hand skulle få bestämma vem som ska få leva eller inte. Då hade vi sluppit massa inkompetenta domstolar som bara dömmer fel hela tiden också. :tummenupp

Nästa fråga blir då, varför har det kommit fram uppgifter om att överfallet hade avbrutits innan det andra slaget utdelades om så inte var fallet? Fanns det fler vittnen? Var detta kvinnans vittnesmål? Den dömdes? Någon måste ju ha sagt att slag nr 2 delades ut efter det att han kommit ut ur bilen.

Och det du baserar din teori på är....aftonbladet! :tummenupp
Måste nog hålla med om att jag hellre lyssnar på en snubbe från Nås isf..
 

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Ort
Anonym
Hoj
Anonym


Vem tror du ger den mest korrekta bilden av vad som skedde? En kille i Nås eller uppgifter från rättegången?

En dom och en korrekt bild är inte samma sak.

Som ovan att slåss har jag inte den blekast aning om hur hårt man kan slå
någon i skallen utan att spräcka den. En person som just har begått ett
överfall och man just har slagit av armen på behöver antagligen lugnas ner
lite. Kan någon tala om hur man ska göra istället?
 

kleinealf

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2005
Ort
Gävle
Hoj
cr 125 -93 och Apollo 128cc modell 82 -57
Suck, att inte domstolarna sätter dit de riktiga gärningsmännen istället och inte de som gör rätt för sig.

Vad tycker moderaterna då? Visst ville dom göra reformer i rättsystemet?

Dödsstraff FTW!
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Om jag hade sett någon ge sig på min sambo exempelvis så hade jag då fan inte nöjt mig med att spräcka skallen på han.
Det hade fått kosta hur många år som helst i fängelse men jag anser att ingen har rätt att förgripa sig på någon annan och speciellt ingen jag bryr mig om, så ger man sig in i leken får man leken tåla.

En pundar hit eller dit, vem bryr sig .
 

SirWankalot

If you can eat it, you can
Gick med
7 Jun 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati S2R1000
Att ge sig på pundare hur farliga eller påtända dom är, är det värsta man kan göra i Sverige för batikkärringarna i diverse sociala utskott tycker det är 'synd' om dessa personer.

Tills vi får bort dessa häxor, miljöpartister och vänstervrak så glöm att göra en insats för att hjälpa någon.
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Är det dessutom inte snack om att eventuellt införa en lag som gör det starffbart att inte ingripa om man ser någon som misshandlas/våldtas eller liknande?

Det blir ju nog lätt att införa när man har den här "skydda gärningsmannen-mentaliteten" :huvet
 

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Suck, att inte domstolarna sätter dit de riktiga gärningsmännen istället och inte de som gör rätt för sig.

Vad tycker moderaterna då? Visst ville dom göra reformer i rättsystemet?

Dödsstraff FTW!

Speciellt för judar, svarta och invandrare i allmänhet va? :tummenupp
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Only in Sweden

Trodde det var USA som var ett korkat land man klgade på hela tiden. I (f.d) sossesverige är ju allt så bra... (OT men som halvamerikan kändes det bra att få detta sagt).

FUBAR: Det är redan idag kriminellt att inte ingripa. Dock ligger i bemärkelsen ingripa inte nödvändigtvis att man fysiskt skall avstyra en händelse, ringa 112 räcker i lagens mening. Finns t.om en person som är dömd för detta för ett antal år sedan, han ignorerade en misshandel på en tunnelbanestation.

I debatten Aftonbladet vs. En snubbe på orten så tror jag mer på lokalskvaller än de som har betalt för att skriva dravel. Klart är att Sverige är troligen det enda land där du kan bli dömd för att visa civilkurage, detta p.g.a att tydligen är det "samhällets" fel att någon är kriminell. De skall inte heller straffas utan vårdas till de mår bra. har man därför mage att attackera dessa samhällets offer skall man givetvis få sitt liv raserat. Fråga vilken polis som helst om den mängd "våld" som behövs för att ta hand om en person på amfetamin, rohypnol eller LSD och ni får intressanta svar. Domstolar verkar dock tycka att man bör köra försiktighetsprincipen vid ingripande.

martin: Vad hade du gjort i samma sits? Snällt frågat herr pundare om han möjligvis kan hålla sig lugn och inte vara våldsam efter det att du ingripit eller sett till att han hållt sig lugn?

Det sorliga är att det finns hur många liknande exempel som helst i Sverige. Ett av de mer tragiska var/är en kioskägare i Gislaved. En invandrare som verkligen vill försörja sig och sin familj men plågades av inbrott. Försäkringsbolaget vägrade ge honom försäkring till slut och polisen förklarade att eftersom Gislaved var så lungt så tog det dem minst en timma att dyka upp efter det att larmet gick. Till sist grep och band han en av killarna (utan var sig slag mot huvudet eller övervåld), han fick även personen att skriva på ett erkännande. Givetvis blev han anmäld och dömdes för olaga hot och olaga frihetsberövande till fängelse. Sist jag läste om honom är det en knäckt man vars familj lever på socialbidrag, alla samhällsinstanser verkar dock väldigt nöjda med resultatet.
 

GrimReaper

Orgasmdonator
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/"Brumma"
Hoj
Kawa ZX9R -98 / Gixxer Fighter (Till Salu)
Var det en pundare förstår jag att han dängde domkraften i huvudet på honom. Han ska vara glad att det hjälpte...

Har knycklat ihop en pundare en gång och ett antal svenson-fyllon. Fyllona kan vara väldigt agressiva men dom ger upp när dom känner smärta och dessutom tänker dom trots fyllan ändå ganska rationellt.

En pundare som är hög (beroende på dråg) ger aldrig upp (dom känner ingen smärta). Den pundaren jag råkade ut för hotade mig och ett par kollegor och vi beslutade att hålla fast honom vilket slutade med en rejäl brottningsmatch. Det tog ett bra tag innan vi fick kontroll på pundaren och vi var alla tre tvungna att sitta på honom för att hålla honom i schack. Jag bröt upp armen på ryggen på honom tills jag trodde att den skulle gå av. Killens respons - Han skrattade!!!

Så om killen med domkraften nu gav pundaren en andra smäll i huvudet så anser jag att det var rättfärdigt nödvärn i en sådan situation... Men sen vet man ju inte exakt hur omständigheterna var.

Skönt att se att folk har civilkurage iaf! :tummenupp
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Det går nog inte att avfärda domen som felaktig bara utifrån händelsens tema. Det måste vara så att alla är lika inför lagen och att övervåld vid ingripanden ska kunna prövas. Annars sjunker vår rättssäkerhetsnivå ner mot staternas.

Kanske är domen helt uppåt väggarna, kanske inte. Jag skulle gärna vilja veta mer om detaljerna och händelseförloppet för att uttala mig.
 

kleinealf

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2005
Ort
Gävle
Hoj
cr 125 -93 och Apollo 128cc modell 82 -57
Speciellt för judar, svarta och invandrare i allmänhet va? :tummenupp

Jag visste att du skulle skriva något liknande.

Nej, nu får du förklara varför? Sluta vara så naiv. Jag har ingenting imot judar, svarta och invandrare i allmänhet. Så du tror att jag tycker att man skall avrätta folk hit och dit bara för att de är av ett annat folkslag/Annan religion (jag är förövrigt icketroende)? Nej, dem som förkänar dödsstraff skall ha det, de som inte förkänar det skall inte ha dödsstraff.

MVh//Kleinealf
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R

martin: Vad hade du gjort i samma sits? Snällt frågat herr pundare om han möjligvis kan hålla sig lugn och inte vara våldsam efter det att du ingripit eller sett till att han hållt sig lugn?
Jag hade inte drämt till honom i huvudet med en domkraft.
Dreggel skrev:
Tydligen. Du citerade ju själv en artikel från aftonbladet.
Jag klickade på länken i första posten, så vitt jag vet var den inte till aftonbladet.
 

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Jag visste att du skulle skriva något liknande.

Nej, nu får du förklara varför? Sluta vara så naiv. Jag har ingenting imot judar, svarta och invandrare i allmänhet. Så du tror att jag tycker att man skall avrätta folk hit och dit bara för att de är av ett annat folkslag/Annan religion (jag är förövrigt icketroende)? Nej, dem som förkänar dödsstraff skall ha det, de som inte förkänar det skall inte ha dödsstraff.

MVh//Kleinealf

Så bara för att du är ateist så skulle du inte kunna tycka illa om exempelvis muslimer eller judar? :rofl Du är för härlig.

Förresten, :hihi, vilka förtjänar dödsstraff då?

Det går nog inte att avfärda domen som felaktig bara utifrån händelsens tema. Det måste vara så att alla är lika inför lagen och att övervåld vid ingripanden ska kunna prövas. Annars sjunker vår rättssäkerhetsnivå ner mot staternas.

Kanske är domen helt uppåt väggarna, kanske inte. Jag skulle gärna vilja veta mer om detaljerna och händelseförloppet för att uttala mig.

Har du glömt att här på SH så är staterna i mångt och mycket drömsamhället?

Där daltas det minsann inte med brottslingar och dom som förkänar att dö dom dör minsann, inget fjolleri med att vårda brottslingar där inte, straffas ska dom ju för helvete. :fakta

Att man sedan avrättar oskyldiga, har hög kriminalitet och har problem med rasism i sitt rättssystem, det är ju några mindre förluster bara som man faktiskt får räkna med. :tummenupp

Om jag hade sett någon ge sig på min sambo exempelvis så hade jag då fan inte nöjt mig med att spräcka skallen på han.
Det hade fått kosta hur många år som helst i fängelse men jag anser att ingen har rätt att förgripa sig på någon annan och speciellt ingen jag bryr mig om, så ger man sig in i leken får man leken tåla.

En pundar hit eller dit, vem bryr sig .

Ett moppefucko på en NSR hit eller dit, vem bryr sig?
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top