Stortryne
Ful gubbe.
- Gick med
- 11 Jul 2005
- Hoj
- Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior
Hur man än vänder det, så är ju det enda säkra att gå därifrån och låtsas att man inte sett nått
Ojdå. Så det är ingen skillnad i bedömning av påföljd mellan civila och poliser vid domslut.
Hur man än vänder det, så är ju det enda säkra att gå därifrån och låtsas att man inte sett nått
Jo såklart, men det är väl ganska självklart också. Dock finns det en massa domar mot poliser som har misskött sig också, därav mitt svar.
Skillnaden är ju att man efter 20 år kan komma på att man har gjort fel och då släppa ut den stackaren som suttit inne oskyldigt. Lite knivigare när man har mördat honom.
Ja, öga för öga, tand för tand är ju verkligen en bra lösning på många problem. Många länder i mellanöstern till exempel resonerar såhär och se hur bra dom har det. Det är faktiskt inte 1400-tal längre.
Är det inte bättre att bygga säkrare fängelser och öka bevakningen än att mörda människor?
Det finns massor med krig där det bryts mot de mänskliga rättigheterna, men det legitimerar väl inte att ännu fler ska bryta mot det?
Vem ska förresten mörda staten då? Öga för öga, tand för tand.
Du har rätt att lämna det svenska samhället precis när du vill. Det känns rätt fint när man tänker på det, eller hur?men jag har alltid tyckt att sverige har skyddat brotslingarna
Sverige i mitt
men jag har alltid tyckt
Konstigt, jag tänkte samma sak...- SÅhärR sKaR'e vA! DeTt sKa sMäLLa diRäKcT!! INgeT jäVlA dAltANde i dÅmMstoLLen!
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=663518
Japp, det är precis samma sak att hämnas på en person (som inte har gjort något) som att avbryta ett överfall.- SÅhärR sKaR'e vA! DeTt sKa sMäLLa diRäKcT!! INgeT jäVlA dAltANde i dÅmMstoLLen!
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=663518
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |