Jesus fucking Christ... Lägg ner landstingspolitiken nu.
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7431812
Vilka jävla amatörer.
Gamer?
När det kommer till beräkning av antalet smittade i Sverige kan man fundera lite på hur det går till.
I mitt hörn av landet är den officiella siffran 42 st...
Det är absolut i underkant enligt mig, de testar ju inga som inte kommer in med ambulans typ.
Svågern var en vecka i alperna kom hem i lördags försökte få en tid för provtagning...-glöm det de vill inte veta av honom.
Jag vet en skola där 20 st i personalen är hemma... alla har ju inte Corona såklart men ändå.
När det kommer till beräkning av antalet smittade i Sverige kan man fundera lite på hur det går till.
I mitt hörn av landet är den officiella siffran 42 st...
Det är absolut i underkant enligt mig, de testar ju inga som inte kommer in med ambulans typ.
Svågern var en vecka i alperna kom hem i lördags försökte få en tid för provtagning...-glöm det de vill inte veta av honom.
Jag vet en skola där 20 st i personalen är hemma... alla har ju inte Corona såklart men ändå.
Det var ett himla fokus på Tegnell här. Tror ni på allvar att han enväldigt hittar på vad man skall tycka dag från dag?
Det är svåra bedömningar utifrån ett begränsat kunskapsunderlag som dessutom förändras över tid. Det sitter många epidemiologer, virusforskare, statistiker, folkhälsoexperter osv och analyserar läget fortlöpande. Utifrån den samlade bilden kommer sedan en avvägning göras kring vad nästa steg blir, beslut tas och efter det kommer en presskonferens med icke medietränade företrädare.
Jag blir förvånad över den ensidiga hookupen på Tegnell. Följer ni bara slaskpress?
Buy quality, cry once
Han är chef för myndigheten, han är är alldeles säker den mest informerade om vad personalen gör han är den som står för informationsspridningen till allmänheten.
Finns ingen annan att skylla på. Inte i något annat sammanhang skulle någon få för sig att skylla på personalen med det underlaget.
475 italienare avled under gårdagen, till följd av viruset. ”De skulle avlidit ändå, av andra..” har jag hört folk säga. Allvarligt, har vi kommit till kapitulation bland folk redan? Det höll inte länge. Är det plånboken eller suktandet efter att dra iväg till alperna som är starkaste orsaken?
Om jag läste rätt, så var det största dödstalen i något land per 24h?
Korrekt. I Sverige är det dock främmande att avkräva ansvar, fortfarande, antar jag? Mot bättre vetande så har väl inget förändrats de senaste åren?
På många andra platser på klotet är ansvar, avkrävande av sådant etc. inte ovanligt. Även för tjänstemän. Förlåt, tjänstepersoner?
475 italienare avled under gårdagen, till följd av viruset. ”De skulle avlidit ändå, av andra..” har jag hört folk säga. Allvarligt, har vi kommit till kapitulation bland folk redan? Det höll inte länge. Är det plånboken eller suktandet efter att dra iväg till alperna som är starkaste orsaken?
Om jag läste rätt, så var det största dödstalen i något land per 24h?
Korrekt. I Sverige är det dock främmande att avkräva ansvar, fortfarande, antar jag? Mot bättre vetande så har väl inget förändrats de senaste åren?
På många andra platser på klotet är ansvar, avkrävande av sådant etc. inte ovanligt. Även för tjänstemän. Förlåt, tjänstepersoner?
When researchers gave a separate group of people a purely hypothetical choice, about 64 percent said they wouldn't ever deliver a shock – even a mild one – for money. Overall, people hypothetically judging what their actions would be netted only about four pounds on average.
But when there was cold, hard money involved, the data changed. A lot. A whopping 96 percent of people in the scanner chose to administer shocks for cash.
Ordinary people are likely to follow orders given by an authority figure, even to the extent of killing an innocent human being.
Redan fixat!
Publicerad 06:50, 12 nov 2018
Vi träffade finanslandstingsrådet Irene Svenonius (M) och samhällsplaneringslandstingsrådet Gustav Hemming, (C) för att få svar på vad det egentligen betyder för oss stockholmare att Stockholms läns landsting blir Region Stockholm vid årsskiftet.
https://www.stockholmdirekt.se/nyhe...vad-betyder-det/reprki!vJ2qmVyPj8COnd0YAeDHA/
En svensk region i svenskt kommunalrättsligt sammanhang är ett landsting (eller i ett fall, Region Gotland, en kommun) som har fått ett utökat ansvar.
Det är ju etter värre.. utökat ansvar var inte vad jag eftersökte..
Kurre lustig där. Byta namn ger ingen skillnad..
SKL har ändrat namn till SKR
Kongressen beslutade den 27 november 2019 om en namnändring till Sveriges Kommuner och Regioner (SKR).
Alla landsting har från den 1 januari 2019 blivit regioner med ansvar för den regionala utvecklingen. Samtliga heter regioner. Det är viktigt att spegla våra medlemmar och på ett tydligt sätt representera dem. Därför har vi bytt begreppet landsting mot regioner i vårt namn.
https://skr.se/tjanster/omskr/sklharandratnamntillskr.30020.html
Fast om man nu använder rätt namn sedan mer än ett år så känns det mer förtroendeingivande...
Om man tycker att det är värt något...
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |