Sverige idag..

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
I Dalsland får vi inte göra covid test alls kommunerna begränsar detta pga okynnes testande av oroliga o smittade personer.

Så när min chef ringde o frågade om jag har tagit test och fick denna förklaring suckade hon o sa det är samma sak i norrland där hon Kommer ifrån. Små kommuner har ingen covid det är inte bra för inflyttningen.

DAAAHHHHHH????

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
I Dalsland får vi inte göra covid test alls kommunerna begränsar detta pga okynnes testande av oroliga o smittade personer.

Så när min chef ringde o frågade om jag har tagit test och fick denna förklaring suckade hon o sa det är samma sak i norrland där hon Kommer ifrån. Små kommuner har ingen covid det är inte bra för inflyttningen.

DAAAHHHHHH????

Region Värmland eller Västra Götalandsregionen?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar

DAAAHHHHHH????

Ursäkta, men det där låter minst sagt som bullshit...

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Mycket bullshit både från media och privatpersoner...

Vill man ta ett så kallat PCR-test för covid-19 så går det alldeles utmärkt hos ett antal privata inrättningar. I Sverige såväl som utomlands, så länge man är beredd att betala för sig. Jag har testat mig ett tjugotal gånger sedan sommaren (för att mitt jobb kräver sådana tester med jämna mellanrum), i flera olika länder och för allt mellan 1000 och 2500 kronor per gång.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Mycket bullshit både från media och privatpersoner...

Vill man ta ett så kallat PCR-test för covid-19 så går det alldeles utmärkt hos ett antal privata inrättningar. I Sverige såväl som utomlands, så länge man är beredd att betala för sig. Jag har testat mig ett tjugotal gånger sedan sommaren (för att mitt jobb kräver sådana tester med jämna mellanrum), i flera olika länder och för allt mellan 1000 och 2500 kronor per gång.

Bra tips !
Kräver arbetsgivaren COVID-test är det bara fråga arbetsgivaren vad fakturan ska märkas med och om hen har avtal med någon
testcentral. Eller om man väljer testcentral själv för COVID-provet.

tex i Västra Götalandregionen med 1700000 invånare, ska jag gissa kanske 25 % har en arbetsgivare, dvs ca 400000 kommer det med testkapacitet 25000 i veckan ta 16 veckor , dvs 3 till 4 månader innan man gjort ETT test av dessa 400000.
https://www.gp.se/nyheter/västsverige/testkapaciteten-har-nått-taket-i-västra-götaland-1.36718663

Att som du Alatalo ta ett eller två test (förhoppningsvis negativa) innan varje raceweekend......

Klart att MotoGP inte passar in i Sverige.

Last edited:

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Ursäkta, men det där låter minst sagt som bullshit...

Tyvärr inte, jag blev mycket förvånad över svaret på bägge vårdcentralerna. Inget av våra 2 apotek gör heller covid test. Kollade med Dalslands sjukhus o fick svaret att covid test gör man på vårdcentralen..

Moment 22

Minkomun har mörkast som fasen det visade sig att dom har skickat runt timmanstäldai äldreboenden o en av dessa timanställda har smittat rejält många. Bara på ett ställe ligger 11 gamla i covid..

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Region Värmland eller Västra Götalandsregionen?

Västra Götaland. Det verkar som att vilken liten banan republik som helst klarar av att testa men inte Sverige, det finns snart ingen ting som funkar i Svedala om detta beror på att allt skall vara så PK och att ingen får bli kränkt vilket folk blir oavsett eller om det är miljöpartiet som bromsar allt, kanske är det bögarna fel:D. (grotesko)

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Västra Götaland. Det verkar som att vilken liten banan republik som helst klarar av att testa men inte Sverige, det finns snart ingen ting som funkar i Svedala om detta beror på att allt skall vara så PK och att ingen får bli kränkt vilket folk blir oavsett eller om det är miljöpartiet som bromsar allt, kanske är det bögarna fel:D. (grotesko)

Jävla krångel.
Enligt 1177 så står det: "På din vårdcentrals hemsida kan du läsa mer om vilka rutiner som gäller för just den mottagningen och hur du bokar ett PCR-prov." för Västra Götaland.

När jag bokade tid för prov gick jag in på 1177, valde min region och sedan fanns det en länk därifrån där man direkt kunde boka provtagning via bankid.
Kan man boka på någon annan vårdcentral än den man är inskriven på eller behöver man vänta tills det dyker upp tider på just den man är inskriven på?

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
https://www.dn.se/sverige/ulf-kristersson-maste-kraftigt-minska-invandringen/
En 180 graders handbromsvändning. Det hade nog varit politiskt självmord för ett par år sen.

Fast det hade inte varit det.
Svenska folket har aldrig varit för detta massinvandringsexperiment.

Inte politiskt självmord, men de hade fått rejält mycket mer motstånd från en liten grupp högljudda individer, vilket tyvärr inkluderar journalister och media, från gräsrotsnivå till högsta eliten.

ta_emot_flyktingar_sverige.jpg

.

.

*EDIT* Om någon kan komma på något tillfälle i den mänskliga historien på omkring 300 000 år, eller iallafall under tiden det funnits nationer, där en samling människor, en nation, tagit emot så här mycket främmande folk, annars är ju vår historia bara fylld av krig och strider mellan olika folkslag...
Gärna ett exempel där denna integration eller assimilering gått bra dessutom.

Det enda jag kommer på, med humor och ironi, är den trojanska hästen...

Last edited:

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
.

Säg till om du vill ha ett telefonnummer eller en mailaddress där du kan boka ett covid-19 test följande morgon, med svar och stämplat läkarintyg samma eftermiddag.

Du kanske blandar ihop PCR och antikroppstest nu, för att Sverige har börjat distribuera snabb-tester på bredden vore oerhört snabbt agerat? Därtill är det i många fall bara PCR och antikropp som är godtagbara för resor/inresetillstånd i många länder...

Det råder nationell materielbrist för PCR vad jag erfar, men det kan ha ändrats senaste dagarna..

Last edited:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Nej, jag blandar inte ihop några tester och det är bara PCR-tester - alltså pinnen i näsan som berättar om du har en pågående infektion just nu - som kan användas till reseintyg. Antikroppstester är helt ointressanta i det sammanhanget.

Det finns privata svenska läkare som erbjuder PCR-test följt av läkarintyg. Så länge provet kan nå laboratoriet i Uppsala under samma dag så har du också svaret samma dag.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
*EDIT* Om någon kan komma på något tillfälle i den mänskliga historien på omkring 300 000 år, eller iallafall under tiden det funnits nationer, där en samling människor, en nation, tagit emot så här mycket främmande folk, annars är ju vår historia bara fylld av krig och strider mellan olika folkslag...
Gärna ett exempel där denna integration eller assimilering gått bra dessutom.

Det enda jag kommer på, med humor och ironi, är den trojanska hästen...

Tror inte det finns något motsvarande detta vi ser i Sverige just nu..för att det inte fungerar, det sker inte naturligt. Men med tvång så går det ju såklart.

Minns inte om det är i en av dessa eller båda som Klaus tar upp det, men hans snack är iofs bra i båda så lyssna på.
https://www.youtube.com/watch?v=It-UWVCYyDE
https://www.youtube.com/watch?v=fxLPeSDmbP4

Last edited:
Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...