Du tror alltså att vaccinerade inte smittar trots att du och Tegnell alltid annars tycker att evidens är så viktigt?
Nej, hur menar du nu?
Du tror alltså att vaccinerade inte smittar trots att du och Tegnell alltid annars tycker att evidens är så viktigt?
Tankevurpa? Papperslösa kan hålla sig isolerade, ska inte gå till ett samhällsbärande jobb.. tänk efter nu
Nej, hur menar du nu?
Fast det är ju just denna prioritering som leder till en helt onödig konflikt och det anser jag är huvudlöst om något. Det är skillnad på att ge människor som vistas illegalt i landet möjlighet till vaccination mot att prioritera dem som grupp framför andra. De hade kunnat vaccineras utifrån samma medicinska prioriteringsgrunder som alla andra och så hade man kunnat diskutera frågan om deras rätt till sjukvård separat, vilket redan görs. Detta sätt att prioritera är ytterst tveksamt oavsett om det handlar om papperslösa eller någon annan godtyckligt skapad grupp. Det skulle gå att kunna hitta på mängder av sådana grupper som av olika skäl skulle kunna hävdas behöva gå före i kön, men hela resonemanget blir en återvändsgränd för när man i slutändan tagit hänsyn till alla sådana grupper landar man i en individ.Så är det ju. Ett politiskt ”problem” vilket vissa specifika krafter i samhället inte är sena att utnyttja.
Men poängen är ju att det ur ett folkhälsoperspektiv är det bästa alternativet och det verkar ju minst sagt huvudlöst att då göra på något annat sätt för att Uvell och brunsvansen skriker i högan sky över särbehandling av mindre värda människor.
3 kap. Allmänt
1 § Målet med hälso- och sjukvården är en god hälsa och en vård på lika villkor för hela befolkningen.
Vården ska ges med respekt för alla människors lika värde och för den enskilda människans värdighet. Den som har det största behovet av hälso- och sjukvård ska ges företräde till vården.
Det är skillnad på att ge människor som vistas illegalt i landet möjlighet till vaccination mot att prioritera dem som grupp framför andra.
Det är den sortens inställning till vem som är samhällsbärande som gör att just den sortens kriminalitet frodas. Koppla nu någon gång.De jobbar ofta svart och ofta på timbasis hemma hos privatpersoner. Tänk efter nu.
De med risksjukdomar mellan 18 och 59 år ingår i fas 3, och jag finner det förövrigt jävligt stötande att en papperslös får vaccin före min dotter som är i riskgrupp. Själv kan jag vänta, men någon måtta på godehetsknarkandet får det ta mig fan vara i det här landet.Vaccin i detta sammanhang är främst INTE en förmån för den enskilde utan för den enskildes omgivning. Undantaget är bara de som själva riskerar att dö av en influensa, dvs 80+ och de med risksjukdomar. De ingår i grupp 1.
Vaccinet är gratis för alla eftersom hela samhället vinner på det, det är inte den enskilde som gynnas.
De med risksjukdomar mellan 18 och 59 år ingår i fas 3, och jag finner det förövrigt jävligt stötande att en papperslös får vaccin före min dotter som är i riskgrupp. Själv kan jag vänta, men någon måtta på godehetsknarkandet får det ta mig fan vara i det här landet.
Tyvärr är ju grejen den att när svenska myndigheter bestämmer sig för att utvisa någon vägrar mottagarlandet släppa in vederbörande och ledsagarna får ta med sig vederbörande hem till Svedala igen. Rävsax 22 och man får fortsätta att sitta med svarte-petter i sin giv.Ett kreativt förslag hade ju annars varit...
Problemet var "Datatekniskt" påpekade väl regionerna.Nu har folkhälsomyndigheten ändrat sig. Efter massiv kritik tar de nu bort formuleringen om papperslösa.
Folkhälsomyndigheten backar – papperslösa stryks efter vaccinkritiken
Flera moderata politiker kritiserade Folkhälsomyndighetens beslut att hemlösa och papperslösa ska vaccineras innan den breda allmänheten. Nu backar myndigheten och stryker papperslösa ur formuleringen. <br/>– Är du papperslös finns du inte i vårt land, hur farao ska vi informera en sådan...www.gp.se
Bank-ID är väl per definition papperslöstProblemet var "Datatekniskt" påpekade väl regionerna.
Gissar jag.
Du skall ju boka vaccination med Bank-Id. i många Regioner. Tydligen.
Och då visade det sig att de papperslösa tillsammans med många äldre svenskar saknar Bank-Id.
Eller hur ?
Eller kanske någon här vet hur man som papperslös bokar vaccination med Bank-Id ?
För då har jag fel i min gissning.
Löfven: Vi valde rätt strategi - Nyheter (Ekot)
Det är ett år sen som regeringen klassade Covid-19 som en samhällsfarlig sjukdom. Under det året har över 12.000 människor avlidit i Sverige. Men statsminister ...sverigesradio.se
Javisst !Bank-ID är väl per definition papperslöst
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |
|
CFMOTO 800MT-X
CFMOTO har presenterat 800M... |