Sverige idag..

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag tittade på Melodifestivalen i lördags. Idag minns jag ingen av låtarna som var med. Jag minns att Jessica Andersson hade klent med kläder på sig. Varför jag tittade? Bra fråga... Kommer antagligen se fler deltävlingar.

Nu ska jag bli lite filosofisk och förklara varför "folk" tittar på "Mellon" (inte varför du gör det, utan "folk" i allmänhet)

Det är en sån där grej som kvinnor (främst) använder som värdemätare för relationer, både sin egen, men kanske främst andras.

När dom möts vid kaffebryggaren på jobbet på måndag är det ju ett givet samtalsämne, och kan man då inte säga att "Bosse och jag och barnen hade sååå mysig mellokväll med Chablis, ost och kex" och någon annan säger "jag såg mellon själv, drack en folköl och Torsten var ute i garaget" så bedöms Bosse och frun som ett lyckligare par, sen att både Bosse och frun är otrogna med varandra och att tonåringarna fick tvingas till att sitta med och svajpa på sina telefoner behöver ju ingen veta.

Torsten kanske var ute i garaget och snickrade ihop ett smyckesskrin åt frugan från ett fruktträd från hennes barndomshem, och frugan var nöjd med att slötitta på mellon medans hon stickade sockar åt deras nyfödda barn, och dom är sokersött lyckliga, men det vet ju ingen heller....

Det gäller att skicka rätt signaler till omvärlden
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Det gäller att skicka rätt signaler till omvärlden

Jodu, har man inte social media full med arrangerade bilder på det lyckliga paret eller inredningsbilder värdiga en mäklarkatalog så kan man snabbt bli utstött...av folk man ändå inte känner eller har något behov att känna...
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Ytterligare ett slag från MP mot Sveriges glesbygd...

Helt jävla otroligt att ett parti som representerar var tjugofemte svensk kan sitta i regeringen och dessutom ha fem ministerposter. Den här skiten kommer de säkert att få igenom när de börjar hota den maktkåte svetsaren med regeringskris kring flyktingpolitiken...
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Lite El-tips, eller ?
 

Bifogat

  • SR-P4-Halland-El-tips.png
    SR-P4-Halland-El-tips.png
    206.6 KB · Visningar: 40

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Ytterligare ett slag från MP mot Sveriges glesbygd...

Helt jävla otroligt att ett parti som representerar var tjugofemte svensk kan sitta i regeringen och dessutom ha fem ministerposter. Den här skiten kommer de säkert att få igenom när de börjar hota den maktkåte svetsaren med regeringskris kring flyktingpolitiken...
Såg någon analys på det där. Märta Stenevi som jämstäldhets och bostadsminister sågs som "nu får ni ta hand om resultatet av er migrationspolitik, harebrahej". Vet inte om det är en rimlig analys
/R
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Last edited:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Lite El-tips, eller ?

Jadu, det är inte alltid så lätt för journalister med sex veckors folkhögskoleutbildning att förstå naturvetenskap och fysik. Det där för ju i alla fall tankarna till den där Aftonbladet-artikeln där man uppmanades att öppna ugnsluckan efter bakning, så att värmen strömmar in i bostaden...istället för...någon annan stans...
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Men belastar ju inte elsystemet iaf. Hur mycket det sen är värt jämfört med alternativet är frågan.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jadu, det är inte alltid så lätt för journalister med sex veckors folkhögskoleutbildning att förstå naturvetenskap och fysik. Det där för ju i alla fall tankarna till den där Aftonbladet-artikeln där man uppmanades att öppna ugnsluckan efter bakning, så att värmen strömmar in i bostaden...istället för...någon annan stans...
Det gör jag alltid, öppnar ugnsluckan på glänt och släpper ut värmen i huset.
Samma sak med diskmaskinen, så fort den är klar gläntar jag på luckan.
Ja, jag vet att värmen ändå släpps ut i huset, men man vill ju att ugnen ska kallna fort så att man kan ställa in skiten man förvarar där mellan användningarna.
I fallet med diskmaskinen är det för att släppa ut vattenångan fortare, jag kör nämligen inte tork på diskmaskinen (jag är ju en sån där miljötaliban), och släpper man inte ut ångan så torkar aldrig disken, utan ångan kallnar till vattendroppar på disken, dessutom är det najs med lite högre luftfuktighet inne.

Att tro att man "tjänar" värme är ju lika korkat som när tjejer "tjänar" 200 spänn på att köpa ett par byxor som är nersatt från 500:- till 300:-

Det kanske var en sån tjej som skrev tipset om ugnsluckan?
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Det kanske var en sån tjej som skrev tipset om ugnsluckan?

Det kommer jag inte ihåg för det var några år sedan jag läste den artikeln (på ett flygplan om jag inte minns fel, passagerarna runt omkring undrade vad den galne norrbottningen skrattade åt...).

I vilket fall som - personen som skrev artikeln menade på fullt allvar att värmen inuti ugnen "försvann" och därmed slösades bort, om man inte var lika smart som denne som lämnade ugnsluckan öppen så att värmen istället släpptes ut i köket...Jag kan ha missat något, men mig veterligen har inga normala köksugnar i vanliga svenska hem en värmeöverföring till något annat än köket de befinner sig i...
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
I gamla köket installerat 1970-tal så fanns det faktiskt en separat imkanal från ugnen, där överskottsvärmen transporterades ut utan att passera köket, så det har definitivt funnits i alla fall. Möjligen kan detta oskick medföra att många tänker att det är som på vedspisens tid.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok

Kommentarer är överflödiga egentligen. Galenskapen talar för sig själv.
Företag kan inte expandera och utveckla, folk vänder plånboken ut och in för att betala elräkningen. Nej skit i välståndet, vi är ju påväg att bli norra europas superbatteri med ren el. Kosta vad det kosta vill.

Din pajas, det är lätt att leka med andras pengar. Avgå.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Lorentz Tovatt...vilken jävla mupp...snacka om att cementera fast den bild vi norrbottningar har av äkta "innanför tullarna" MP'are...
 

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Ort
på landet långt i söder
Hoj
alldeles för många
dom där MP mupparna är roliga
dom stänger Ringhals med det resultat att det blir strömbrist, o va gör man då
jo man starter upp et oljekraftverk i karlshamn
det miljöpolitik det
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
dom där MP mupparna är roliga
dom stänger Ringhals med det resultat att det blir strömbrist, o va gör man då
jo man starter upp et oljekraftverk i karlshamn
det miljöpolitik det
Ja, roliga muppar som tar affärsmässiga beslut när de borde ta känslomässiga...
När det det finns så mycket annat som är ekonomiskt ohållbart så borde vi väl kunna köra på även här...

Stängningsbeslutet var affärsmässigt då Vattenfall fann det ekonomiskt ohållbart att driva Ringhals 1 och Ringhals 2 vidare.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Men herregud.
VARFÖR skulle det kunna vara så att man anser det affärsmässigt bäst att stänga?
Tycker du elmarknaden är avreglerad också eller skämtar du?

Dom här har det säkert också svårt "affärsmässigt". Vems fel är det?
 
Last edited:

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Ja, roliga muppar som tar affärsmässiga beslut när de borde ta känslomässiga...
När det det finns så mycket annat som är ekonomiskt ohållbart så borde vi väl kunna köra på även här...

Stängningsbeslutet var affärsmässigt då Vattenfall fann det ekonomiskt ohållbart att driva Ringhals 1 och Ringhals 2 vidare.
Du tror inte att visst löpande underhåll hade varit annorlunda om verken haft en tydligare framtid inplanerad? Sånt kan påverka den kostnad som man ser för att driva verksamheten vidare.

Dessutom finns det ett samhällsintresse i att även de bebodda delarna av landet har tillgång till elkraft. Sånt skulle kunna vara en del av uppdraget ifall staten är ägare i ett företag.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top