Jag tittade på Melodifestivalen i lördags. Idag minns jag ingen av låtarna som var med. Jag minns att Jessica Andersson hade klent med kläder på sig. Varför jag tittade? Bra fråga... Kommer antagligen se fler deltävlingar.
Nu ska jag bli lite filosofisk och förklara varför "folk" tittar på "Mellon" (inte varför du gör det, utan "folk" i allmänhet)
Det är en sån där grej som kvinnor (främst) använder som värdemätare för relationer, både sin egen, men kanske främst andras.
När dom möts vid kaffebryggaren på jobbet på måndag är det ju ett givet samtalsämne, och kan man då inte säga att "Bosse och jag och barnen hade sååå mysig mellokväll med Chablis, ost och kex" och någon annan säger "jag såg mellon själv, drack en folköl och Torsten var ute i garaget" så bedöms Bosse och frun som ett lyckligare par, sen att både Bosse och frun är otrogna med varandra och att tonåringarna fick tvingas till att sitta med och svajpa på sina telefoner behöver ju ingen veta.
Torsten kanske var ute i garaget och snickrade ihop ett smyckesskrin åt frugan från ett fruktträd från hennes barndomshem, och frugan var nöjd med att slötitta på mellon medans hon stickade sockar åt deras nyfödda barn, och dom är sokersött lyckliga, men det vet ju ingen heller....
Det gäller att skicka rätt signaler till omvärlden