Du får ju gärna nyansera det hela då, eller bemöta i sakfrågan...
Jag förstår ju att det såklart är smidigare för dig att bara kräva det utav andra.
Bidrag är inte det stora flödet ur statskassan, men min eller din skatt in i statskassan är inte heller ett flöde, så ur det perspektivet är det ju såklart en rejäl nagel i ögat att veta att t.ex. Iraks (f.d.) försvarsminister har plockat ut såväl boende som barnbidrag och flerbarnstillägg, och bara semestrat här p.g.a. minnesproblem.
Samla ihop alla felaktiga bidrag som människor roffat åt sig, så blir det en rejäl summa.
Samla ihop all slöseri främst kommuner men även landsting och stat bränner pengar på, för att i några få och enkla ordval beskriva det; alla utgifter med våra gemensamma pengar som inte läggs på kärnverksamheter. Då får du många miljarder...
Därav handlade inte mitt inlägg enbart om bidrag och arvode, men de är några små men många flöden in och ut ur statskassan.
Egentligen borde det inte spela någon roll om man tillhör MP, V, S, SD, C, L, M eller KD, eller inte tillhör ett parti alls, för att vara emot allt detta slöseri, men visst fasen tenderar högern vara mer förargad över det hela än vänstern som verkar ha ett mer barnsligt perspektiv på ekonomi och andras pengar. Men man är ju ändå förvånad över att det inte händer mer för att minska detta slöseri, att de skulle minimeras går nog inte beskriva annat än en utopi heller :/