Österrikisk ekonomi betraktar ekonomi utifrån verkligheten/mänskligt handlande/praxeologi och rent vetenskapligt förklaras sedan det som utifrån detta observerats.
Berätta mer!
Tror inte alls han förstår så mycket som du försöker ge sken av. I så fall hade han inte dragit upp fake news migrationsinfo/CUF eller påstått att det är jättemånga flyktingar i Libanon i samma andetag som Sveriges havererade massinvandring.Jo, men nu var fråga om herrn anser att vi borde viga mer pengar till bistånd vs gratisboende i Sverige?
Eller tror du på riktigt att det är ett nollsummespel enligt Keynes teorier?
Att sedan jämföra migrationen idag med utvandringen som skedde till USA är förhoppningsvis en avsiktlig brandfackla. Det är milsvida skillnader mellan dessa händelser, vilket du troligen också förstår, då du verkar vara en tänkande människa i övrigt.
Helt klart ett troll, medvetet eller omedvetet.
Hmm... vad hände med tråden under tiden jag var borta?
jag tror att det som hände är att dom flesta är överens om att det största felet idag i sverige är att massinvandring och antal personer/figurer som ej jobbar för sig eller bidrar med en enda krona till svenska välfärden är det stora problemet.... kortfattat.
För att råda total konsensus förefaller tråden ha oväntat hög grad av polarisering. Jag tycker snarare det ser ut som att tråden gick från att diskutera komplexiteten och nyanserna i just det du skriver till att med en allt hårdare ton diskutera huruvida grundantagandet är sant eller falskt.
För att råda total konsensus förefaller tråden ha oväntat hög grad av polarisering. Jag tycker snarare det ser ut som att tråden gick från att diskutera komplexiteten och nyanserna i just det du skriver till att med en allt hårdare ton diskutera huruvida grundantagandet är sant eller falskt.
Meningsskiljaktigheterna ligger i huruvida man vill öka klyftorna och i förlängningen etablera parallellsamhällen. Det är möjligt att vänstern tagit inspiration från länder såsom USA, HK, SG, UAE, där billig arbetskraft importerats för att serva den lokala medel- och överklassen.
Personligen har jag det oförskämt bra och tillhör ekonomiskt sett de stora vinnarna av en utveckling i den riktningen. Det jag opponerar mig emot är marginaliseringen av pensionärer och andra som redan är utsatta i dagens samhälle - det är dessa som kommer få det sämre och jag anser att vi som kan bör stå upp för dem.
Det är tråkigt att vissa saknar basal medmänsklighet och en välplacerad tacksamhet för de som gått före oss.
...och här har vi en av anledningarna till att S tappar till SD. Effekten av politiken blir den du skriver, men samtidigt skulle ingen politiker säga att det är syftet. Det blir en målkonflikt som inte går ihop för väljarna eftersom vänstern borde vara de som motverkar klyftor.
Resultaten visar att endast 29% av de utrikes födda från Afrika och Asien har en månadslön som överstiger 20 000 kronor efter 9 år i Sverige. Efter 15 år har andelen ökat till 37%. Hälften av alla utrikes födda som var i åldern 21-50 år när de anlände till Sverige är efter 15 år arbetslösa, utanför arbetskraften eller i ett arbetsmarknadspolitiskt program.
...och här har vi en av anledningarna till att S tappar till SD. Effekten av politiken blir den du skriver, men samtidigt skulle ingen politiker säga att det är syftet. Det blir en målkonflikt som inte går ihop för väljarna eftersom vänstern borde vara de som motverkar klyftor.
Apropå belastningen på välfärdssystemet har det nu kommit mer data som visar hur lång tid det tar för utomvästliga invandrare att komma upp till en inkomst om minst 20 000 kr/månad. Tidigare har man endast diskuterat mediantiden till att komma i någon form av arbete och det har då visat att det tar 8-9 år innan 50% är i arbete, men det har då definierats som endast minst en timmes arbete i veckan och även inkluderat diverse arbetsmarknadsprogram.
Nu har professor Sven-Olov Daunfeldt med flera på Handelns Forskningsinstitut undersökt saken. Daunfeldt skriver så här:
Detta står i ganska stark kontrast mot det Stefan Löfvén påstod nyligen: att tiden för att få nyanlända i arbete skulle ha kortats från nio år 2014 till 4,5 år i dag.
Resultatet går att ta del av här: https://handelnsforskningsinstitut.se/wp-content/uploads/2019/11/hfinote01.pdf
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|