Demonstrationer lyder under allmän sammankomst. Där ges väldigt tydlig numerär. Det var min absoluta grund till starten av diskussionen. Exempel på folk som JAG anser förverkar sin rätt är de som skiter i detta pga rättigheter. Eller om de nu har rättighet, egentligen...
Polisen förbereder sig nu för flera demonstrationer mot coronarestriktioner som väntas hållas i helgen. Det finns ingen tydlig arrangör för demonstationerna och inget tillstånd har heller sökts. – Det finns två, tre olika platser i centrala Stockholm under lördagen som man pratar om, säger Mats...
www.svt.se
Så i sak är din oro obefogad, eller hur? Folk kan säkert få tillstånd att demonstrera, med lite justeringar i tillvägagångssätt.
Så jag hävdar med emfas att de som inte följer rekommendationerna eller de som bedriver demonstrationer eller annan sammankomst som de inte har endera A. Tillstånd till eller B. Överskrider ramarna för, har tagit dig rättigheter de inte kan räcka med sina skyldigheter.
Var siffran 100 kommer ifrån så är det helt ur luften. Mig veterligen är den satt till 50? Det var mest en bas för att sätta en gräns i samtalet. Mer om allmän tillställning hittar du på polisens hemsida.