Sverige idag..

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Det jag stör mig på mest är att man i förväg kan räkna ut hur PK-media och vänstern kommer agera.
Allt baserat på någon lam jävla godhetssignalerings-skala eller PK-poäng-topplista.

Rektor Hamid var för vettig, han vände ju utvecklingen till positiv på en av sveriges sämsta och mest utsatta skolor.

Yasin skriver, precis som Hamid, också dåliga texter (pun intended) men han står för otryggheten, våldskapitalet, sjunger om knark och horor, sånt älskar feministerna...

Fredrik Federley erkänner att han var nog nästan kär med en pedofil och valde faktiskt att avsluta relationen _någon månad_ EFTER att han blev ertappad... dags att släppa in honom i värmen igen.

Paolo Roberto, Martin Timell m.fl. är bara rökta, de var inte tillräckligt vänster eller omtycka av vänstern.

.

Sen har vi hur polismyndigheten (och PK-media) reagerar på demonstrationer.
BLM fick härja fritt med hundratals vandaliserade skyltfönster, polisbilar och allmän förstörelse i GBG.
Extinction Rebellion lika så, fast var nog inte lika våldsamt.
Radikala muslim som protesterade mot reaktionerna på att en fransk lärare blev halshuggen, med att ockupera en gata med fredagsbönen, polisen tittar på igen.

De två fredliga demonstrationerna, inte vettiga i sig, men lugna, där går polisen in och skingrar gamla tanter och gubbar... "like shooting fish in a barrel"
Där och då kommer beslut från polisledningen att blanda sig i...

.

Och så hela Karl Hedin cirkusen.
Tre års helvete som slutar med att åklagaren försöker sig på en Minority Report och tycker Hedin bör dömas för 1) han är miljärdär 2) Hedin skulle eventuellt faktiskt kunna skjuta en varg om det tillfället ges i framtiden...

Sån jävla fars....

.

Eller hur PK-media hyllar Yasin istället för att ens ifrågasätta hans kriminalitet, medan Busch får ett helvete för ett helt legalt husköp.

Hedin, Busch, onda onda människor.
Federley, Yasin, BLM, goda goda människor.

Deras påverkar på samhället och samhällsutvecklingen är ointressant. Snarare tvärtom, negativ påverkan på din omgivning ska hyllas och ses som positivt.
Positiv påverkan på din omgivning och samhället ska misskrediteras och tryckas ner.
Det är inte så jävla svårt att förutsäga höger-reaktioner heller.
När en "nyhet" kläcks kan man med stor sannolikhet veta hur kanterna kommer reagera.
Gäller till stor del denna tråd också.
Prova nästa gång.
Det finns ingen plats för "mitten" eller oss som inte automatisk stället sig helhjärtat på en sida i varenda "strid".
Jag som tycker både Roberto och Federley är jävla idioter.
Jag som tycker att både ett köp gjort i god tro skall hållas men även att vi bör utreda så inte gamla blir utnyttjade.
Tror jag skrivit det förut men om man ALLTID står på en viss "sida" kanske man ska fundera på om man verkligen tillämpat sitt eget intellekt i tillräckligt hög grad.
Jag kan nog förutsäga reaktionen på detta också...

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Ytterligare en anledning att utvärdera EU-medlemsskapet...Precis som britterna som gick ur, handlade sitt eget vaccin och nu skrattar åt vår något måttliga vaccinationstakt...

Är det något man lärt sig inom jobbet så är det att undvika alla former av samarbeten som involverar belgare och frallor. Utan att vara väldigt fördomsfull så får man leta med ljus och lykta efter odugligare nationaliteter. De kan ju tamejfan inte göra någonting utan att knulla upp.
:rofl Tack för dagens garv!

Du har aldrig varit i Italien, förresten?

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Det är inte så jävla svårt att förutsäga höger-reaktioner heller.
När en "nyhet" kläcks kan man med stor sannolikhet veta hur kanterna kommer reagera.
Gäller till stor del denna tråd också.
Prova nästa gång.
Det finns ingen plats för "mitten" eller oss som inte automatisk stället sig helhjärtat på en sida i varenda "strid".
Jag som tycker både Roberto och Federley är jävla idioter.
Jag som tycker att både ett köp gjort i god tro skall hållas men även att vi bör utreda så inte gamla blir utnyttjade.
Tror jag skrivit det förut men om man ALLTID står på en viss "sida" kanske man ska fundera på om man verkligen tillämpat sitt eget intellekt i tillräckligt hög grad.
Jag kan nog förutsäga reaktionen på detta också...

Jojo, jag har inget till övers för vare sig Hamid, Paolo, Yasin eller Federley (eller BLM, XR eller Corona-demos).

Och klart du har rätt i att många människor till höger kan man förutsäga reaktionerna på.
Många människor till vänster kan man också förutsäga reaktionerna på.

Men det är mer allvarligt och av tyngre innebörd när man kan göra det på hela media-sfären, politiker och statliga myndigheter, inkl. polismyndigheten.

Hamid skriver antisemitiska inlägg på Flashback för 4-6 år(?) sedan.
Yasin sitter just nu i häktet misstänkt för stämpling till människorov och tidigare bl.a. suttit i fängelse i två år och tre månader för grovt vapenbrott. När han skulle släppas blev det uppskjutet 25 dagar p.g.a. att han misskötte sig.

Frida Boisen kände sig manad att gråta ut för att ha deltagit i På Spåret med Hamid.
Miriam Bryant har tvärtom känt sig sugen på att samarbeta med Yasin, efter diverse brott, domar och fängelsetid,. Ingen ånger där i efterhand, och ingen offentlighet som kräver det heller.

Mycket i det här landet är upp-o-ner, men denna helgen slår nog lite rekord med Yasin, Federley, Hedin på en och samma gång...
Skönt att veckan innehållit info om att vi börjar få bort en massa bästa-vänner-med-kriminella-advokater tack vare fransk underrättelsetjänst (EncroChat m.m. knäckt).

*EDIT*

Eller vårt rättsväsendet som lägger tre år och miljoner av skattepengar på Karl Hedin utan att det finns bevismaterial. Men två gängkriminella kan bli stoppade av polis med fyra illegala automatkarbiner i bilen, två månader senare är de frikända och allt "glömt" för vapnen kan inte knytas till individerna specifikt.
Karl Hedin, och andra jägare samt sportskyttar, riskerar värre behandling av svenskt rättsväsende om de gör något eventuellt olagligt med sina lagliga vapen som nyttjar till lagliga aktiviteter, med lagliga licensen och intyg från lagliga skytteklubbar osv...

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Nu var det väl ändå Federleys pojkvän som var dömd för sånt och inte han själv. Jag tänker åtminstone inte ta på mig brott som mina sängkamrater gjort.
Hade en ny bekant sagt att hen just kommit ut ur fängelse hade jag nog frågat varför människan blivit inlåst från början. Att jag skriver "nog" är för att det inte har hänt så jag kan inte säga säkert.

Har man tre vänner som är pedofiler, varav en är ens partner då talar indicierna tillräcklig starkt för att man även själv är pedofil och om inte så har han ändå allt för starka sympatier för pedofiler.

Centerpartiet har dessutom fler såna exempel så med samma guilty by association logik som att SD är nazister så är Centerpartiet pedofiler.

Om du hade barn och fick veta att din partner är pedofil, skulle du då stanna kvar i relationen?

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Du har aldrig varit i Italien, förresten?

Jo, det har jag. Och i Spanien också. Om jag räknar efter så har jag nog mer än ett år hotellnätter i båda dessa länder.

De är också bra på att ställa till det för sig. Men när italienaren knullar upp så finns det allt som oftast ett ekonomiskt motiv bakom, typ att någon stoppade pengarna i egen ficka och struntade i att utföra jobbet. Får de bara dividera och gestikulera en liten stund så brukar det ändå bli bra. Och när spanjoren gör detsamma så beror det på ren lathet. Kompetensen finns, men ingen ids. I alla fall inte idag. Kanske i morgon.

Fransmannen faller däremot så gott som alltid platt på grund av ren och skär okunnighet, inkompetens och någon helt outgrundlig och arrogant övertro till sig själv och att han som fransman skulle vara bättre än resten av världen. Allt enligt egna erfarenheter och kollegors erfarenheter i jobbet.

Så ja, jag har definitivt inga större förhoppningar för en union där frallor tillåts ta en alltför stor plats. Hela grejen med Bryssel vs Strasbourg säger egentligen allt. Arrogans och dagisnivå upphöjt till två och det är vi som betalar för det...

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Kolla våldsverkaren de griper 3:10. Skönt att få bort honom från våra gator och torg, nu går barn och kvinnor säkra igen.

Ja, de som demonstrerade för "befria Syrien" på samma torg kunde blivit ängsliga.

Polisen jobbar verkligen på för att pulverisera de sista resterna av tilltro. Vad de kan!

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Kolla våldsverkaren de griper 3:10. Skönt att få bort honom från våra gator och torg, nu går barn och kvinnor säkra igen.
Vad är det man demonstrerar mot/för? :va
Att viruset är båg, att vaccin är båg, att våra rätt lama restriktioner ska tas bort eller what?

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Vad är det man demonstrerar mot/för? :va
Att viruset är båg, att vaccin är båg, att våra rätt lama restriktioner ska tas bort eller what?

Jag blir inte heller klok på detta, för det verkar ju minst sagt vara lite spretig målsättning med denna demonstration...ungefär som man kan förvänta sig när lika delar konspirationsteoretiker och anarkister samlas...

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
I alla fall några som vågar pissa i PK-stormens motvind...

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Jag blir inte heller klok på detta, för det verkar ju minst sagt vara lite spretig målsättning med denna demonstration...ungefär som man kan förvänta sig när lika delar konspirationsteoretiker och anarkister samlas...
Jag såg delar av intervjuer från olika källor och det tog en stund att pussla ihop att det faktiskt var samma demonstration dom intervjuade medverkade i.
Lite som woke-vänstern och Qanon-högern hade torgfest tillsammans...

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Skulle du säga att medvetet smitta andra med covid är en form av våld?
Med flit, ja.(Jag hänger inte med i relevansen i den frågan dock.)
Jag undrar vad problemet är som föranleder att de skulle avsäga sig covidrelaterad vård?

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning