Kollar av Reddit lite då och då, och i synnerhet r/svenskpolitik.
I veckan så gjorde jag något ovanligt och svarade på en trådstart om Kvartals belysning av studien från Lunds Universitet med massa statistik gällande såväl våldtäktsmän som våldtäktsoffer, t.ex. att antalet våldtäkter ökat med 40% under det senaste decenniet.
En individ återkom ständigt med att man bör inte specificera någon kunskap trots all information i studien (och andra studier), utan pushade ständigt för "alla män är eller kan vara våldtäktsmän" och lösningen är mer genusvetenskap...
Jag svarade då att det är ju såklart är mycket smartare att vara resurseffektiv genom att fokusera på minoriteten av våldtäktsmän som står för 60% av de dömda våldtäkterna, några tusen upp till kanske tiotusentals individer, än att lägga resurser på halva befolkningen, 5 miljoner, och hoppas det minskar de övriga 40% av våldtäkterna som sker. (många andra hade redan skrivit om kulturer, uppväxt, uppfostran osv.)
More bang for the buck helt enkelt.
Någon timma senare var jag bannad från hela r/svenskpolitik med "rasistisk statistik" som anledning...
Förutom det noterar jag att säkerligen 75% av diskussionerna är borta, moderatorerna rensar ut oliktänkare snabbt och rejält...
Så Aron Flam har verkligen rätt med citatet "Your feelings are hurting my thoughts" och avslutar med att klistra in vad en annan individ skrivit redan för 6 år sedan i en annan (låst) tråd;
r/svenskpolitik är en klubb för inbördes beundran för vänsterpolitiskt frälsta högskolestudenter. Redaktionen har även fått in rapporter om att vatten är vått.