Sverige idag..

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Nu byggde väl iofs Moderaternas resonemang på en analys där de kommit fram till att det skulle bli dyrare att rösta nej och de redogör ju också tydligt vad de bygger sin analys på. Men det är ju en fullt möjlig linje att även argumentera för motsatsen. Vad menar du i såna fall talar för att Moderaterna har fel i sin analys?

Och visst har Moderaterna vid flera tillfällen gjort just det du beskriver, att de argumenterar emot något och sen ändå väljer att rösta för förslaget i slutändan. Ett exempel på detta är finansieringen av public service. Där var dock deras företrädare sedan inte speciellt talföra om varför de bytt åsikt i frågan.
Vi sitter inmålade i hörnet, mycket tack vare det här förhållningssättet och det slutar aldrig väl. Frågan är väl bara om vi ska gå under med nån värdighet i behåll eller som nu, i fullständig skam.

Det här; "det är ett dåligt beslut som vi kommer rösta för", vad har resultatet blivit i alla andra fall?

Värst är nog att det omöjliggör en swexit, som det iofs ändå är försent för, våra trygghetssystem eroderar inifrån under ett enormt tryck utifrån.

Jag tror, som jag skrev ovan, att det handlar enkom om hur vi kommer att gå under.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Ja, det verkar ha stor betydelse vad man demonstrerar för eller emot. Jag undrar på vilka grunder dom med skyltar blir gripna. Vi har väl fortfarande rätt att demonstrera och FHMs rekommendationer är ju just bara rekommendationer och inte lag.

Kvarstår är väl de nya pandemilagarna antar jag?

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Nästa steg är att automatisera videomötena. Spela in lite variationer av dina bästa instämmande fånleenden och de vanligaste standardsvaren på mötesdeltagarnas icke-problem, sen kör du igång en videoloop som får rulla under tiden du gör vettigare saker - köra hoj t ex :tummenupp

Perfekt! Kan man den outsourca det faktiska arbetet, så kanske man kan bli av med söndagsångesten...

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
SVT: Krattar manegen för Federley, comeback 2022 för en stabil C-S allians?

TV4. Elaf Ali berättar om hur hennes far skulle gjort mot henne som gjordes mot Fadime, om hon fann sin egen partner.
Jenny Strömstedt: ” mäöhh.. nu ska vi också säga att hedersproblematiken finns även inom frikyrkan...”

SR: Prisar gängkriminalitet genom att ”skilja på sak och person” vis P3 Guld

Detta är alltså senaste dagarnas obehagligheter ogenerat.

men att se över statsmedia är odemokratiskt, kom ihåg det (avseende punkt 1&3).

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
SVT: Krattar manegen för Federley, comeback 2022 för en stabil C-S allians?

TV4. Elaf Ali berättar om hur hennes far skulle gjort mot henne som gjordes mot Fadime, om hon fann sin egen partner.
Jenny Strömstedt: ” mäöhh.. nu ska vi också säga att hedersproblematiken finns även inom frikyrkan...”

SR: Prisar gängkriminalitet genom att ”skilja på sak och person” vis P3 Guld

Detta är alltså senaste dagarnas obehagligheter ogenerat.

Jo, den lilla ortenrapparen belönades tydligen med två priser och eftersom han just nu sitter frihetsberövad så fick programledaren förklara att han tyvärr inte kunde närvara för att hämta sina priser...Och PK-eliten fick helt plötsligt fullt upp med att förklara att det är viktigt att skilja på ”konstverk och person”...

Vilket jävla svammel...P3 är väl SR och SR är väl skattefinansierat...? Jag känner mig inte alls nöjd med att mina stålar används för att prisa en uppenbart kriminell skithög från orten.

Raderad medlem 51742

Guest
Jo, den lilla ortenrapparen belönades tydligen med två priser och eftersom han just nu sitter frihetsberövad så fick programledaren förklara att han tyvärr inte kunde närvara för att hämta sina priser...Och PK-eliten fick helt plötsligt fullt upp med att förklara att det är viktigt att skilja på ”konstverk och person”...

Vilket jävla svammel...P3 är väl SR och SR är väl skattefinansierat...? Jag känner mig inte alls nöjd med att mina stålar används för att prisa en uppenbart kriminell skithög från orten.
Fast om man nu säger sig skilja på "konstverk och person" så är det väl i såna fall märkligt och inkonsekvent med det uttalandet att man delar ut priset till en person.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jämför med hur Paolo Roberto åkte ut och blev utfryst ur hela mediavärlden och det var lynchstämning överallt i media.
Men pedofiler går bra.
Nu var det väl ändå Federleys pojkvän som var dömd för sånt och inte han själv. Jag tänker åtminstone inte ta på mig brott som mina sängkamrater gjort.
Hade en ny bekant sagt att hen just kommit ut ur fängelse hade jag nog frågat varför människan blivit inlåst från början. Att jag skriver "nog" är för att det inte har hänt så jag kan inte säga säkert.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
MED på nyheteridag:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Det jag stör mig på mest är att man i förväg kan räkna ut hur PK-media och vänstern kommer agera.
Allt baserat på någon lam jävla godhetssignalerings-skala eller PK-poäng-topplista.

Rektor Hamid var för vettig, han vände ju utvecklingen till positiv på en av sveriges sämsta och mest utsatta skolor.

Yasin skriver, precis som Hamid, också dåliga texter (pun intended) men han står för otryggheten, våldskapitalet, sjunger om knark och horor, sånt älskar feministerna...

Fredrik Federley erkänner att han var nog nästan kär i en pedofil och valde faktiskt att avsluta relationen _någon månad_ EFTER att han blev ertappad... dags att släppa in honom i värmen igen.

Paolo Roberto, Martin Timell m.fl. är bara rökta, de var inte tillräckligt vänster eller omtycka av vänstern.

.

Sen har vi hur polismyndigheten (och PK-media) reagerar på demonstrationer.
BLM fick härja fritt med hundratals vandaliserade skyltfönster, polisbilar och allmän förstörelse i GBG.
Extinction Rebellion lika så, fast var nog inte lika våldsamt.
Radikala muslim som protesterade mot reaktionerna på att en fransk lärare blev halshuggen, med att ockupera en gata med fredagsbönen, polisen tittar på igen.

De två fredliga demonstrationerna, inte vettiga i sig, men lugna, där går polisen in och skingrar gamla tanter och gubbar... "like shooting fish in a barrel"
Där och då kommer beslut från polisledningen att blanda sig i...

.

Och så hela Karl Hedin cirkusen.
Tre års helvete som slutar med att åklagaren försöker sig på en Minority Report och tycker Hedin bör dömas för 1) han är miljärdär 2) Hedin skulle eventuellt faktiskt kunna skjuta en varg om det tillfället ges i framtiden...

Sån jävla fars....

.

Eller hur PK-media hyllar Yasin istället för att ens ifrågasätta hans kriminalitet, medan Busch får ett helvete för ett helt legalt husköp.

Hedin, Busch, onda onda människor.
Federley, Yasin, BLM, goda goda människor.

Deras påverkar på samhället och samhällsutvecklingen är ointressant. Snarare tvärtom, negativ påverkan på din omgivning ska hyllas och ses som positivt.
Positiv påverkan på din omgivning och samhället ska misskrediteras och tryckas ner.

Last edited:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Tidigare debattartikel om Coronastödpaketet eller vad det nu kallas.

Ytterligare en anledning att utvärdera EU-medlemsskapet...Precis som britterna som gick ur, handlade sitt eget vaccin och nu skrattar åt vår något måttliga vaccinationstakt...

Är det något man lärt sig inom jobbet så är det att undvika alla former av samarbeten som involverar belgare och frallor. Utan att vara väldigt fördomsfull så får man leta med ljus och lykta efter odugligare nationaliteter. De kan ju tamejfan inte göra någonting utan att knulla upp.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Jag fattar inte själva grejen.
Principiellt. Vill vi låna X kr så gör vi det. Nu ska vi låna 1,5 X men bara få behålla X kr.

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum