Sverige idag..

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Sicken amatör
så här gör man i Sverige, ett exempel

I Sverige löser man problemet genom att man slänger bort den sortens material.
Inte ens e-mail verkar finnas sparade som backup.

Men jag gissar att USA inte har lika ihålig lagstiftning.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Vad gör man inte för att spara in på utgifter inom i piratvården (avsiktligt felstavat). En av läkarnas identitet finns uthängd på flashback.

Betalvägg:
"Sydsvenskan avslöjade att flera vårdcentraler i Skåne tog betalt för hemliga beslut om att äldre människor inte skulle få sjukhusvård under pandemin. Nu misstänks två personer på Sundets läkargrupp i Bjärred för bedrägeri."

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Det är inte normalt att en person som har Magnus Samuelssons fysik heter Anette. Din reaktion över det onormala i det kan nu vara diskriminering/trakasseri.
Värdergrund och genusteori måste helt klart få ta mer plats på våra universitet.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Hittade ett motorblock ute i svampskogen häromåret. Längs en smal stig ett par hundra meter från närmaste grusväg. Obegripligt att dumpa det där och än mer obegripligt att ha släpat det dit man inte tar sig med annat än cykel/mc bortsett från till fots. Vem fasen gör så!?
Den som slaktat en stulen bil och håller på att göra sig av med den.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Visst, men släpa ut blocket för hand ut i bräsket sådär. Jag hade nöjt mig med att skicka det i diket eller under en gran några meter in.
Jobbar kanske med vägunderhåll och visste att det här diket stod i tur att rensas från sly ?

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
F.d. Infrastrukturminister Anna Johansson som lämnade ut våra mest hemliga och känsliga register till icke-svenskar och i slutänden andra stater (med vetskap att det var olagligt) uttalar sig:
"– Att bli jämförd med en av Sveriges värsta spioner genom tiderna är ju inte jätteroligt, och det kändes inte heller särskilt välförtjänt uppriktigt sagt. Det är klart att det var en tuff resa som jag inte gärna vill uppleva igen."

Att hon inte fick sitta bakom lås och bom ett par år förvånade mig och hennes underhuggare Maria Ågren fick ta den största smällen, aja-baja på fingrarna, förmodligen 15 dagsböter.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Amazon USA: "America's consumer watchdog has sent checks totaling nearly $60m to more than 140,000 Amazon drivers who were said to have been screwed out of their tips between 2016 and 2019. The delivery workers have until January to cash them."
Tvivlar ni på att Amazon Flex kommer att fungera lika sunkigt i Sverige? Kommer Transport att vilja företräda dem - icke-anslutna som de förmodligen kommer att vara? Mja...

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Då var Magdalena Andersson officiellt vald till ordförande i socialdemokraterna.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Inte för att jag håller med henne mycket men man får väl säga att den nog är den intelligentaste partiledare de lyckats skaka fram efter Göran Persson.
Säger inte mycket, alls.
Vad är det jag missar? Ännu en som knappt kan formulera sig, än mindre iaktta ett civiliserat uppträdande.
Dålig stämning och dåligt uppträdande kommer bara att öka. Hon är ju förakt och hat på två ben, därtill plump härskarteknik for dummies.
Kommer på sin höjd att vända dåligt till uruselt och öka hastigheten på förfallet.

Raderad medlem 51742

Guest
Intelligens är en tillgång om den används i goda syften. Andersson har inte direkt gett ett sympatiskt intryck. Snarare har jag uppfattat henne som en maktspelare och manipulatör av rang. Har mycket svårt för människor som talar på ett tillgjort sätt som om de pratade med ett barn.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Att byta partiledare är att byta riktning i smått och/eller stort.
Oavsett vad jag tycker om personen eller S nuvarande politiken så är en riktningsändring på (fn) Sveriges största parti intressant imo.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Dålig stämning och dåligt uppträdande kommer bara att öka. Hon är ju förakt och hat på två ben, därtill plump härskarteknik for dummies.
Värdig "arvtagare" till Persson, alls våran älskling i Hyltingeö Torps gård som verkar ha svårt att förstå strandskyddslagar, arrenden och hur man uppnår god grannsämja. Ända hem till Vingåker vågade han inte flytta.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Intelligens är en tillgång om den används i goda syften. Andersson har inte direkt gett ett sympatiskt intryck. Snarare har jag uppfattat henne som en maktspelare och manipulatör av rang. Har mycket svårt för människor som talar på ett tillgjort sätt som om de pratade med ett barn.
Säger inte mycket, alls.
Vad är det jag missar? Ännu en som knappt kan formulera sig, än mindre iaktta ett civiliserat uppträdande.
Kommer på sin höjd att vända dåligt till uruselt och öka hastigheten på förfallet.

Dessvärre verkar det vara den attityden som går hem hos en majoritet av väljarna.

Jag kan ha fel men min bild av människor är att för en majoritet av väljarna och då i synnerhet den mindre intelligenta halvan av befolkningen är den där bristen på ödmjukhet nåt som de tolkar som kompetens. Särskilt när det är någon form av auktoritet som beter sig så.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA