Hot om våld/utpressning då? Frivilligt är det iaf inte.
Håller med i övrigt.
Jag hade klagat över skattefinansierad motorbana. De äldre får inte den vård de behöver, skolan behöver mer resurser, folk behöver någonstans att bo, folk vill dessutom ha lägre skatt. Att i det läget lägga pengar på en poet, koreograf eller motorbana är vansinne och har inte folkligt stöd. Du duckade frågan förra gången så jag ställer den igen: Tror du folk hade röstat för en kommunkoreograf vid en folkomröstning? De folkvalda exekuterar inte folkviljan.Upprörs man av kultur har man ett tråkigt liv.
Slår vad om att ingen klagat om det var frågan om en motorbana eller liknande.
Är bara jag som är lite bittert cynisk så här på helgen när jag är piskad att jobba. Reflektioner som t.ex. varför gråsilvriga bilar var på modet första hälften av 2000-talet, mörkgrå silvriga senare hälften, vita mest hela tiden under 2010-talet och numera svarta. Vad är det med folks fantasi och äventyrlighet? Köp en RÖD bil för böveln! Vingåkers Kommun valde att kalla kulturchefen för äventyrschef. Det behövs något som vänder upp och ned på begrepp i Sveriges tråkigaste lilla kommun (jag är inte från Vingåker utan mellanlandar där ibland hos morsan).Nej men det är kul.
Precis så.Jag hade klagat över skattefinansierad motorbana. De äldre får inte den vård de behöver, skolan behöver mer resurser, folk behöver någonstans att bo, folk vill dessutom ha lägre skatt. Att i det läget lägga pengar på en poet, koreograf eller motorbana är vansinne och har inte folkligt stöd. Du duckade frågan förra gången så jag ställer den igen: Tror du folk hade röstat för en kommunkoreograf vid en folkomröstning? De folkvalda exekuterar inte folkviljan.
...
Jag hade klagat över skattefinansierad motorbana. De äldre får inte den vård de behöver, skolan behöver mer resurser, folk behöver någonstans att bo, folk vill dessutom ha lägre skatt. Att i det läget lägga pengar på en poet, koreograf eller motorbana är vansinne och har inte folkligt stöd. Du duckade frågan förra gången så jag ställer den igen: Tror du folk hade röstat för en kommunkoreograf vid en folkomröstning? De folkvalda exekuterar inte folkviljan.
Ta Pajala kommun som exempel. Rent ekonomiskt tar de emot fyra gånger mer statligt skattemedel än rikssnittet. Tredje värst i Sverige. Skatterna är skyhöga. https://www.ekonomifakta.se/Fakta/R...n-i-siffror/Nyckeltal-for-regioner/?var=17876
Samtidigt vill de sätta kulturen i framkant och gör enorma budgetunderskott. Kommuninvånarna vill ha lägre skatt, bättre samhällsservice och fler arbetstilfällen. Kommunledningen vill ha kultur. Ett klassiskt och klockrent exempel där en inkompetent kommunledning slösar bort invånarnas pengar mot deras vilja.
Så du ser poeter och koreografer som vettiga prioriteringar framför skola, sjukvård och äldrevård?Stor humor - igen - när du försöker vara personligt adresserat dräpande men missar målet helt. Lägg ned.
Du får gå grundkursen i samhällsekonomi en gång till och sedan studera specifika kommuners ekonomiska situation på egen hand. Kanske du når nya insikter?
Västerviks kommun ser tydligen värde i en kommunpoet. Hur kommuninnevånarna röstar där rör inte mig i ryggen, inte heller hur Pajala röstar. Hur jag röstar vet jag. Hur andra röstar vet jag inte. Likformighet i åsikter är tråkigt.Så du ser poeter och koreografer som vettiga prioriteringar framför skola, sjukvård och äldrevård?
Ja, de som jobbar för kommunen ser antagligen ett värde i det. Sannolikt ser inte kommuninvånarna det på samma sätt. Hade det varit en folkomröstning i frågan har jag mycket svårt att se att förslaget skulle gå igenom. Min kritik rör inte poeten i sig, utan att beslut som saknar folklig föränkring sker varje dag.Västerviks kommun ser tydligen värde i en kommunpoet. Hur kommuninnevånarna röstar där rör inte mig i ryggen, inte heller hur Pajala röstar. Hur jag röstar vet jag. Hur andra röstar vet jag inte. Likformighet i åsikter är tråkigt.
Möjligen om moraliska/etiska eller andra enkla frågor, men frågor rörande mer komplexa saker, icke.Fler folkomröstningar hade löst många problem. Jag hade gärna loggat in med bankID och röstat i frågor som rör min kommun, region eller stat.
Alright. Jag tror att folket klarar av även dessa frågor. Kommer det bli rätt varje gång? Fuck no! Det blir det å andra sidan inte när Rosenbad bestämmer heller.Möjligen om moraliska/etiska eller andra enkla frågor, men frågor rörande mer komplexa saker, icke.
Folkomröstningar riskerar att urholka budgeten genom att alla utgifter får bifall och intäkterna uteblir.
Tror du att gemene man är så korkad och att politikerna är smartare? Med den logiken borde vi avskaffa demokrati rakt av.Folkomröstningar riskerar att urholka budgeten genom att alla utgifter får bifall och intäkterna uteblir.
Det är taget varje dag i veckan som ersättning för nuvarande tomteverkstad. Varför rösta fram och avlöna 349 tomtenissar när det räcker med en?Jag har inget emot avskaffande av demokrati så länge som jag får vara diktator.
Gott, tack för din röst!Det är taget varje dag i veckan som ersättning för nuvarande tomteverkstad. Varför rösta fram och avlöna 349 tomtenissar när det räcker med en?
Inga konstigheter, det blir klart och tydligt vem som har ansvar, inget snicksnack och skylla ifrån sig och bullshit om "jag såg det inte komma", finns inte så många andra att skylla på när man är herren på täppan. Sköt dig eller åk ut med huvudet före.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|