Sverige idag..

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Idag blir personal i förskolan tagen ur tjänst och utredd på grund av att ha pussat en treåring på kinden - när barnet var i förälderns famn.

Var Sverige är på väg är inte lätt att räkna ut, men inte känns det väl riktigt bra…

JvA72

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jan 2021
Hoj
R1
Idag blir personal i förskolan tagen ur tjänst och utredd på grund av att ha pussat en treåring på kinden - när barnet var i förälderns famn.

Var Sverige är på väg är inte lätt att räkna ut, men inte känns det väl riktigt bra…

Det där beskriver ganska bra hur skevt det är.

I ena ändan en sanslös ängslighet och lättkränkthet där man går igång in absurdum över fullständiga skitsaker och tycker att man är nazistfascistpsykopat om man inte sopsorterar korrekt och idogt.

I andra ändan ortengrabbar som har noll och ingen koppling till den första ändan. Där våld och kriminalitet är vägen framåt med ingen som helst hänsyn eller omtanke för omvärlden.
Eller sig själv heller för den delen.

Ur led är tiden.

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Det där beskriver ganska bra hur skevt det är.

I ena ändan en sanslös ängslighet och lättkränkthet där man går igång in absurdum över fullständiga skitsaker och tycker att man är nazistfascistpsykopat om man inte sopsorterar korrekt och idogt.

I andra ändan ortengrabbar som har noll och ingen koppling till den första ändan. Där våld och kriminalitet är vägen framåt med ingen som helst hänsyn eller omtanke för omvärlden.
Eller sig själv heller för den delen.

Ur led är tiden.
- Eller som gammelman säger, ur tid är leden.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Gäller att välja bilder med omsorg till sina artiklar, beroende på vilken vinkel man väljer att se det ifrån såklart.(Fö. är det fruktansvärt att barn ska behöva drabbas så jävligt).

Så här kan det också se ut - om man vill att det ska se ut så.

Bonus.

Last edited:

JvA72

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jan 2021
Hoj
R1
Gäller att välja bilder med omsorg till sina artiklar, beroende på vilken vinkel man väljer att se det ifrån såklart.(Fö. är det fruktansvärt att barn ska behöva drabbas så jävligt).

Så här kan det också se ut - om man vill att det ska se ut så.

Bonus.

Känns som att vi har någon form av diskrepans i kommunikationen här.
Özz säger att man är ett AS (ja, med versaler) om man kallar dessa flyktingar för migranter. Mannen med spaden och den något aggressiva inställningen tycker jag tydligt kommunicerar något annat.

Vad är det jag missar?

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Känns som att vi har någon form av diskrepans i kommunikationen här.
Özz säger att man är ett AS (ja, med versaler) om man kallar dessa flyktingar för migranter. Mannen med spaden och den något aggressiva inställningen tycker jag tydligt kommunicerar något annat.

Vad är det jag missar?
Du har missat att terrorfinansiären Özz endast övertygar de som redan är övertygade och som är omöjliga att omvända. Klanen Nujen har noll förtroendekapital bland vanligt folk.

JvA72

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jan 2021
Hoj
R1
Du har missat att terrorfinansiären Özz endast övertygar de som redan är övertygade och som är omöjliga att omvända. Klanen Nujen har noll förtroendekapital bland vanligt folk.

Mnja, inte helt säkert att jag missat det. Eller att Özz är en fullständig idiot heller faktiskt.
Är det för övrigt inte lite oklart om han ens övertygar de redan övertygade längre?
Vilket i sig är fascinerande.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
”…ger det 10år innan det brakar lös i Europa, nånstans. Om det blir internt i någon stat, östra gränsområdet eller Balkan det börjar är frågan” - Diskussion kring förmiddagskaffet senhösten 2020.
Nu tror jag vi kan revidera siffrorna.

Var är Bonny, hemma och doppar granen i flamskyddsmedel?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
”…ger det 10år innan det brakar lös i Europa, nånstans. Om det blir internt i någon stat, östra gränsområdet eller Balkan det börjar är frågan” - Diskussion kring förmiddagskaffet senhösten 2020.

Många gamla experter som tiger still. Hade varit kul att höra deras syn på sakernas tillstånd, framtid och i retrospekt.
Går fort när det går på tok. Förstår mig inte på de här långtidsprognoserna. Tröst? Skygglappar? Overklighetskänslor?

Svider flamskyddsmedel mer än din kommentar, tro?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Många gamla experter som tiger still. Hade varit kul att höra deras syn på sakernas tillstånd, framtid och i retrospekt.
Går fort när det går på tok. Förstår mig inte på de här långtidsprognoserna. Tröst? Skygglappar? Overklighetskänslor?

Svider flamskyddsmedel mer än din kommentar, tro?
Fullt rimligt agerande, i sak har många västerlänningar blivit marinerade i trygghet och önsketänkande från flera håll. Få har upplevt krig, svält, misär och annat fullt mänskliga tillstånd. Även högsta ledningen la ner tanken på nationellt försvar pga evig fred. Nå om nu hybridkriget står för dörren hos våra nära grannländer, som vi för övrigt är beroende av för elförsörjning mellan varven, ja då gör man nog rätt i att vara efterklok så vi inte hamnar på efterkälken…Därtill har vi en situation inom landet som är allt anna än under kontroll, med kriminalitet och politisk ledning som infiltreras av antidemokratiska -ismer, till synes helt okontrollerat. Receptet på en storm?

Sverige har aldrig varit närmre en kris, sa aldrig Betnér.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
:rofl

Jag börjar ha svårt att förstå det här nysvenska språket, blev bilden inte rättvis nu?

Bifogat

• Screenshot_20211117-081159.png
    Screenshot_20211117-081159.png
    400.4 KB · Visningar: 63
Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Lars Vilks, en hel månad och två veckor har gått sedan hans underliga död.

Kommer det komma några svar på vad som faktiskt hände?...

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det här blir spännande.
Själv brygger jag bara kaffe när jag har gäster så jag klarar mig utan.
Kanske blir det som förr med Rhodesisk tobak.
Köptes av DDR som exporterade vidare till ett Europa som boykottade Rhodesia men inte DDR.
Så nu kan nog tex Ukraina få igång "kaffeodlingen" och försörja EU med Ukrainskt kaffe ! :)

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Leif Östling, tidigare mångårig vd för Scania: Detta initiativ är ett resultat av mina förflugna ord under en tv-intervju.

Nu startas en kommission för skattenytta som ska vara verksam under valåret 2022.

”Vad fan får jag för pengarna?”, ropar en byggnadsarbetare glatt efter mig när jag passerar dennes arbetsplats. I livsmedelsaffären gör folk i kassakön tummen upp och säger ”jag ställer mig samma fråga som du”. I mejlen kommer fortfarande reaktioner från enskilda medborgare som är bekymrade över långa köer till äldreboende och till hälso- och sjukvården. Även från ledande politiker får jag ofta höra att ”visst, det ligger en hel del i det du säger”.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Ja bonny och några till vore kul att höra av så här tio år senare eller så

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...