Sverige idag..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
B mfl har en kartong med Bilsom hörselproppar och skygglappar för att reda ut vardagen post 2020
Jag tror i och för sig inte verkligheten kommer stå i vägen för deras fräckhet vare sig nu eller om tio år heller.

"Jag har aldrig sagt att brott är bra..."
"Det var ni som försvarade kriminella SD..."
"Forskningen visar trots allt..."

Se bara på denna oerhörda fräckhet:

cfb55fa3dbc83850d64d726cfefebec1.jpg

notrightrider

Learning fugging nuthing keeps you young.
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Barslund i konkurs:

Lagen om offentlig upphandling strikes again.

Skamfläcken Ljungby - Toftanäs blir kvar som flaskhals på obestämd tid, tills någon annan tar över.
Eller kanske "Nya Barslund in Denmark A/S"?

Fast till ett helt annat pris då.

Rediga jävla danskar som skall bjuda under allt och alla tills dom kursar istället för att slutföra.

Värdelösa upphandlare hos det korrupta Trafikverket som inte förmår formulera sin kravspec så att man slipper sådan här skit. Hur många svenska underleverantörer dras med i detta fallet nu?

Bananrepublik!

Det vet väl varje tänkande människa att man inte skall släppa in Dansken på svensk mark?

Disclaimer:
Solrød räknas inte till Danmark. :hej

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Barslund i konkurs:

Lagen om offentlig upphandling strikes again.

Skamfläcken Ljungby - Toftanäs blir kvar som flaskhals på obestämd tid, tills någon annan tar över.
Eller kanske "Nya Barslund in Denmark A/S"?

Fast till ett helt annat pris då.

Rediga jävla danskar som skall bjuda under allt och alla tills dom kursar istället för att slutföra.

Värdelösa upphandlare hos det korrupta Trafikverket som inte förmår formulera sin kravspec så att man slipper sådan här skit. Hur många svenska underleverantörer dras med i detta fallet nu?

Bananrepublik!

Det vet väl varje tänkande människa att man inte skall släppa in Dansken på svensk mark?

Disclaimer:
Solrød räknas inte till Danmark. :hej
Det vanliga är väl (när jag kollar på Projektet "Västlänken i Göteborg" (bygga en tunnel i sankmarkena vid Götaälv) att intresserade bildar ett bolag just för anbudet.
För att begränsa smällen.
Eller drar öronen åt sig och lämnar inget anbud.

JvA72

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jan 2021
Hoj
R1
Det vanliga är väl (när jag kollar på Projektet "Västlänken i Göteborg" (bygga en tunnel i sankmarkena vid Götaälv) att intresserade bildar ett bolag just för anbudet.
För att begränsa smällen.
Eller drar öronen åt sig och lämnar inget anbud.

En problematik eller möjlighet, lite beroende på vilken aktör man företräder, är att kompetensen gällande just LOU och avtal mm hos den levererande parten oftast vida överstiger den hos den upphandlande.
Det möjliggör att vinna avtal där man är fullt medveten om att man inte kommer att kunna leverera det kunden behöver för anbudssumman, men man har kontraktet och har därmed ensamrätt på ändringar och tillkommande arbeten.
Det brukar som bekant bli dyrare och ta längre tid än annonserat vid just infrastrukturprojekt.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
En problematik eller möjlighet, lite beroende på vilken aktör man företräder, är att kompetensen gällande just LOU och avtal mm hos den levererande parten oftast vida överstiger den hos den upphandlande.
Det möjliggör att vinna avtal där man är fullt medveten om att man inte kommer att kunna leverera det kunden behöver för anbudssumman, men man har kontraktet och har därmed ensamrätt på ändringar och tillkommande arbeten.
Det brukar som bekant bli dyrare och ta längre tid än annonserat vid just infrastrukturprojekt.

Det är väl den naturliga följden av nepotismen inom kommun, landsting och stat?

JvA72

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jan 2021
Hoj
R1
Det är väl den naturliga följden av nepotismen inom kommun, landsting och stat?

Kan va så. Det som är helt klart är att i en organisation som inte självsanerar bort sig själv på grund av att andra aktörer levererar bättre, där är den rekryterande chef som själv är "begränsad" i sin kompetens inte väldigt intresserad av att anställa någon som är vassare än chefen själv. Utvecklingen av det är inte svår att analysera.
Sa jag att jag jobbat en hel del med/mot kommunala bolag i Göteborg? Kommunalbolagens mecka...

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Precis.
Och när jag ville öka min kompetens som köpare fick jag svaret av chefen att vi behövde inte den kompetensen eftersom den fanns hos våra leverantörer !
Och detta var på ett privat företag !
Så sånt här finns överallt.
Hur det gick. Företaget köptes upp av konkurrent. Pga av dålig lönsamhet ?

JvA72

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jan 2021
Hoj
R1
Precis.
Och när jag ville öka min kompetens som köpare fick jag svaret av chefen att vi behövde inte den kompetensen eftersom den fanns hos våra leverantörer !
Och detta var på ett privat företag !
Så sånt här finns överallt.
Hur det gick. Företaget köptes upp av konkurrent. Pga av dålig lönsamhet ?

Imponerande logik. I alla fall om man har som mål att upphöra på grund av dålig lönsamhet.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Varför vill Region Stockholm att jag svarar på detta skit?

Och på ett djupare plan, varför vill vänstern så gärna sexualisera barn? Vad är syftet? Ett förskolebarn har ingen sexuell läggning eller identitet, varför vill vänstern så gärna prata om sex och barn? Vad uppnår de med det?
ad2820e4bfdf42a0d3da7da5b5907e1b.jpg
På samma spår.
Är trosuppfattning ett annat ord för könsidentitet?

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
S och V har kommit överens.
Vem kunde ha förutsett nåt sånt?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Nu när Norge och Finland stryper elöverföringen till Sverige kommer väl det nya styret att se till och få igång våra sovande kärnkraftverk, eller?

Jaså, jaha, inte det nä.

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
På samma spår.
Är trosuppfattning ett annat ord för könsidentitet?
Min treåriga dotter har full koll på att hon är tjej, men fortfarande lite dålig koll på på skillnaden mellan trosor och kalsonger. Hon har fått ärva en del kallingar av sina brorsor, och ibland när hon inte kollar så noga så kan hon kalla dem för trosor, så hennes könsidentitet har helt klart utvecklats innan hennes trosuppfattning.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Min treåriga dotter har full koll på att hon är tjej, men fortfarande lite dålig koll på på skillnaden mellan trosor och kalsonger. Hon har fått ärva en del kallingar av sina brorsor, och ibland när hon inte kollar så noga så kan hon kalla dem för trosor, så hennes könsidentitet har helt klart utvecklats innan hennes trosuppfattning.
Kan komma sent. Flickvänner som prompt skulle hasa omkring i mina lumparfillingar; "Sköna, juh". Preventivmedel i bomull!

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Då har vi vår första kvinnliga statsminister.
Just det är väl lite kul och historiskt även om sättet MA blev det på inte känns helt hundra.
Fn ser det ut att bli en vääääldigt kort karriär...

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Det låter som att du har, eller iallafall under en period hade, ett helt harem av lumparkallingspreventerande kvinnor i hemmet.
Coolt, på nätet...
Bryter man ner det och tar med det något begränsade urvalet, samt tidsaspekten, inte fullt så casanovaaktigt. Visserligen i en period i livet när omsättningen på relationer med det halvdant täckta, (på förekommen anledning) könet var högre. Till skillnad från obefintlig.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA