andersbrink
hasenfrasen
Kan du utveckla den tankegången så att vi okunniga förstår ironin i "syntax error".Expansiv penningpolitik har lett till hög inflation. Lösningen är en ännu mer expansiv penningpolitik.
Kan du utveckla den tankegången så att vi okunniga förstår ironin i "syntax error".Expansiv penningpolitik har lett till hög inflation. Lösningen är en ännu mer expansiv penningpolitik.
Jag har säkert använt termen fel. Jag antar att det var det du ville påpeka. Förlåt för det.Kan du utveckla den tankegången så att vi okunniga förstår ironin i "syntax error".
Jag är intresserad av vad Tegel anser vara "syntax error".Gå direkt till källan istället så förstår du enklare vad det handlar om.
Låter precis som FED i USA. ”Inflation is transistory” lät det. Nu har man gått ifrån det för att försöka banka in i befolkningen att inflation är bra.Penningpolitiskt beslut: Nollränta och oförändrat innehav av värdepapper
Läs mer om det penningpolitiska beslutet på Riksbankens webbplats.www.riksbank.se
Gå direkt till källan istället så förstår du enklare vad det handlar om.
Du är fri att ha en åsikt i den frågan, men det är naturligtvis så att inflationsmålet finns där av en anledning.
Du är fri att ha en åsikt i den frågan, men det är naturligtvis så att inflationsmålet finns där av en anledning.
Det skulle vara bra med högre räntor och avskaffade räntesubventioner så att priser på bostäder kom ner en smula.Den som vill tillbaka till tiden med låneräntor runt 10% blir säkert jätteglada att inflationen stiger.
Det hjälper ju knappast den som inte har råd att köpa sin bostad idag att få råd. Det lär snarare ha motsatt effekt.Det skulle vara bra med högre räntor och avskaffade räntesubventioner så att priser på bostäder kom ner en smula.
Som jag uppfattar det tar inte alla hänsyn till att räntorna kan gå upp ens till 7-8% när de köper boende.
Har man råd att köpa sin bostad spelar räntan ingen roll. Har man inte råd ska man inte handla.Det hjälper ju knappast den som inte har råd att köpa sin bostad idag att få råd. Det lär snarare ha motsatt effekt.
Har man råd att köpa sin bostad spelar räntan ingen roll. Har man inte råd ska man inte handla.
Har man råd att köpa sin bostad spelar räntan ingen roll. Har man inte råd ska man inte handla.
Det hjälper ju knappast den som inte har råd att köpa sin bostad idag att få råd. Det lär snarare ha motsatt effekt.
7-8% i ränta för ett hypotekslån är orimligt i en fungerande ekonomi. Jag vet att det var normalt förr men det var lika illa då.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|