Sverige idag..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag förstår dig men tycker faktiskt mysäcklet hör samman med samhället du beskriver som delvis vi har att tacka pga. deras ignorans, ideologi, noll insikt och konsekvensanalys av sin politik de för och röstar på.
Ja, det har du rätt i.

Vill man se vad det är för fel på Sverige kan man åka till en svensk No-go zone och sedan kolla på Så Mycket Bättre, Tönt programmet från ett slott, Jills veranda eller nu Renées brygga.

Först på senare år som jag börjat förstå snack om "klyftor", och då är det inte bara ekonomiska jag tänker på.

Tänk att bli förnedringsrånad i tunnelbanan, komma hem sönderslagen, våldtagen och urinerad på för att se Stefan Löfven oroa sig om tonen på sociala medier medan Tusse målar hans naglar i regnbågens alla färger.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Svensk samhällsutvecklingen:
- Havererad energipolitik
- Manipulerade PISA-resultat
- Mängder av ungdomsrån
- Flest skjutningar i EU *
- Minst antal vårdplatser i EU
- Noll koll på vilka som befinner sig i landet
- Krav på att räkna fåglar & katter

Svenska väljare: +7% till (S)

FMIZ3alXMA0Pnvs.jpg

* t.ex. 12 ihjälskjutna och över 50 skjutningar bara i år och vi har inte ens tagit oss igenom februari än...

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
SVT har haft ett programm om Sveriges skola. Bland deltagande "experter"
var
politiker
universitetsmänniskor typ professorer och forskare
elever

Lärare fanns inte med, säger en del om den status en lärare i Sveriges skola har på SVT...
enligt den här kommentaren

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Nåja nått positivt, Sverige har på 20 är med valuta union tjänat en del genom att inte vara med citat:
"Sverige har enligt en utredning, gjord av den svenske ekonomisten Björn Olsson, genom att behålla kronan hittills haft en ekonomisk fördel om ett belopp motsvarande ett helt års bnp."

Och dom som inte fattat detta i Sverige idag är väl bara Liberalerna ?

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Jäkla gnäll.

Lite lagändringar som vi frihetsvurmare säkerligen har nytta av verkar kunna vara på g iaf.
Utredaren ska även beakta att grundläggande fri- och rättigheter så långt som
möjligt ska upprätthållas även vid en pandemi eller epidemi. Inskränkningar
ska därför inte vara mer långtgående än vad som är absolut nödvändigt för
att förebygga eller motverka en omfattande smittspridning.
"...så lång som möjligt...", "...absolut nödvändigt". Vem bestämmer det?

Det här är ju också intressant, vad kan all denna information användas till.
EU-kommissionen publicerade den 3 juni 2021 ett förslag om att ändra EU:s
eIDAS-förordning genom att bland annat införa certifierade europeiska e-
identitetsplånböcker (European Digital Identity Wallets) och attesterade
attributintyg som passar med plånböcker.
Enligt förslaget ska äktheten av attribut som baseras på autentiska källor kunna
kontrolleras mot källan och i bilaga VI nämns följande minimiuppsättning av
attribut vars äkthet ska kunna kontrolleras:
1. adress
2. ålder
3. kön
4. civilstånd
5. familjesituation
6. nationalitet
7. utbildning, titlar och licenser
8. yrkeskvalifikationer, titlar och licenser
9. offentliga tillstånd och licenser
10. finansiella uppgifter och företagsuppgifter

Till sist, icke att förglömma, nu kan vi snart glömma kontanter helt.

Perfekt, då kan man enkelt strypa finansiella tillgångar hos de som förtjänar det.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Jäkla gnäll.

Lite lagändringar som vi frihetsvurmare säkerligen har nytta av verkar kunna vara på g iaf.

Perfekt, då kan man enkelt strypa finansiella tillgångar hos de som förtjänar det.
Jag tror inte folk fattar hur viktigt det är med kontanter. Jag själv använder kontanter ytterst sällan men det hör inte hit. Att staten ska ha full kontroll över din plånbok är livsfarligt. Dels att de närsomhelst kan konfiskera dina pengar och dels att de har full koll på vad du köper.
Framtiden lär också bjuda på en hel del cyberattacker och att då vara helt beroende av digital valuta gör en sårbar. Jag har en hög kontanter hemma för nödlägen.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Jag tror inte folk fattar hur viktigt det är med kontanter. Jag själv använder kontanter ytterst sällan men det hör inte hit. Att staten ska ha full kontroll över din plånbok är livsfarligt. Dels att de närsomhelst kan konfiskera dina pengar och dels att de har full koll på vad du köper.
Framtiden lär också bjuda på en hel del cyberattacker och att då vara helt beroende av digital valuta gör en sårbar. Jag har en hög kontanter hemma för nödlägen.
Håller helt med.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nåja nått positivt, Sverige har på 20 är med valuta union tjänat en del genom att inte vara med citat:
"Sverige har enligt en utredning, gjord av den svenske ekonomisten Björn Olsson, genom att behålla kronan hittills haft en ekonomisk fördel om ett belopp motsvarande ett helt års bnp."

Och dom som inte fattat detta i Sverige idag är väl bara Liberalerna ?

Centern är ju garanterat för euro, alldeles oavsett vad de påstår.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Det här med e-krona är ett försök av staten att inte "tappa" cryptomarknaden.
Fler länder tittar på samma sak.
Diskuterades i Ekonomibyrån om cryptovalutor.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Gängmedlem, Södertälje skjuten sittandes i fritidspolitikers Audi S8.

Nå, det kan kanske finnas förklaringar men enligt uppgifter i expressen har bilen varit med i andra stopp där gängmedlem(mar?) påträffats.

En familjemedlem till politikern, med relation i gängmiljön (Södertälje-nätverket).

Olyckligt, politikern har profilerat sig i sitt uppdrag att vilja hjälpa unga ur gängmiljön.

Det vore önskvärt med mer gräv, i hur stor infiltration gängen har i det allmänna. Att advokater har blivit involverade har rapporterats en del, hur ser det ut i politiken?

Hur står det till med svensk korruption nu, efter 10års växande organiserad brottslighet?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Tittar man på särskilt utsatta klan-områden så är det nog tyvärr väldigt vanligt.

Klanerna infiltrerar ju allt mellan idrotsklubbar och bostadsrättsföreningar, och gynnar givetvis sin klan i alla avseenden.
Självklart infiltrerar dom även lokalpolitiskt också.

Vi har väl haft några klanmedlemmar som poliser också, och jag tror inte det är för att dom vill sätta dit sina kusiner och broshor direkt.

Får en klan ett grepp om ett område är det väldigt svårt att ta tillbaka det.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Det här med energi från väderkvarnar, tror man att man får köpa den för 20 öre kW/h när Europa vill köpa den för 2 kronor kW/h? Citat: "Industrijättarna i norr vill helst ha mer vindkraft – ”den är billigast”.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det här med energi från väderkvarnar, tror man att man får köpa den för 20 öre kW/h när Europa vill köpa den för 2 kronor kW/h? Citat: "Industrijättarna i norr vill helst ha mer vindkraft – ”den är billigast”.
Dessutom vill "Industrijättarna i norr" ha ström 24/7 365, för det blir så dyrt att starta om sedan stålsmältan har kallnat ett dygn då det inte blåser...

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Jäkla gnäll.

Knappast, det enda som händer i sådana länder (och det finns det många av) är att alla affärer görs kontant i tex US $ eller för den delen i EU €.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Gängmedlem, Södertälje skjuten sittandes i fritidspolitikers Audi S8.

Nå, det kan kanske finnas förklaringar men enligt uppgifter i expressen har bilen varit med i andra stopp där gängmedlem(mar?) påträffats.

En familjemedlem till politikern, med relation i gängmiljön (Södertälje-nätverket).

Olyckligt, politikern har profilerat sig i sitt uppdrag att vilja hjälpa unga ur gängmiljön.

Det vore önskvärt med mer gräv, i hur stor infiltration gängen har i det allmänna. Att advokater har blivit involverade har rapporterats en del, hur ser det ut i politiken?

Hur står det till med svensk korruption nu, efter 10års växande organiserad brottslighet?
Det här hände på 1990-talet. En vän med egen firma som handlade med sportutrustning hade lämnat offert till en kommuns "Fritidsavdelning" och blir uppringd av mottagaren i kommunen som undrar om ett par sportsneakers till honom ingår i anbudet ? Så han ringer mig och ber om råd, min vän alltså. Så jag ger honom rådet. "Vill du ha ordern, se till att du också erbjuder ett par sportsneakers i paketet."
Så svensk korruption är inget nytt.
Bara se på svenskt stöd till FN under Löven och Lövens nya jobb i FN.
inte så konstigt !

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Frågan blir, vem är Biden största utmaning ?
Kruxet är att Trump troligen har rätt. Trump ville minska USA´s insatser utomlands.
Och att då vägra Ukraina NATO medlemskap.
Hade troligen gjort det mindre intressant för Ryssland att gå in i Ukraina.
En annan kommentar

Last edited:

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
jo såg och hörde det och jag antar det är ok att bara ha ström varannan dag då

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Det är ju så man ser till att få låna pengar av Putlers oligarker. Läser man ett par rader historia om Twittlers eskapader från 1990 och framåt lär man vara "blind" för inte inte se hur bundis han är med Novichok-pushern.

…och när han kallar Putins invasion av Ukraina för ett ”genidrag” är det nog rätt uppenbart hur det står till i huvudet på dåren.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA