Sverige idag..

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Har ni märkt kvalitetsskillnaden mellan Public Service och övriga nu, när det är allvar på riktigt?
Jupp. Det enda svenska alternativet TV4 är ett skämt. Flashback (som många hatar av diverse anledningar) tycker jag är en bra smältdegel där man snabbt blir nedtagen om man inte har på fötterna. Trollen där är lika lätta att känna igen där som här på sporthoj.

Många offantliga/offentliga använder Flashback som ventil. Nej, man behöver inte besöka trådar som "Nätverksförsäljning och pyramidspel" om man inte är intresserad av ämnet utan kanske hellre kikar på "Situationen i Kosovo? Tredje världskriget?".

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
En stilla reflektion:

Har ni märkt kvalitetsskillnaden mellan Public Service och övriga nu, när det är allvar på riktigt?

Jag har det.
Jag har det. Ungefär "Värsta krisen sedan 2:a världkriget." stod det längst ner i SVT rutan på gymmet.
Vart tog Koreakriget, Kubakrisen, Vietnamkriget, Sovjets invasion av Afghanistan, Jugoslavienkrigen, USA's/NATO's (?) invasion av Irak och Afghanistan och Libyenkriget vägen ?
Och skapandet av IS i Irak.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag har det. Ungefär "Värsta krisen sedan 2:a världkriget." stod det längst ner i SVT rutan på gymmet.
Vart tog Koreakriget, Kubakrisen, Vietnamkriget, Sovjets invasion av Afghanistan, Jugoslavienkrigen, USA's/NATO's (?) invasion av Irak och Afghanistan och Libyenkriget vägen ?
Och skapandet av IS i Irak.
Kuba krisen avlöpte ju väl, så i efterhand var ju inte den farlig, det var ju bara två gubbar med kärnvapen som satt och svettades med handen på knappen.

Det här är ju de facto ett krig nu, varav en svettig gubbe med kärnvapen sitter med handen på knappen om det skulle börja gå dåligt eller om västvärden skulle få för sig att hjälpa Ukraina.

Dessutom har ju betendeexperter ifrågasatt Puttes mentala hälsa, då dom har sett personlighetsförändringar hos honom som tyder på att proppar har brunnit.

En mentalsjuk Putler med drömmar om att återupprätta gränserna sedan Tzartiden som sitter med handen på Nuke-knappen är ju inte direkt en liten kris.

Men visst har det krisat förr

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
...och när det kommer en busslast med helt verkliga barn från ett barnhem i Kiev, (förlåt den något ryssifierade stavningen), så hamnar de hos vad som nog måste definieras som en sekt, vilka övertagit ett gammalt danshak i Höör. (Tror det är de som brukar servera bl a älgfärshamburgare på t ex malmöfestivalen). Ser många risker med det. Fosterhem och adoptioner.
De jag vet bedrivit vänortsarbete ända sen Chernobyl som lett till bra resultat är svenska kyrkan och ideella i Östra Göinge, alltså Broby. Sedan har Broby fått helt andra problem efter att man fyllde Broby gamla sjukhus med en helt annan typ av boende, nämligen "baarn".
En märklig fokusförflyttning. Politik, månne?

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Är väl rätt och riktigt antar jag att utländska medborgare får vara med och avgöra valresultat i Sverige. Ju fler som får säga sitt ju mer demokrati.
Hur stor andel utgör de av totala antalet röstberättigade?

Utländska medborgare som varit folkbokförda i Sverige i minst tre år i följd har rätt att rösta i kommun- och regionvalen.
Men i höstens val slås ett nytt rekord då drygt 670 000 utländska medborgare beräknas finnas i röstlängderna.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Är inte hot om våld och mordhot åtalbart längre?

Vad var det där för samling? Är det såna som protesterar mot att Svenska staten tar barnen av dom?
Jo de borde väl gå att driva, finns ju på film och allt med polisiära vittnet tom - men det läggs väl ner i brist på bevis.
Vet ej vad det handlade om jag blir bara trött och ledsen av att se utvecklinegn som pågår. Jag vill inte ha det så här.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jo de borde väl gå att driva, finns ju på film och allt med polisiära vittnet tom - men det läggs väl ner i brist på bevis.
Vet ej vad det handlade om jag blir bara trött och ledsen av att se utvecklinegn som pågår. Jag vill inte ha det så här.
Det har varit så här länge och varje gång någon till höger om Annie Lööfs värdegrund visar sig i ett arabiserat område.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Finland idag
Det snackas i vissa kretsar om att Sverige borde ansluta sig till NATO.
Så vad har Sverige att bidra med till NATO blir min fråga ?

Så här ser Tysklands armechef på möjligheten på sina möjligheter stödja NATO vid behov.
Citat: "Tyska försvarsmakten Bundeswehr har "extremt begränsade" möjligheter att stödja försvarsalliansen Nato i ljuset av den ryska invasionen av Ukraina, enligt arméchefen Alfons Mais."
slut citat

Gissar det är så i NATO som det Finland upplevde 1939. Ingen hjälp finns att få.
NATO's kapacitet ligger tydligen på nivån anfalla Jugoslavien som 1999.
Eller Irak eller Afghanistan.
Eller Libyen.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Gissar det är så i NATO som det Finland upplevde 1939. Ingen hjälp finns att få.
NATO's kapacitet ligger tydligen på nivån anfalla Jugoslavien som 1999.
Det enda man förmodligen behöver ha kapacitet till är att slå ut konvojerna, för det behöver utföraren inte ens befinna sig i Ukraina. Jugoslavien var en FN-sanktionerad aktion som överläts till NATO att utföra.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag tror NATO behöver Sverige till samma sak som de behöver Norge, men jag håller med om att det är långt från självklart att vi tas upp som medlem.

Det är inte säkert att NATO vill provocera Ryssland nu, tydligen vill de ju inte kriga med dem.

Det kan också vara så att vi fått ett inofficiellt besked om att vi inte kommer tas upp som medlemmar nu, regeringen vet i så fall det men inte oppositionen.

Som existerande NATO medlem kan man verkligen ifrågasätta om små obetydliga länder ska få gå med först när det blir bråttom, ska USA skicka miljarder dollar och sina medborgare i döden för vår skull när vi spenderat årtionden på att inte vara med? Tveksamt.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA