Sverige idag..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tror du ärligt talat att det blir nåt annat utfall?

90 kilometer långt spår med tusentals människor i publik.
Jag hoppas att det inte sker. Vet inte vad jag ska tro. Inte sett någon ge sig på en iranier i Sverige pga mullornas terrorism men jag förstår att det är olika måttstock beroende på graden av uppfattad "utsatthet"

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Jag tror inte ett ögonblick på att någon i publiken skulle ge sig på en vasaloppsåkare. Det handlar om andra nivåer här och politiska markeringar görs inte genom mobbning av enskilda, vars egna politiska sympatier inget förstås vet någonting om.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag misstänker att eventuella ryssar som deltar i vasaloppet kanske inte kommer få helt ideala förutsättningar för att göra ett bra loppet. Det tror jag publiken kommer se till, det är ett långt spår.
Jag håller inte med dig.
Då kan vi motiverar antisemitism här i Sverige med hänvisning till Israel.
De ryssar som åker Vasaloppet har som jag ser det alibi för deltagande i invasionen i Ukraina.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag håller inte med dig.
Då kan vi motiverar antisemitism här i Sverige med hänvisning till Israel.
De ryssar som åker Vasaloppet har som jag ser det alibi för deltagande i invasionen i Ukraina.

Vänta nu! Att jag tror en sak ska ske betyder väl ändå inte att jag stödjer saken?

Ifall jag tror att fotbollssupportrar kommer slåss när det är fotbollsmatch så ska det väl inte tolkas som att jag hejar på?

Jag kan bara säga att ifall jag hade en rysk vän som tänkt åka vasaloppet så skulle jag avråda honom från att åka. Får han snöbollar, saftmuggar och skit kastat emot sig här och var i spåret så kommer han ändå ha dåliga förutsättningar till en bra prestation.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Kan någon förklara logiken här?
Denna man är arg på alla orättvisor som svenskar utsätter araber för. Så långt är jag med.
Men när ryssen kommer så?
Tack på förhand.
35c97346ca35302b9c44714609c0fe34.jpg

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Kan någon förklara logiken här?
Denna man är arg på alla orättvisor som svenskar utsätter araber för. Så långt är jag med.
Men när ryssen kommer så?
Tack på förhand.
35c97346ca35302b9c44714609c0fe34.jpg
Är det inte så att Kriminella ofta har behandlats bättre än Politiska fångar ? I fångläger.
Och det är det, bättre kriminell fånge än politisk fånge han avser ?

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Prova i Sverige att idag...
Idag lade bl.a. TietoEvry ned sin verksamhet i Ryssland och avskedade alla ca 200 medarbetare där. Detta för att visa sin ståndpunkt med det Ryssland pysslar med i Ukraina. TietoEvry har 4000 anställda i Ukraina. Hela västvärlden visa sitt stöd för Ukraina och du menar att FIS inte kan eller får göra samma sak. Till vilket av följande länder ska du nu flytta till för att känna dig bättre till mods? Ryssland, Vitryssland, Nordkorea, Eritrea eller Syrien? De enda som röstade NEJ till resolutionen.
1646322999560.png

<edit>
Sorry, det är IBU som nu portat Ryssland och Vitryssland från allt deltagande.
Citat: "IBU avslutade pressmeddelandet med att sörja den 19-årige ukrainska skidskytten Jevhen Malysjev, dött i strid med ryska soldater." </edit>

Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Vänta nu! Att jag tror en sak ska ske betyder väl ändå inte att jag stödjer saken?

Ifall jag tror att fotbollssupportrar kommer slåss när det är fotbollsmatch så ska det väl inte tolkas som att jag hejar på?

Jag kan bara säga att ifall jag hade en rysk vän som tänkt åka vasaloppet så skulle jag avråda honom från att åka. Får han snöbollar, saftmuggar och skit kastat emot sig här och var i spåret så kommer han ändå ha dåliga förutsättningar till en bra prestation.
Jag förstår nu hur du tänker. Men hur fan ska man veta att det är en ryss som kommer åkande ?
Och jag tror inte det är många "så kallade fotbollssupportrar" längs Vasaloppspåret. Det är bara att kolla var klubbarna med "så kallade fotbollssupportrar" ligger. Inga vad jag kan se mellan Sälen och Mora. Men rätta mig gärna.
Större risk för "tjyvskyttar" och "varghatare" längs spåret tippar jag. Men dom ligger lågt dagtid.

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag förstår nu hur du tänker. Men hur fan ska man veta att det är en ryss som kommer åkande ?
Och jag tror inte det är många "så kallade fotbollssupportrar" längs Vasaloppspåret. Det är bara att kolla var klubbarna med "så kallade fotbollssupportrar" ligger. Inga vad jag kan se mellan Sälen och Mora. Men rätta mig gärna.
större risk för "tjyvskyttar" och "varghatare" längs spåret tippar jag. Men dom ligger lågt dagtid.

Nationalitet och startnummer står väl i startlistan antar jag. Godhetsknarkare som står för det goda våldet behöver alltså bara invänta rätt startnummer.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
För er kattägare så att ni inte missar detta. Ett tag kvar innan det börjar gälla men om jag kan hjälpa med att se till att ingen bryter mot lagen så har jag gjort mitt.

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
För er kattägare så att ni inte missar detta. Ett tag kvar innan det börjar gälla men om jag kan hjälpa med att se till att ingen bryter mot lagen så har jag gjort mitt.

Bra de tar viktiga beslut nu

Raderad medlem 51742

Guest

Tur man inte är katt. Hade nog inte gillat att få hundstatus.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Måste man lära dom skälla också?

Skämt åsido, BRA att införa registreringskrav på katter.
Sen borde man tvingas ansöka som uppfödare för att slippa kastrera sina katter.
På några år skulle vi slippa övergivna sommarkatter/vildkatter som föder kull på kull.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Vi har ett par hittekatter som givetvis är kastrerade och registrerade. Det är obegripligt att folk låter katter föröka sig vilt med allt vad det innebär i fråga om inavel.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Blåbärssoppa = skidåkarsupportrar = inget våld
Öl = fotbollssupportrar = våld
Kan bara hålla med.
Fotbollssupportrar klara sig mindre än 1 km från ölunderstödet (resturanger, butiker, systemet).
Och syns alltså inte till i Dalaskogarna.
Dom vet med stor sannolikhet inte i vilken division vare sig Sälen, Evertsberg, Oxberg eller Mora spelar i och i och med det blir intresset för Vasaloppet (Vilken division spelar Vasaloppet i ?) 0 (noll).
Visserligen hatar "sk fotbollssupportrar" ryssar när Sverige spelar mot Ryssland.
Men detsamma gäller ju beroende på motståndet tyskar, engelsmän, serber, fransmän osv.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Kan bara hålla med.
Fotbollssupportrar klara sig mindre än 1 km från ölunderstödet (resturanger, butiker, systemet).
Och syns alltså inte till i Dalaskogarna.
Dom vet med stor sannolikhet inte i vilken division vare sig Sälen, Evertsberg, Oxberg eller Mora spelar i och i och med det blir intresset för Vasaloppet (Vilken division spelar Vasaloppet i ?) 0 (noll).
Visserligen hatar "sk fotbollssupportrar" ryssar när Sverige spelar mot Ryssland.
Men detsamma gäller ju beroende på motståndet tyskar, engelsmän, serber, fransmän osv.
Du glömde att stockholmare hatar göteborgare, och är det derby så hatar dom andra stockholmare för den delen...

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Vi har ett par hittekatter som givetvis är kastrerade och registrerade. Det är obegripligt att folk låter katter föröka sig vilt med allt vad det innebär i fråga om inavel.
Bara lugn, räven tar dom alla vid tillfälle ! Och först de som har skadats av inavel, Darwinism.

Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...