Men en frisk katt förutsätter mat och omvårdnad. Våran Cissi gick ut Midsommarafton i "tuffa" Växjö. Och mötte där gissar jag lokala katter som hävdade sina revir. För hon kom inte tillbaka. Nåja, jag satte varje dag upp ca 10 A4 med foto på Cissi, telefonummer att ringa osv i omgivningen upp till 2 km från Skiftesvägen där jag bodde. Och telefonen började ringa.En räv ger sig inte på en frisk katt, den riskerar att få ordentligt med spö och skador som den sedan dör av.
Källa: View attachment 469438
och utekatter.
Katter håller nere kaninbeståndet ordentligt. Vår katt var inte gammal när han tog sin första kanin.Kul med räv och bra. Jag vill ha fler i området då vi har problem med kaniner som folk släppte ut för 3 år sedan. Helt sjuk vad de förstör och de gillar Thuja. Såg en som fått hela sin relativt nyplanterade Thuja smaragdhäck uppäten 40-50 cm nerifrån och upp och det är ca 15-20K eftersom Thuja aldrig växer ut igen. Min gamla thujahäck ser nästan likadan ut fast bara på ena sidan.
Någon som vet hur man blir av med skiten?
Såg en video att de inte skulle gilla tabasko och stark chili. Jag malde superstark chili från Thailand som jag hade tänkt spraya på häcken och gjorde ett test med en grönsak som jag lät bada i vätskan under natten. Den var uppäten efter ca 1 timme.
Nej, Nato har lovat full giltigt NATO status direkt, och ge Sverige och Finland tid till att uppfylla kraven, Just på grund av situationen nu och dom hot som har uttalats.Kruxet med att gå med i NATO just nu är att det går troligtvis inte att göra från en dag till en annan. Låt säga att Sverige beslutar sig för att joina NATO och en månad senare går Ryssland in i Sverige. Då sätts NATO-medlemskapet på on hold tills den konflikten är löst. Rätta mig om jag har fel
Kruxet med att gå med i NATO just nu är att det går troligtvis inte att göra från en dag till en annan. Låt säga att Sverige beslutar sig för att joina NATO och en månad senare går Ryssland in i Sverige. Då sätts NATO-medlemskapet på on hold tills den konflikten är löst. Rätta mig om jag har fel
Säger inte att det är troligt just precis nu men hur det ser ut om en månad eller ett halvår är det ingen som vet.Med vilken arme skulle Putin ta Sverige eller Finland?
Vad är det du vill förmedla förutom självklarheterna alla känner till? Din skrift låter uppröd över något.Då är det klart, NATO ingriper inte i Ukraina för NATO vill inte ha ett storkrig i Europa.
Jag hoppas att du har rätt men det går inte att veta säkert.NATO hjälper dom som är med i NATO
NATO går inte in i befintliga krig och hjälper icke NATO länder.
Hade Ukraina varit med i NATO hade NATO såklart hjälpt Ukraina.
Men då hade knappast Putler anfallit dom heller.
Nja, det är ju inte Putins ord på papper.Jag hoppas att du har rätt men det går inte att veta säkert.
Kommer ett pytteland som Estland nödvändigtvis få skydd av USA? Kanske.
Ord på papper är alltid bara ord på papper.
Tittar man NATO's insatser hittils så har detNATO hjälper sina medlemsländer. Att riskera ett storkrig i Europa är såklart ingen intresserad av.
Däremot så hjälper ju såväl EU som organisation som enskilda EU- och NATOländer Ukraina med såväl utrustning som pengar och andra resurser, tex underrättelser.
I morse landade tex ett tiotal fraktflygplan i Polen invid Ukrainska gränsen lastade med mtrl.
Och jag tror rätt mycket kommer under radarn också så att säga. Från många länder.
Det är ju dessutom så att det finns bilaterala förbindelser. Sverige har det med USA, GB, Frankrike osv. Häromdagen gick GB ut och sade att Sverige har försvarsgarantier från dem om något skulle hända. Och GB har i sin historia att man inte bara snackar när man säger sådana saker.
Ja det skulle det kanske, och då kan tex USA och UK komma överens om att hjälpa varandra. Ingen av dem har något kulturellt eller geografiskt gemensamt med Estland, Turkiet eller Sverige för den delen.Nja, det är ju inte Putins ord på papper.
Skulle inte Nato hjälpa Estland en sån gång skulle Nato sönderfalla.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|