Raderad medlem 51742
Guest
Jo, precis det kan man för det är just detta som händer.Man kan inte anpassa hela världen efter en grupp individers tankegods bara för att de inte ska känna sig kränkta.
Jo, precis det kan man för det är just detta som händer.Man kan inte anpassa hela världen efter en grupp individers tankegods bara för att de inte ska känna sig kränkta.
Möjligt men friheten från att bli mördad av en ryss trumfar det. Om yttrandefrihet vore så viktigt skulle vi inte begränsa den som vi redan gör så jag tycker du dramatiserar lite väl mycket. Det finns flera inskränkningar redan och de syftar inte till något högre värde än det vi diskuterar här.Yttrandefriheten är den viktigaste delen av en demokrati.
Vi kunde gått med i NATO men vi stod istället upp för rätten att elda på en bok. Skriv in det i historieböckerna så får vi se hur det åldras.
Det finns tid och plats för allt.
Visst, mycket möjligt.Hade inte pedofildansken eldat en bok så hade vetoturken hittat på någon annan orsak.
Vi har väl inte utvisat alla 120 kurder/antiturkar på hans lista än?
Det räcker ju som orsak.
Tror du att han hade nöjt sig annars? Har du sett något som tyder på att Erdogan blir tillfreds med det vi gör?Jo, precis det kan man för det är just detta som händer.
Har du ändrat dig? I våras ville du ju ge Paludan fredspriset.Möjligt men friheten från att bli mördad av en ryss trumfar det. Om yttrandefrihet vore så viktigt skulle vi inte begränsa den som vi redan gör så jag tycker du dramatiserar lite väl mycket. Det finns flera inskränkningar redan och de syftar inte till något högre värde än det vi diskuterar här.
Vi kunde gått med i NATO men vi stod istället upp för rätten att elda på en bok. Skriv in det i historieböckerna så får vi se hur det åldras.
Å så var yttrandefriheten viktig den dagen...Han borde få Nobels fredspris
Bra, han borde åka runt runt tills Sveriges muslimska samhälle antingen fattar att vi har yttrandefrihet eller åker hem till sina komplett värdelösa länder.
Nej, jag tror inte att han hade nöjt sig och jag håller helt med i det du skriver.Tror du att han hade nöjt sig annars? Har du sett något som tyder på att Erdogan blir tillfreds med det vi gör?
Det är inte koranbränningen som är det viktiga utan att han får visa sin makt.
Två helt olika frågor, försök höja nivån.Har du ändrat dig? I våras ville du ju ge Paludan fredspriset.
Å så var yttrandefriheten viktig den dagen...
Samma fråga i samma tråd. Man kan inte slå av och på rättigheter och skyldigheter för att det passar ens egna åsikter mer eller mindre bra.Två helt olika frågor, försök höja nivån.
Absolut och om vi bara missbrukar den för att provocera så kommer den lagstiftas bort.Yttrandefriheten är den viktigaste delen av en demokrati.
I det ena fallet är syftet att visa på vår misslyckade integration.Samma fråga i samma tråd. Man kan inte slå av och på rättigheter och skyldigheter för att det passar ens egna åsikter mer eller mindre bra.
Det är anledningen till att grundlagsbeslut kräver en annan process än övriga lagar.
Dessutom bör yttrandefriheten vara utan inskränkningar. Annars har vi problemet att någon ska bestämma vilka åsikter som är OK.Absolut och om vi bara missbrukar den för att provocera så kommer den lagstiftas bort.
Som bitar av den redan gjorts (hets mot folkgrupp, förtal osv).
Vilket visar att den inte är absolut.
Den finns där bara så länge vi brukar den istf att missbruka den.
Den första bränningen bevisade att yttrandefriheten är under attack. Tack!
Vad bevisade den andra bränningen som den första inte redan visat?
Hur mycket yttrandefrihet kommer dom ha på Gotland efter rysk invasion då Finland gått med i NATO men inte vi?
Hypotetiskt? Visst! Omöjligt? Tyvärr inte.
Friheter kommer/kan alltid stå mot varandra.
Religionsfrihet mot yttrandefrihet.
Yttrandefrihet mot religionsfrihet.
Religionsfrihet mot jämställdhet.
Yttrandefrihet mot att kunna försvara sin fria suveräna stat.
Osv osv.
Vem bedömer vilken frihet som går före en annan?
Glad om jag slipper, glad om politiker tar den heta potatisen istället och förbannad om religiösa vill ta den.
Yttrandefriheten måste vara konsekvensneutral för att vara värd något.I det ena fallet är syftet att visa på vår misslyckade integration.
I det andra att möjliggöra en rysk invasion.
Ser du inte skillnaden så ser vi olika på saken helt enkelt. ?
Paludan får väl göra ungefär vad han vill - har ingen speciell åsikt om det utöver att han verkar vara rätt så knasig.Yttrandefriheten måste vara konsekvensneutral för att vara värd något.
Jag hade inte eldat koraner varken i påskas eller förra veckan, men det är inte mina åsikter som ska avgöra vad som får göras och sägas. Det bör inte vara någons åsikter som styr det.
V har redan flera inskränkningar i yttrandefriheten för att skydda mindre lovvärda saker än riket så det du tycker hänger i alla fall inte ihop med verkligheten. Att man sedan kan tycka att jorden borde vara platt, ja det kan man ju förstås önska.Yttrandefriheten måste vara konsekvensneutral för att vara värd något.
Jag hade inte eldat koraner varken i påskas eller förra veckan, men det är inte mina åsikter som ska avgöra vad som får göras och sägas. Det bör inte vara någons åsikter som styr det.
V har redan flera inskränkningar i yttrandefriheten för att skydda mindre lovvärda saker än riket så det du tycker hänger i alla fall inte ihop med verkligheten. Att man sedan kan tycka att jorden borde vara platt, ja det kan man ju förstås önska.
Väntar med viss spänning på att Mäkinen förtydligar varför dessa regleringar behövs men just den reglering som skulle hjälpa oss in i NATO inte behövs.Du har rätt till att yttra dig, men du måste ha tillstånd. Så din rättighet är mer ett önskemål eller förhoppning om att få yttra dig tills du fått tillstånd.
YGL: https://www.riksdagen.se/sv/dokumen...ttrandefrihetsgrundlag-19911469_sfs-1991-1469
Sida upp och sida ner med regleringar/villkor i den sk yttrandefriheten. Varför, för något som kan skrivas i en mening?
Har jag påstått att det behövs begränsningar?Väntar med viss spänning på att Mäkinen förtydligar varför dessa regleringar behövs men just den reglering som skulle hjälpa oss in i NATO inte behövs.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|