Du vill alltså inte ha de nuvarande begränsningarna heller?Har jag påstått att det behövs begränsningar?
Det här blir bara mer och mer intressant.
Du blir ofta lite kantig när man ber dig utveckla dina idéer upplever jag.
Du vill alltså inte ha de nuvarande begränsningarna heller?Har jag påstått att det behövs begränsningar?
Nej, jag är inte förespråkare för dem.Du vill alltså inte ha de nuvarande begränsningarna heller?
Det här blir bara mer och mer intressant.
Du blir ofta lite kantig när man ber dig utveckla dina idéer upplever jag.
Exakt, kantig. Som nu.Nej, jag är inte förespråkare för dem.
Kantig? Du har en tendens att påstå saker om andra utan att ha belägg för det.
Det där är faktiskt lite spännande.Nej, jag är inte förespråkare för dem.
...
Och publicera vad som helst kanske?Det där är faktiskt lite spännande.
Du vill att vem som helst, när som helst ska få säga vad som helst?
OBS! Ovan är en fråga då jag inte vill pådyvla dig åsikter utan förstå dem.
Jag är förespråkare för liberalism men kanske inte "extrem-liberalism" till vilket jag nog tycker detta hör.
Ja, jag gissar att om vem som helst fick säga vad som helst så skulle det publiceras hej vilt.Och publicera vad som helst kanske?
Ja, man bör få säga vad man vill, men givetvis kan man inte kräva att få stå oemotsagd.Det där är faktiskt lite spännande.
Jag är förespråkare för liberalism men kanske inte "extrem-liberalism" till vilket jag nog tycker detta hör.
Jag håller i stort med dig i det du skriver.Ja, man bör få säga vad man vill, men givetvis kan man inte kräva att få stå oemotsagd.
Jag tror att begränsningar i yttrandefriheten är en av grunderna till att vi har folk som tror sig ha rätt att inte bli kränkta. Kränkthetstänkandet leder i sin tur till "cancelkulturen" där folk med fel åsikt ska tystas och hållas borta från offentligheten. För mig har Kakan Hermansson lika stor rätt att uttrycka sig som Jimmie Åkesson eller Margaux Dietz. De nämnda är exempel bara på några som folk velat få tysta.
Grupper som hålls från att yttra sig offentligt tenderar att ta till andra metoder för att höras. Hade inte andra partier vägrat ta debatten med SD hade de inte blivit lika stora för de som sympatiserade med dem kände sig utanför.
Ska man få röja vilka uppgifter man vill? Skall man få publicera vad man vill?Jag håller i stort med dig i det du skriver.
Även om jag kanske inte ser fullt så raka streck som du från begränsningar i yttrandefrihet till woke...
Det är "ytterkanterna" där jag försöker utröna din ståndpunkt.
De kommer ju per automatik tillåtas om inga begränsningar finns.
Ska man tex kunna förtala folk och hetsa mot folkgrupp utan begränsningar?
Ska man få hänga ut våldtäktsmän (á la #metoo), pedofiler, mördare osv utan fällande domar?
Tja, jag vet att man vill det långt ute på liberalkanten.Ska man få röja vilka uppgifter man vill? Skall man få publicera vad man vill?
Skall man få elda Koran exakt var man vill och när man vill?
Skall man få kalla vem som helst vad som helst?
Trams. Så inte genomtänkt att man baxnar.
Det där löser sig naturligt/organiskt över tid om man låter folk vara ifred och respekterar äganderätten.Det där är faktiskt lite spännande.
Ska man få röja vilka uppgifter man vill? Skall man få publicera vad man vill?
Skall man få elda Koran exakt var man vill och när man vill?
Skall man få kalla vem som helst vad som helst?
Trams. Så inte genomtänkt att man baxnar.
Hets mot folkgrupp faller på att man måste definiera grupper och det ger särställning i lagstiftningen för dem.Jag håller i stort med dig i det du skriver.
Även om jag kanske inte ser fullt så raka streck som du från begränsningar i yttrandefrihet till woke...
Det är "ytterkanterna" där jag försöker utröna din ståndpunkt.
De kommer ju per automatik tillåtas om inga begränsningar finns.
Ska man tex kunna förtala folk och hetsa mot folkgrupp utan begränsningar?
Ska man få hänga ut våldtäktsmän (á la #metoo), pedofiler, mördare osv utan fällande domar?
Är det afghaner som sympatibränner med turkland?
Är det afghaner som sympatibränner med turkland?
Yup. Olaga hot är inte ok i min bok. Hets mot folkgrupp, förtal och förolämpning borde inte vara olagligt i min värld.Tja, jag vet att man vill det långt ute på liberalkanten.
zoda är väldigt liberal så han kan tänkas ha liknande åsikt.
Tegel kanske också ditåt även om jag tror han är mer "mitten-liberal" som mig.
(Utan att lägga några åsikter på zoda eller Tegel.)
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|