Jaha så Gunnar har missförstått men GuW har förstått, uppfattat.Vilket dom ju redan gör, som jag sa...
Det står ju ingenstans att militären ska rulla in med stridsfordon i förorten och bevaka vägkorsningar med kulsprutenästen och vägbommar...
Jaha så Gunnar har missförstått men GuW har förstått, uppfattat.Vilket dom ju redan gör, som jag sa...
Det står ju ingenstans att militären ska rulla in med stridsfordon i förorten och bevaka vägkorsningar med kulsprutenästen och vägbommar...
Jaha så Gunnar har missförstått men GuW har förstått, uppfattat.
Alla andra går i otakt, bara GuW har förstått, allt är som vanligt.Vilket dom ju redan gör, som jag sa...
Alla andra går i otakt, bara GuW har förstått, allt är som vanligt.
Nej jag och Gunnar och Jimmy hade inte förstått men du visste redan hur det skall göras. ?Förklara då vad som är så revolutionerande och nytt med det han säger, du som förstår det från den artikeln.
Nej jag och Gunnar och Jimmy hade inte förstått men du visste redan hur det skall göras. ?
Mackan är ett troll?Det är allså inget nytt med det här eftesrom du ickesvarar.
Dålig stil av dig mackan, har du inga argument så säg det då.
Jag ickesvarar eftersom det är aningen tröttsamt att du på allvar menar att din tolkning av vad försvaret kan göra tillsammans med polisen trumfar justitieministerns. Det förefaller vara ännu ett ämne du bara måste skriva något om.Det är allså inget nytt med det här eftesrom du ickesvarar.
Dålig stil av dig mackan, har du inga argument så säg det då.
Är han det så behöver vi hela "trolltyg i tomteskogen" som rör om och lyfter oberörbara ämnen. PungCKt.Mackan är ett troll?
Jag ickesvarar eftersom det är aningen tröttsamt att du på allvar menar att din tolkning av vad försvaret kan göra tillsammans med polisen trumfar justitieministerns. Det förefaller vara ännu ett ämne du bara måste skriva något om.
Det är det mest logiska svaret. Det gäller sossar här. Man kan inte tycks plåstret sådär. Enterna måste hitta ett rum att ha möte i och så vidare..Bankfrågan vet jag inget om men det låter intressant förstås.
Jag tror du skall läsa deras nej 8e mars som att det var den linje de alltid haft och att den kunde hon inte ändra där och då på egen hand.
Utöka antalet skyddsobjekt. Problem löst.Jag säger att det är INGET NYTT
Det är samma saker som försvaret ALLTID har kunnat bistå polisen med.
Det har inte skett någon grundlagsändring som gör att militären kan patrullera förorterna med kulsprutor.
Militären kan bistå civilsammhället med icke polisiära uppgifter precis som tidigar.
Militär skyddsvakt kan ta över VISSA polisiära uppgifter vid skyddsobjekt, precis som förut.
Utöka antalet skyddsobjekt. Problem löst.
Det är tillräckligt nytt att denna fråga inte bara avfärdas, som den alltid gjort från sjuklövern, för att Svd skall vilja skriva ett reportage om det.Jag säger att det är INGET NYTT
Det är samma saker som försvaret ALLTID har kunnat bistå polisen med.
Det har inte skett någon grundlagsändring som gör att militären kan patrullera förorterna med kulsprutor.
Militären kan bistå civilsammhället med icke polisiära uppgifter precis som tidigar.
Militär skyddsvakt kan ta över VISSA polisiära uppgifter vid skyddsobjekt, precis som förut.
Det är tillräckligt nytt att denna fråga inte bara avfärdas, som den alltid gjort från sjuklövern, för att Svd skall vilja skriva ett reportage om det.
Men visst, om vi nu ponerar att du också kan värdera nyhetsvärdet i detta mer effektivt än SvD, visa på några artiklar om andra politiker förutom SD som ens lyft frågan.
Haha du kan allt du. ?Det nya är att frågan har lyfts, inte att det har resulterat i några förändringar.
Troligtvis kommer det inte heller att leda till några förändringar.
Militär personal varken vill eller får vända vapen mot civila och kan inte beordras att göra det.
Haha du kan allt du. ?
Vad besvarar du nu?"Den 14 maj 1931 sköt svensk militär rakt in i ett demonstrationståg i Ådalen. Fem dog och fem sårades. Sedan dess har frågan varit känslig. Men det är en myt att försvaret inte fick sättas in mot civila i fredstid efter Ådalen.
Ända fram till 1970-talet fick militär sättas in för att upprätthålla ordningen, först då ändrades lagen.
En lag från 2006 gjorde det möjligt för polisen att be om stöd från Försvarsmakten vid en terrorsituation och sedan dess har också polisen och militärens särskilda styrka övat regelbundet tillsammans. Till exempel har en enhet ur Försvarsmaktens specialförband deltagit i övningen Storm, som är en del av polisens träning mot terror.
– Vad vi tränar på och hur ofta går vi dock inte in på, säger Philip Simon, presschef på Försvarsmakten.
– Det handlar om specialförband som arbetar under polismans ledning."
(speciellt det där sista undrar jag om inte någon har beskrivit i tråden, med militärhelikoptrar och personal som hjälper polisen?)
We'll see.
Som vanligt är Moderaterna några år efter i allt.
Öppnar för att försvaret ska kunna hjälpa polisen
Öppnar för att försvaret ska kunna hjälpa polisen
Justitieminister Gunnar Strömmer (M) öppnar för att polisen ska kunna ta hjälp av Försvarsmakten för att bekämpa grova brott. Han tycker också att det är rimligt att polis och åklagare ska kunna använda hemliga tvångsmedel även mot barn under 15 år.www.svd.se
Mackan är ett troll?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |