Sverige idag..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag besvarar det felaktiga påståendet:
"Öppnar för att försvaret ska kunna hjälpa polisen"

Det har dom alltid kunnat, i varierande grad enligt vad som står i mitt förra inlägg.

Det öppnar inte för någonting nytt
Du har ett sjukligt behov av att skriva, bli författare eller skriv insändare, det här spårar ur helt.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
"Den 14 maj 1931 sköt svensk militär rakt in i ett demonstrationståg i Ådalen. Fem dog och fem sårades. Sedan dess har frågan varit känslig. Men det är en myt att försvaret inte fick sättas in mot civila i fredstid efter Ådalen.

Ända fram till 1970-talet fick militär sättas in för att upprätthålla ordningen, först då ändrades lagen.

En lag från 2006 gjorde det möjligt för polisen att be om stöd från Försvarsmakten vid en terrorsituation och sedan dess har också polisen och militärens särskilda styrka övat regelbundet tillsammans. Till exempel har en enhet ur Försvarsmaktens specialförband deltagit i övningen Storm, som är en del av polisens träning mot terror.

– Vad vi tränar på och hur ofta går vi dock inte in på, säger Philip Simon, presschef på Försvarsmakten.

– Det handlar om specialförband som arbetar under polismans ledning."

(speciellt det där sista undrar jag om inte någon har beskrivit i tråden, med militärhelikoptrar och personal som hjälper polisen?)
Det verkar vara en generöst tilltagen gräns för vad som klassas som terror. Kommer den ens att nås om städer eller stadsdelar ödeläggs?
Jag tror vi har fått se hur det är med det.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det verkar vara en generöst tilltagen gräns för vad som klassas som terror. Kommer den ens att nås om städer eller stadsdelar ödeläggs?
Jag tror vi har fått se hur det är med det.
Mata honom inte, han har någon släkting från Ådalen eller något annat problem med att samhället samarbetar.

Raderad medlem 51742

Guest

Efter att ha läst det där, ökar eller minskar er lust att själv bränna en koran?
Jag skiter i koranen och känner ingen särskild lust att varken bränna den eller med våld förhindra andra att bränna den, men jag kan konstatera att det finns krafter som vill få mig att landa i just någon av dessa två positioner.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Efter att ha läst det där, ökar eller minskar er lust att själv bränna en koran?
Att bränna en koran känns inte jätte prio kanske men att ordna upp detta land känns mer prio.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Haha, "enligt andra". ?
Enligt mej kör du med härskar teknik o är nedlåtande mot mening motståndare sedan tar du dej rätten att ge mening motståndare öknamn. Sådana personer brukar benämnas mobbare översittare.

Det roliga är att det du kritiserar andra för det som du använder dej själv av o dessutom tar du dej tiden att jaga personer som inte har åsikter du trivs med på andra forum o lägga in text från dessa forum för att bevisa att du har rätt och anser dej överlägsen.

Men har jag förstått det nått så när rätt så är du bara en vanlig liten internet krigare utan hoj o kan inte då bli av med din frustration på annat sätt.

Tagiskt betende. Knepigt nog är dom flesta mobbare antinga små personer med stripigt hår som inte får ligga men bor framför datorn , eller så är en vältränad person som ser sig överlägsen men dessa har ju innimellanåt bekymmer med iq kanske pga näringsbrist då dessa lever på magiskt pulver.

Personligen gillar jag ej mobbare då jag flyttade som ung till landet o blev hack kyckling av bybornas avkomma, jag lärde mej tidigt att spöar man mobbaren ordentligt så blodvite uppstår så vågar aldrig mobbaren komma i närheten av mej o jag har folk som byter trottoar så här 30-35 år senare fortfarande.

Men man skall inte slåss det är fel o löser inget mer än att man får vara ifred. En internet krigare är ju skyddad bakom som skärm, det trodde iallafall killen uppe i Kiruna under 15 timmar.

Köp en hoj Markus med K så inte C blir utpekad o gör något kul med ditt liv har du tur får du någon söt tjej som åker med, eller kille om du nu gillar det bättre.

Väl mött? nu trycker jag på ignorera knappen vad det gäller dej, inte värt att läsa mera av det du skriver.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Elefant i rum:
35fc18a7f7fc324a6d992ba71470a32f.jpg

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
Det må så vara men det jag undrar mest är isf: var får de små gossarna och töserna pengarna ifrån? Det kan väl knappast vara så att alla går på "sporten" eller att lilla mamma regelbundet hostar upp flis för att Julle och Lisa ska kunna testa lavinfaran varje dag i varje vecka?
Traditionellt så brukar de som förvillat sig in i ett beroende omfördela egedom med relativt sett uselt ekonomiskt utbyte. Alltså man behöver stjäla en jäkla massa prylar för att ha snödrivan inom synhåll. FInns det en också då kanske en pågående stöld- och inbrottsvåg? Eller de numer alltför vanliga rånen där det stjäls märkeskläder m.m? Ett hett tips där är ju i så fall billig ekipering via postorder.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Fast det där är inte för att Erdogan blir arg och samma anledning har använts tidigare. Han får elda nån annanstans.
Nja, vad som är vad och vad polisen fått idén till beslut från behöver man väl inte vara så väldigt konspiratoriskt lagd för att tänka sig att det kan ha varit lite vad som helst? Jag gissar att du vet att polisen sorterar under Justitiedepartementet.

Du skrev förresten att yttrandefriheten måste vara konsekvensneutral, gissar att du inte trivs när Säkerhetspolisen nu inskränker yttrandefriheten. För mig känns det rätt okej, hoppas du också landar på fötterna. ?

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka