Utredning mot polischef efter bråk om rapport
Polismyndigheten startar en utredning mot Helena Trolläng, chef för Nationellt forensiskt centrum (NFC), efter ett infekterat bråk om en rapport. Det rapporterar SVT Nyheter.
NFC har återkommande kritiserats för bland annat långa handläggningstider och stora it-problem. Strax före jul offentliggjordes en kritisk rapport om avdelningens styrning, skriven av tre internrevisorer.
Helena Trolläng kritiserade rapporten och anklagade revisorerna för att vara jäviga och ha en dold agenda, vilket ledde till att internrevisionens chef strök delar av den. Alla tre revisorer hoppade då av, och en av dem anmälde Trolläng för förtal.
Nu har rikspolischef Anders Thornberg fattat beslut om en arbetsrättslig utredning mot Trolläng. En sådan kan leda till disciplinpåföljder som en varning, eller i värsta fall avstängning.
Bättre vara ett Rasbiologiskt mish mash och smartDu är alltså ett rasbiologiskt mish mash.
Tack, vidare förklaringar överflödiga.
(Jaja, det finns en del i min stamtavla också.)
Och mer politiker än poliser, eller kanske just därför?Det här har nog inte en så positiv påverkan på Sveriges situation med bombdåd, dödsskjutningar, organiserad brottslighet, klaner och islamism...
"Utan kriminaltekniska undersökningar går brottslingar som skjuter fria. Men på bara ett och ett halvt år har 7 av 15 anställda i den grupp som gör vapenundersökningar slutat vid Nationellt forensiskt center i Linköping. De vittnar om ett omfattande missnöje med ledningen och Polismyndigheten, som numera styr verksamheten."
Larmet från NFC:s vapengrupp – hälften har slutat – Kvartal
Massivt missnöje med ledningen på enheten som undersöker skjutningarna.kvartal.se
.
Utredning mot polischef efter bråk om rapport
Polismyndigheten startar en utredning mot Helena Trolläng, chef för Nationellt forensiskt centrum (NFC), efter ett infekterat bråk om en rapport. Det rapporterar SVT Nyheter.omni.se
.
Vad är det med vår polisledning och diverse chefer och mellanchefer?
Poliser i yttre tjänst sliter fan röven av sig för att såväl förhindra brott som att fånga in kriminella och samla bevis osv. osv.
Sen sitter idioter som Helena Trolläng, eller Linda H Staff, eller Mats Löfving, och fullständigt saboterar allt arbete och försök till att förbättra Sverige, vår trygghet och säkerhet...
Vilket jävla skämt de är och säkerhetsrisker...
Har du gjort något DNA-test? Jag gjorde ett för några år sedan. Rätt skoj att kika på det genetiska.Det är väll inget att skoja om, jag har ju precis fått veta att jag härstammar från samer o dessutom har arabiskt blod i mej
Vem är HR här vi blir kränkta av vårt ursprung?
visserligen är jag släkt med lillepär som fick ale komun av Gustaf wasa o dessutom med någon isländsk kung. På min farfars sida så dräller det av kungligt från Europa o mer därtill o på farmors sida är det samer araber o fan vet vad dessa lapp kärringar låg runt med. Men lätta på foten var dom.
Ju mera man får veta ju mindre vill man veta.
Har du gjort något DNA-test? Jag gjorde ett för några år sedan. Rätt skoj att kika på det genetiska.
View attachment 480837
Uppdateras med jämna mellanrum också. När jag fick det första gången var jag bara svensk och lite norsk. Nu blev jag tydligen 2% ryss. Da.
Har du gjort något DNA-test? Jag gjorde ett för några år sedan. Rätt skoj att kika på det genetiska.
Ja, en vän fick veta att hon har en halvbror efter att 60-årsdagen passerats.Man ska vara säker på att man vill veta resultatet innan man släktforskar med ett DNA test...
Ja, en vän fick veta att hon har en halvbror efter att 60-årsdagen passerats.
Hon hade alltid trott att de var helsyskon.
Hände en FD jobbarkompis också, fast i samband med hans pappas begravning.
Det dök upp två nya halvsyskon.
Sen talade mamman om att hans helsyster nog också var en halvsyster...
Han hade lite att tänka på efter det...
Galet white trash, love it. ?
Den flanen var väl vad han själv avskydde, åtminstone urifrån sina egna definitioner...Bättre vara ett Rasbiologiskt mish mash och smart
än vara renrasig(?) och idiot typ Adolf Hitler med flera.
Ja tyskarnas rasrena arier är ju igentligen en finne, lång blond blåögd.Den flanen var väl vad han själv avskydde, åtminstone urifrån sina egna definitioner...
Mjo morsan skulle vara ensam barn enligt sin mor.Hände en FD jobbarkompis också, fast i samband med hans pappas begravning.
Det dök upp två nya halvsyskon.
Sen talade mamman om att hans helsyster nog också var en halvsyster...
Han hade lite att tänka på efter det...
Något vi (män) anat länge, det är ingen nackdel vara snygg tjej !
Jag tycker synd om tjejerna med enbart inre skönhet !
View attachment 480799
Ja jag håller med, det är väl evolutionsteori helt enkelt.Jag förstår att många tolkar det som att snygga människor får positiv särbehandling fast mina år inom universitetsvärlden har gett mig intrycket att de där snyggaste tjejerna väldigt ofta också presterar väldigt bra.
Så jag misstänker att det finns en positiv korrelation mellan vackert utseende och hög intelligens. Naturligtvis inget jag kan styrka, det är bara min subjektiva uppfattning.
Är det en regel har den då rätt många undantag vilket, om undantagen bekräftar regeln, borde göra den till den mest styrkta av alla.Jag förstår att många tolkar det som att snygga människor får positiv särbehandling fast mina år inom universitetsvärlden har gett mig intrycket att de där snyggaste tjejerna väldigt ofta också presterar väldigt bra.
Så jag misstänker att det finns en positiv korrelation mellan vackert utseende och hög intelligens. Naturligtvis inget jag kan styrka, det är bara min subjektiva uppfattning.
Är det en regel har den då rätt många undantag vilket, om undantagen bekräftar regeln, borde göra den till den mest styrkta av alla.
Jag har precis motsatt uppfattning. Det är alltför ofta snygga tjejer aldrig borde ha öppnat munnen.Jag förstår att många tolkar det som att snygga människor får positiv särbehandling fast mina år inom universitetsvärlden har gett mig intrycket att de där snyggaste tjejerna väldigt ofta också presterar väldigt bra.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|