Sverige idag..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Och det syntes direkt, något som länge mörkades.
Hade varit bättre att säga, "vad gör vi för att det ska blir så bra som möjligt"
Nu har vi tappat massa år, med utanförskap som resultat. Dåligt för alla.
Tappat en massa år är väl ändå en underdrift? Du menar att det går att räta upp det här alls?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Det må så vara men det jag undrar mest är isf: var får de små gossarna och töserna pengarna ifrån? Det kan väl knappast vara så att alla går på "sporten" eller att lilla mamma regelbundet hostar upp flis för att Julle och Lisa ska kunna testa lavinfaran varje dag i varje vecka?
Traditionellt så brukar de som förvillat sig in i ett beroende omfördela egedom med relativt sett uselt ekonomiskt utbyte. Alltså man behöver stjäla en jäkla massa prylar för att ha snödrivan inom synhåll. FInns det en också då kanske en pågående stöld- och inbrottsvåg? Eller de numer alltför vanliga rånen där det stjäls märkeskläder m.m? Ett hett tips där är ju i så fall billig ekipering via postorder.

Jag har jobbat tillsammans med damen på bilden i mer än fem år; hon var då skolkurator och jag var rektor. 15 år sedan nu.

Svaret på din fråga är ofta ”prostitution” och/eller inbrott eller att själv sälja droger. Hur får man tag på pengar liksom. Såväl tjejer som killar prostituerar sig, hade på den tiden tex en fjortonårig kille som sög av en gubbe för en begagnad mobiltelefon (dåtidens statuspryl bland kidsen). Tjejerna hittar någon sugar daddy med bil som mot vissa tjänster/”förhållande” förser dem med knark.

Sommarlovet mellan sexan och sjuan. Det är då det händer. Bjuds på hasch/motsvarande. Tre gånger bjuds, sedan måste man börja betala. Pengar eller sex. Gömma stöldgods kan ge en slant. Osv.

Jävligt trist liv väntar om inte det upptäcks väldigt snart och renderar storhelvete, Soc, vansinniga föräldrar, pissprov osv osv. Då kan man klara sig förutsatt att man har ett hem och även andra kompisar.

Tänk på det och håll ögonen öppna runt era egna kids.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Hela storyn i samhället var att det migrationshaveriet (som du röstade för) skulle frälsa oss. Nu blev det ju inte riktigt så men det ger dig väl inte rätt att vara så där otrevlig?

Rent konkret skulle storyn kunnat vara ok, om den hade kompletterats med övriga fakta om migrationen, men det överlät de politiker du röstar på till Kent Ekeroth istället.

Jag förstår att du måste svinga lite hej vilt när du nu fattar vad du medverkat till.
Hur jag har röstat vet du inget om.
Det är för övrigt mycket som påverkar hur jag röstar och inte enbart invandring.
Jag har aldrig sett flyktingar som något som ska rädda landet, men jag har förståelse för att andra människor har det sämre än den genomsnittlige svensken. Det finns inget som tyder på att strömmarna av människor på flykt från fattigdom, våld och förtryck kommer att minska och jag är inte tillräckligt egoistisk för att strunta i det.

Du har utan tvivel problem med läsförståelse så det är lätt att förstå att du inte ser mer än enskilda saker.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Hur jag har röstat vet du inget om.
Det är för övrigt mycket som påverkar hur jag röstar och inte enbart invandring.
Jag har aldrig sett flyktingar som något som ska rädda landet, men jag har förståelse för att andra människor har det sämre än den genomsnittlige svensken. Det finns inget som tyder på att strömmarna av människor på flykt från fattigdom, våld och förtryck kommer att minska och jag är inte tillräckligt egoistisk för att strunta i det.

Du har utan tvivel problem med läsförståelse så det är lätt att förstå att du inte ser mer än enskilda saker.

Jo jag vet att om du röstat så har du röstat på ett sjuklöverparti. Så det här är din skit att reda ut också.

Hela vårt samhälle faller ihop och välfärden monteras snabbt ner. Många undrar inte längre vad det beror på.

Sis hemmen är fulla rapporteras det idag, imorgon något annat. Samtidigt sitter vuxna män som orsakat eländet på nätet och är dryga och otrevliga. Klädsamt, icke.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Jo jag vet att om du röstat så har du röstat på ett sjuklöverparti. Så det här är din skit att reda ut också.

Hela vårt samhälle faller ihop och välfärden monteras snabbt ner. Många undrar inte längre vad det beror på.

Sis hemmen är fulla rapporteras det idag, imorgon något annat. Samtidigt sitter vuxna män som orsakat eländet på nätet och är dryga och otrevliga. Klädsamt, icke.
Jag har inte alltid röstat på det du kallar sjuklövern.
Din beskrivning av landet håller jag inte med om heller och som de flesta "sverigevänner" kan du inte se din egen skuld i att saker kunde varit bättre. För vissa kommer alltid problemen utifrån, antingen en annan grupp eller ett annat land. Att göra något själv föresvävar en inte.
Det gnälls både över att invandrarna tar alla jobb och att de snyltar på välfärden.

Vad gör du för att hjälpa människor integreras i samhället? Är det bara deras ansvar eller kan man välkomna folk mer?
Att "skicka hem dem" är ingen lösning. Flyktingströmmarna i världen kommer öka alltmer de närmsta åren. Tänker du stå med AK4 på Öresundsbron då och säga "Nej, tack!"?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag har inte alltid röstat på det du kallar sjuklövern.
Din beskrivning av landet håller jag inte med om heller och som de flesta "sverigevänner" kan du inte se din egen skuld i att saker kunde varit bättre. För vissa kommer alltid problemen utifrån, antingen en annan grupp eller ett annat land. Att göra något själv föresvävar en inte.
Det gnälls både över att invandrarna tar alla jobb och att de snyltar på välfärden.

Vad gör du för att hjälpa människor integreras i samhället? Är det bara deras ansvar eller kan man välkomna folk mer?
Att "skicka hem dem" är ingen lösning. Flyktingströmmarna i världen kommer öka alltmer de närmsta åren. Tänker du stå med AK4 på Öresundsbron då och säga "Nej, tack!"?
Nu spårade det ur helt, ha en fin dag.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nejdå, det finns bara totalt öppna gränser utan krav eller Auschwitz på medelhavet.
Ja, personligt engagemang med AK4 kändes som vi var förbi, eller ja, några av oss i alla fall.

Men jag fattar grejen, att ompröva hela sin världsbild varje morgon till pushnotiserna måste vara smärtsamt. Föreställer mig det är goda tider för terapeuter som får ta emot alla godhetsknarkare som nu måste göra 180°.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Nu spårade det ur helt, ha en fin dag.
Du har en stor förmåga att gnälla på allt du tycker är fel, men du har hittills inte presterat någon enda tanke kring en väg framåt som faktiskt är genomförbar.
Jag mindes fel, förslaget från en SD-representant var "kulspruta på Öresundsbron" och inte AK4.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Du har en stor förmåga att gnälla på allt du tycker är fel, men du har hittills inte presterat någon enda tanke kring en väg framåt som faktiskt är genomförbar.
Jag mindes fel, förslaget från en SD-representant var "kulspruta på Öresundsbron" och inte AK4.
Nåja, jag har hela tiden förespråkat tex övriga nordiska länders mer restriktiva politik, så det är i högsta grad genomförbart. Men jag fattar, du har röstat för det elände vi nu har, blir svårt för dig att ta in, du måste rättfärdiga det på något sätt, samt förminska problemet som du bidragit till. Inget konstigt att du blir otrevlig och svingar hej vilt.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Nåja, jag har hela tiden förespråkat tex övriga nordiska länders mer restriktiva politik, så det är i högsta grad genomförbart. Men jag fattar, du har röstat för det elände vi nu har, blir svårt för dig att ta in, du måste rättfärdiga det på något sätt, samt förminska problemet som du bidragit till. Inget konstigt att du blir otrevlig och svingar hej vilt.
Jag blir lite nyfiken...:)
Är det så att du ser alla som någon gång röstat på sjuklövern som personligen ansvariga för allt som du tycker är fel med Sverige?
Alla vi, för det är nog >95% av befolkningen minst, är mlm avskyvärda och våra framtida åsikter är inget värda pga dessa val?

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Hej vilt? Det är en ganska begränsad skara som jag vänt mig till här. Ni är lite som fiskmåsar, det behövs inte så många för att föra ett jäkla liv.

Att ändra det som har varit är extremt svårt. Vad är det du tänker dig för lösningar i den situation vi har nu? En koalition mellan SD, MED och AfS?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag blir lite nyfiken...:)
Är det så att du ser alla som någon gång röstat på sjuklövern som personligen ansvariga för allt som du tycker är fel med Sverige?
Alla vi, för det är nog >95% av befolkningen minst, är mlm avskyvärda och våra framtida åsikter är inget värda pga dessa val?
Jag tycker att de som fortsatte rösta på dem från 2010-2018 då det var uppenbart vart vi var på väg, bör inta en inlyssnande och ödmjuk position. Att alla inte såg det jag såg redan på 90-talet kan jag däremot inte kräva.

Vad tycker du själv, att någon som röstade på ett M som gör upp med MP om migrationen bör brösta sig?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Hej vilt? Det är en ganska begränsad skara som jag vänt mig till här. Ni är lite som fiskmåsar, det behövs inte så många för att föra ett jäkla liv.

Att ändra det som har varit är extremt svårt. Vad är det du tänker dig för lösningar i den situation vi har nu? En koalition mellan SD, MED och AfS?
Allt är svårt om man inte vill.
Finns inget som hindrar oss från att ha dansk politik från och med nästkommande val, allt går, om folk röstar rätt och försöker tänka, gör man tvärtom blir det så här. Inte så svårt att förstå, för de flesta.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Jag tycker att de som fortsatte rösta på dem från 2010-2018 då det var uppenbart vart vi var på väg, bör inta en inlyssnande och ödmjuk position. Att alla inte såg det jag såg redan på 90-talet kan jag däremot inte kräva.

Vad tycker du själv, att någon som röstade på ett M som gör upp med MP om migrationen bör brösta sig?
Är det bara invandringen vi pratar om eller alla frågor?
(Även om invandringen i någon mån naturligtvis påverkar alla frågor. )

Man kan ju ha sett just invandring-,integrations-biten som fel men inte tyckt att andra delar av SD's politik höll måttet och därför röstat på någon inom sjuklövern?

Och i de fall SD röstat med någon i sjuklövern i vissa frågor är man delansvarig då?

Det är en bra fråga.
Visste man innan valet att M skulle göra upp med MP kring migration?
Jag kommer inte ihåg men jag röstade nog M kring perioden.
Är jag nöjd med allt som beslutades? Inte alls!
Finns det bitar jag är nöjd med? Absolut, speciellt Reinfeldts första mandatperiod då en hel del bra hände. Inte minst att vi blev av med S. Period två? Not so much.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Är det bara invandringen vi pratar om eller alla frågor?
(Även om invandringen i någon mån naturligtvis påverkar alla frågor. )

Man kan ju ha sett just invandring-,integrations-biten som fel men inte tyckt att andra delar av SD's politik höll måttet och därför röstat på någon inom sjuklövern?

Och i de fall SD röstat med någon i sjuklövern i vissa frågor är man delansvarig då?

Det är en bra fråga.
Visste man innan valet att M skulle göra upp med MP kring migration?
Jag kommer inte ihåg men jag röstade nog M kring perioden.

1. Migrationen genomsyrar allt, den går inte att isolera

2. Ja det kan man men då förstod man inte vidden av vad som väntade

3. För vad?

4. Efter 2006 visste man vad man behövde veta

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
1. Migrationen genomsyrar allt, den går inte att isolera

2. Ja det kan man men då förstod man inte vidden av vad som väntade

3. För vad?

4. Efter 2006 visste man vad man behövde veta
FYI Så redigerade jag mitt svar efter din citering.

1. Ja, i någon mån men det är inte den enda faktorn. 0 invandring gör inte automatiskt en bra skola/sjukvård/äldrevård/penningpolitik osv. Iaf inte som jag ser det.

2. Så alla som inte var så klarsynta (jag försöker inte vara spydig här) som dig, och någon procent till, har i någon mån/helt tappat rätten till åsikt?
(Jag försöker, som vanligt, att inte lägga åsikter på dig utan försöker förstå hur du tänker.)

3. Jag gissar att SD röstade med sjuklövern på en hel del förslag som lades fram i riksdagen. Och eftersom integrationen genomsyrar varje sådan fråga så borde väl SD isf vara medansvariga kring hur det ser ut i landet nu?

4. M och MP's överenskommelse var väl långt efter 2006 så det känns lite förenklat.

Jag har haft en massa sakpolitiska skäl till att inte rösta SD även om man haft mest rätt kring migration.
Aborträtt, EU, NATO tex. Som tur är har ju SD närmat sig mig i dessa frågor. ;)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

1. Ja, i någon mån men det är inte den enda faktorn. 0 invandring gör inte automatiskt en bra skola/sjukvård/äldrevård/penningpolitik osv. Iaf inte som jag ser det.

2. Så alla som inte var så klarsynta (jag försöker inte vara spydig här) som dig, och någon procent till, har i någon mån/helt tappat rätten till åsikt?
(Jag försöker, som vanligt, att inte lägga åsikter på dig utan försöker förstå hur du tänker.)

3. Jag gissar att SD röstade med sjuklövern på en hel del förslag som lades fram i riksdagen. Och eftersom integrationen genomsyrar varje sådan fråga så borde väl SD isf vara medansvariga kring hur det ser ut i landet nu?

4. M och MP's överenskommelse var väl långt efter 2006 så det känns lite förenklat.

Jag har haft en massa sakpolitiska skäl till att inte rösta SD även om man haft mest rätt kring migration.

Som jag skrev hade en högre grad av ödmjukhet varit klädsam, att fortsätta med spydig raljans som vissa gör tyder bara på bristande sjukdomsinsikt.

Överenskommelsen ägde rum 2011 men efter 2006 lyste alla varningslampor.

I övrigt är ditt inlägg långt under din vanliga höga nivå.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Som jag skrev hade en högre grad av ödmjukhet varit klädsam, att fortsätta med spydig raljans som vissa gör tyder bara på bristande sjukdomsinsikt.

Överenskommelsen ägde rum 2011 men efter 2006 lyste alla varningslampor.

I övrigt är ditt inlägg långt under din vanliga höga nivå.
Kan förstå om du inte vill kommentera.
Och det sista tror jag är betalt för gammal ost i Mellanöstern-tråden. :)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati