Sverige idag..

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Sen angående rasbiologi och biometri mm, så leder Herman Lundborg. Adolf var en stor följare av hans arbete med att försöka kartlägga och dokumentera skillnader mellan folkslagen. Mest samerna här. Herman gifte sig t o m med en samiska, det var äkta kärlek. Hans fascination av skilnader mellan folk var också äkta, att andra använde hans arbete i destruktivt syfte var så klart lite olyckligt. Men vilken vetenskap används inte i både gott och ont dessa dagar?

Kom dessutom nyss att tänka på hur man idag försöker tysta ner detta med "raser" och olikheter mellan folkslag, men ingen säger något om hur man väljer ut modeller i modebranschen. Här ser vi diskriminering på hög nivå, och det har endbart med utseende, mått, färg, dvs biometriska faktorer att göra.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Sprängde dom inte någonstans också?

Saker försvinner så fort från SVT's förstasida och jag läser inte lokalsidorna för dom aktuella områdena
Kan vara det här
hittade det genom söka

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Ja så gick den igenom
Nu väntar jag bara på skarp kritik av att LU släppte igenom den.
Ska Universiteten få godkänna sånt här ?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Kan inte några på forumet som faktiskt inte reagerade på dessa uppenbara fantasier, eller till och med försvarade dem, ge sig till känna? Det hade varit grymt att få fler perspektiv på denna fråga.
77b0ff606f1abf0e166b69ae8abb00a7.jpg

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Kan inte några på forumet som faktiskt inte reagerade på dessa uppenbara fantasier, eller till och med försvarade dem, ge sig till känna? Det hade varit grymt att få fler perspektiv på denna fråga.
Kan inte båda sakerna vara sanna, menar du?
Vi har ganska gott om obildbara individer som fötts här också jämfört med antalet välutbildade.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Har du någon länk till artikeln om analfabetism.
Rimligen bör ju i vaje fall 90% vara analfabeter i åldersgruppen 0 - 6 år. Jag var det själv till 8 år när jag kom igång med att läsa. Och skriva det blev jag inte bra på förrän efter gymnasiet....Och med ca 100 000 födda varje år blir det nått mellan 600000 och 1200000.
Värre är om det finns 800000 vuxna analfabeter i landet !
Som därför inte kan komma vidare i Sverige. Det bästa för dom och Sverige är väl om de kan komma till ett land där deras praktiska förmåga gör att de kan försörja sig själva.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Kan inte båda sakerna vara sanna, menar du?
Vi har ganska gott om obildbara individer som fötts här också jämfört med antalet välutbildade.
Jag menar att det första är grovt missvisande då utbildningsnivån på migranter är mycket lägre än på svenskar.
Att vi har problem med analfabetism till skillnad från alla andra nordiska länder är förstås en konsekvens av att vi tog in för många migranter på för kort tid (och dessutom i strid med folkviljan).

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Jag menar att det första är grovt missvisande då utbildningsnivån på migranter är mycket lägre än på svenskar.
Att vi har problem med analfabetism till skillnad från alla andra nordiska länder är förstås en konsekvens av att vi tog in för många migranter på för kort tid (och dessutom i strid med folkviljan).
Nja snarare pga av lagstiftningen. Sverige var enligt en Iranier jag talade med på 1980-talet det Europeiska land där det var lättast få et pass.
Så det är hur lätt som helst få stopp på massinvandring av analfabeter.
1) För att som asylsökande få svenskt medborgarskap ska du arbetat 25 år i Sverige och varje år betalt in genomsnittsinkomstskatt, ca 4000 x 12 = 48000 just nu.
2) Alla barn som föds i Sverige får moderns medborgarskap.
Vad vi kan göra nu är att göra som i Kina. Arbetar du inte kan du inte få ut ett svenskt pass.
Du måste jobbat minst 5 år med minst medelskat för att få ut ett svenskt pass.
Har du dömts till fängelse kan du inte få ut ett Svenskt pass under en tid av tex 10 / 1. Dvs 1 år i fängelse ger 10 år utan pass.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Jag menar att det första är grovt missvisande då utbildningsnivån på migranter är mycket lägre än på svenskar..
Det beror på att du läser in saker som inte står där.
De gånger jag träffar en läkare som är svenskfödd av tredje generationen är inte speciellt många.

Självklart är det ett stort problem att vi har människor i Sverige som är analfabeter. Att inte kunna läsa en text och ta till sig innehållet kan leda till alla möjliga missförstånd och felaktiga antaganden.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det beror på att du läser in saker som inte står där.
De gånger jag träffar en läkare som är svenskfödd av tredje generationen är inte speciellt många.

Självklart är det ett stort problem att vi har människor i Sverige som är analfabeter. Att inte kunna läsa en text och ta till sig innehållet kan leda till alla möjliga missförstånd och felaktiga antaganden.
Att läsa in saker som inte står är det man kallar slutledningsförmåga.

Läkare-fantasin är, utöver anekdotisk, motbevisad x100, lägg ner den bara.

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Att läsa in saker som inte står är det man kallar slutledningsförmåga.

Läkare-fantasin är, utöver anekdotisk, motbevisad x100, lägg ner den bara.
Äh nu får ni sluta.
Markus har ju helt rätt.

Oavsett hur man vrider o vänder på det, såldes det in som "invandring kommer rädda vår framtid, med kompetens som behövs"

Alla som tänker liiite inser att
1/ Sverige är ett högteknologiskt land, där vi har gratis skola och gymnasium samt billig högskola/universitet - just för att vi behöver välutbildad arbetskraft från det som tidigare kallades arbetare (som nu sköter avancerad teknisk utrustning och processer) upp hela vägen till företagsledare. Med demokrati och oberoende media är svensken dessutom BILDAD inom det mesta på ett globalt perspektiv

2/ De som flyr till sverige är från länder som INTE är högteknologiska och som INTE har lika bra skola, som INTE har demokrati eller oberoende media

Det kommer innebär att det inte bara är en språkbarriär, utan även ett massivt GAP i kompetens, förståelse och insikter!
Och i kulturskillnader som gör det svårt för män/kvinnor att få jobb.

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Och det syntes direkt, något som länge mörkades.
Hade varit bättre att säga, "vad gör vi för att det ska blir så bra som möjligt"
Nu har vi tappat massa år, med utanförskap som resultat. Dåligt för alla.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Äh nu får ni sluta.
Markus har ju helt rätt.
Nä, det är som vanligt att han hittar på saker som inte står i texten han hänvisar till. Händer regelbundet med det jag skriver och jag tror att han lider av en psykos eller lever på hallucinogener.

Jag har varken påstått att alla som kommer hit är högutbildade eller att merparten har fullgod utbildning. Det gör ändå inte att det inte kan ha kommit hit tusentals med bakgrund som kan vara en tillgång för landet.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nä, det är som vanligt att han hittar på saker som inte står i texten han hänvisar till. Händer regelbundet med det jag skriver och jag tror att han lider av en psykos eller lever på hallucinogener.

Jag har varken påstått att alla som kommer hit är högutbildade eller att merparten har fullgod utbildning. Det gör ändå inte att det inte kan ha kommit hit tusentals med bakgrund som kan vara en tillgång för landet.

Hela storyn i samhället var att det migrationshaveriet (som du röstade för) skulle frälsa oss. Nu blev det ju inte riktigt så men det ger dig väl inte rätt att vara så där otrevlig?

Rent konkret skulle storyn kunnat vara ok, om den hade kompletterats med övriga fakta om migrationen, men det överlät de politiker du röstar på till Kent Ekeroth istället.

Jag förstår att du måste svinga lite hej vilt när du nu fattar vad du medverkat till.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati