Är man fri att demonstrera om man måste söka tillstånd?
Demonstrationsfrihet känns som ett dåligt namn om man...inte är fri att demonstrera.
Det var inget problem runt demonstrationen förra gången. Nu finns risk för att ordningen blir bristfällig.Ja, men då hade det ju gått att lösa senast också.
Jaha, var det någon som ville det?Om man kunde förbjuda eldning av koraner i grundlagen för att det gör basarturken arg.
Det kan man fortfarande inte.
Det här är ett inlägg som vissa forummedlemmar inte har något intresse av att besvara, om jag säger så.Familjen anmälde sexuellt ofredande på badhus – sen misshandlades pappan
Pappan sparkades ner framför familjen vid Högevallsbadet – nu åtalas två män
Händelsekedja började med misstänkt sexofredande.www.sydsvenskan.seFamiljen anmälde sexuellt ofredande på badhus – sen misshandlades pappan
Två män står åtalade misstänkta för grov misshandel vid Lunds tingsrätt. Det hela ska ha börjat med ett sexuellt ofredande på Högevallsbadet i Lund och slutat med att en man blev nedslagen och misshandlad 400 meter från badhuset.www.svt.se
Professor = vänstervriden idiot. Ganska ofta ...Nu har minst två professorer gått ut och meddelat att Säpos avslag sannolikt saknar stöd i lagen. Mårten Schultz och Henrik Wenander.
Vore intressant att höra GuW och Mäkinen input på det.
OBS, det är inte mobbning att be någon om dennes (snart nya) åsikt, OBS.
Såvitt jag vet var det Polisen och inte Säpo som sa nej och det med hänvisning till att "den allmänna ordningen och säkerheten inte kan garanteras". Om det stämmer bör det vara OK att säga nej till en demonstration. Det jag sett från Säpo är att de inte kommenterar vad de sagt till polisen.Nu har minst två professorer gått ut och meddelat att Säpos avslag sannolikt saknar stöd i lagen. Mårten Schultz och Henrik Wenander.
Vore intressant att höra GuW och Mäkinen input på det.
OBS, det är inte mobbning att be någon om dennes (snart nya) åsikt, OBS.
Ytterligare en aspekt av det hela är väl att polisen också har till uppgift att skydda den/de som deltar i demonstrationen. Finns väl en hyfsat stor hotbild mot de som ägnar sig åt sådana demonstrationer i nuläget.Såvitt jag vet var det Polisen och inte Säpo som sa nej och det med hänvisning till att "den allmänna ordningen och säkerheten inte kan garanteras". Om det stämmer bör det vara OK att säga nej till en demonstration. Det jag sett från Säpo är att de inte kommenterar vad de sagt till polisen.
Båda professorerna har betydligt djupare kunskaper i juridik än jag och de kanske även har läst polisens motivering och av det kan göra en annan bedömning.
Jag tror att det skulle kunna bli ordningsstörningar om man hade en ny demonstration utanför ambassaden. Den ligger lite illa till för att ha en massa arga människor runt.
Det blev väll nedlagt i brist på bevis har jag för mej.Familjen anmälde sexuellt ofredande på badhus – sen misshandlades pappan
Pappan sparkades ner framför familjen vid Högevallsbadet – nu åtalas två män
Händelsekedja började med misstänkt sexofredande.www.sydsvenskan.seFamiljen anmälde sexuellt ofredande på badhus – sen misshandlades pappan
Två män står åtalade misstänkta för grov misshandel vid Lunds tingsrätt. Det hela ska ha börjat med ett sexuellt ofredande på Högevallsbadet i Lund och slutat med att en man blev nedslagen och misshandlad 400 meter från badhuset.www.svt.se
Lite humor att just EGYPTson tycker vi är infiltrerade av islamister.Med tanke på att ca 50% av befolkningen i Malmö och Göteborg har muslimska rötter är väl avhandlingens slutsats både rimlig och demokratisk !
Citat:
Sameh Egyptson teori: Sverige är infiltrerat av islamister
slut citat
Hans teori: Sverige är infiltrerat av islamister
Nu ska forskaren Sameh Egyptson försvara sin kritiserade avhandling.www.gp.se
Det måste ju vara lika taget som Annika Vinsth, chefsekonom på Nordea. Han, Egyptson alltså, är väl från Egypten om jag minns rätt och inte har de väl tillägget "son" där?Med tanke på att ca 50% av befolkningen i Malmö och Göteborg har muslimska rötter är väl avhandlingens slutsats både rimlig och demokratisk !
Citat:
Sameh Egyptson teori: Sverige är infiltrerat av islamister
slut citat
Hans teori: Sverige är infiltrerat av islamister
Nu ska forskaren Sameh Egyptson försvara sin kritiserade avhandling.www.gp.se
Det är väll inget att skoja om, jag har ju precis fått veta att jag härstammar från samer o dessutom har arabiskt blod i mejDet måste ju vara lika taget som Annika Vinsth, chefsekonom på Nordea. Han, Egyptson alltså, är väl från Egypten om jag minns rätt och inte har de väl tillägget "son" där?
Han kanske har rötter i både Egypten och Lappland med tanke på förnamnet .
Du är alltså ett rasbiologiskt mish mash.Det är väll inget att skoja om, jag har ju precis fått veta att jag härstammar från samer o dessutom har arabiskt blod i mej
Vem är HR här vi blir kränkta av vårt ursprung?
visserligen är jag släkt med lillepär som fick ale komun av Gustaf wasa o dessutom med någon isländsk kung. På min farfars sida så dräller det av kungligt från Europa o mer därtill o på farmors sida är det samer araber o fan vet vad dessa lapp kärringar låg runt med. Men lätta på foten var dom.
Ju mera man får veta ju mindre vill man veta.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|