Sverige idag..

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Om man kunde förbjuda eldning av koraner i grundlagen för att det gör basarturken arg.

Det kan man fortfarande inte.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Är man fri att demonstrera om man måste söka tillstånd?
Nån som vet vilka och hur många villkoren är som ska vara uppfyllda?

Demonstrationsfrihet känns som ett dåligt namn om man...inte är fri att demonstrera.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Är man fri att demonstrera om man måste söka tillstånd?

Demonstrationsfrihet känns som ett dåligt namn om man...inte är fri att demonstrera.

Just därför stoppas ingen om det inte finns väldigt goda skäl till det, påskkravaller är ett väldigt gott skäl.

Nynassar får tåga runt kalle dussins staty varje år, men om polisen misstänker att det kommer att bli bråk får dom tåga runt löparbanan på Skövde IP istället
Dom är fria att demonstrera, men inte alltid på den plats dom vill om polisen inte kan garantera säkerheten.

Rasmus-Palle får fortsatt bränna så många koraner han vill, kanske inte just utanför kalkon-landets ambassad, IAF inte just nu

Man kan fortfarande demonstrera utan tillstånd, till exempel limma fast sig på Essingeleden, men då kommer polisen och avbryter demonstrationen

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Ja, men då hade det ju gått att lösa senast också.
Det var inget problem runt demonstrationen förra gången. Nu finns risk för att ordningen blir bristfällig.
Det är bedömning av situationen på plats som avgör vad man får göra, inte gaphalsen i Turkiet.

• Gilla
Reaktioner: GuW

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Det verkar bli jobbigare o jobbigare i storstan..

Mitt i centrala Stockholm planerar Stockholms rödgröna styre att anlägga en så kallad cykelgata där cyklisterna har företräde och bilisterna får anpassa sig efter deras hastighet. Kostnaden uppgår till drygt 20 miljoner kronor.

Efter valet i fjol blev det Socialdemokraterna, Vänsterpartiet och Miljöpartiet som bildade en allians för att styra huvudstaden i fyra år framåt och sedan dess har man gjort sitt yttersta för att försvåra för biltrafiken.

Idén med cykelgator kommer från regeringen Löfven med syfte att främja cykling och på sikt få fler att börja cykla.

– Cykelgator är tänkt att kunna anges på mindre lokalgator där många cyklar för att tydligare visa att just cykling är ett prioriterat transportsätt på den gatan framför exempelvis motorfordonstrafik, säger Niclas Nilsson, utredare på Transportstyrelsen.

På dessa får fordon inte föras med högre hastighet än 30 kilometer i timmen, en förare som kör in på en cykelgata har väjningsplikt mot fordon på cykelgatan och en förare av ett motordrivet fordon ska anpassa hastigheten till cykeltrafiken.

På cyklisternas villkor

I Stockholm kommer en 900 meter lång cykelgata att införas på Surbrunnsgatan i Vasastan.

– Bilisterna kör på cyklisternas villkor och är gäster på cykelgatan, säger trafikborgarrådet Lars Strömgren (MP) i Stockholms stad till statstelevisionen.

Kostnaden beräknas bli 23 miljoner kronor.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Familjen anmälde sexuellt ofredande på badhus – sen misshandlades pappan

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det här är ett inlägg som vissa forummedlemmar inte har något intresse av att besvara, om jag säger så.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nu har minst två professorer gått ut och meddelat att Säpos avslag sannolikt saknar stöd i lagen. Mårten Schultz och Henrik Wenander.

Vore intressant att höra GuW och Mäkinen input på det.

OBS, det är inte mobbning att be någon om dennes (snart nya) åsikt, OBS.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Något vi (män) anat länge, det är ingen nackdel vara snygg tjej !
Jag tycker synd om tjejerna med enbart inre skönhet !
1675946607037.png

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Nu har minst två professorer gått ut och meddelat att Säpos avslag sannolikt saknar stöd i lagen. Mårten Schultz och Henrik Wenander.

Professor = vänstervriden idiot. Ganska ofta ...

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Jag tolkar det här som att idag 1/3 av barnen i Sverige föds av kvinnor utan arbete från mångkulturella länder där kvinnor
arbetar enbart i hemmet
eller
saknar utbildning för ett arbete i Sverige
1675949513745.png

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika

Såvitt jag vet var det Polisen och inte Säpo som sa nej och det med hänvisning till att "den allmänna ordningen och säkerheten inte kan garanteras". Om det stämmer bör det vara OK att säga nej till en demonstration. Det jag sett från Säpo är att de inte kommenterar vad de sagt till polisen.

Båda professorerna har betydligt djupare kunskaper i juridik än jag och de kanske även har läst polisens motivering och av det kan göra en annan bedömning.

Jag tror att det skulle kunna bli ordningsstörningar om man hade en ny demonstration utanför ambassaden. Den ligger lite illa till för att ha en massa arga människor runt.

Raderad medlem 51742

Guest
Såvitt jag vet var det Polisen och inte Säpo som sa nej och det med hänvisning till att "den allmänna ordningen och säkerheten inte kan garanteras". Om det stämmer bör det vara OK att säga nej till en demonstration. Det jag sett från Säpo är att de inte kommenterar vad de sagt till polisen.

Båda professorerna har betydligt djupare kunskaper i juridik än jag och de kanske även har läst polisens motivering och av det kan göra en annan bedömning.

Jag tror att det skulle kunna bli ordningsstörningar om man hade en ny demonstration utanför ambassaden. Den ligger lite illa till för att ha en massa arga människor runt.
Ytterligare en aspekt av det hela är väl att polisen också har till uppgift att skydda den/de som deltar i demonstrationen. Finns väl en hyfsat stor hotbild mot de som ägnar sig åt sådana demonstrationer i nuläget.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Det blev väll nedlagt i brist på bevis har jag för mej.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Med tanke på att ca 50% av befolkningen i Malmö och Göteborg har muslimska rötter är väl avhandlingens slutsats både rimlig och demokratisk !
Citat:

Sameh Egyptson teori: Sverige är infiltrerat av islamister​

slut citat

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Med tanke på att ca 50% av befolkningen i Malmö och Göteborg har muslimska rötter är väl avhandlingens slutsats både rimlig och demokratisk !
Citat:

slut citat
Lite humor att just EGYPTson tycker vi är infiltrerade av islamister. :hihi

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Citat:

slut citat
Det måste ju vara lika taget som Annika Vinsth, chefsekonom på Nordea. Han, Egyptson alltså, är väl från Egypten om jag minns rätt och inte har de väl tillägget "son" där?
Han kanske har rötter i både Egypten och Lappland med tanke på förnamnet :).

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Det måste ju vara lika taget som Annika Vinsth, chefsekonom på Nordea. Han, Egyptson alltså, är väl från Egypten om jag minns rätt och inte har de väl tillägget "son" där?
Han kanske har rötter i både Egypten och Lappland med tanke på förnamnet :).
Det är väll inget att skoja om, jag har ju precis fått veta att jag härstammar från samer o dessutom har arabiskt blod i mej
Vem är HR här vi blir kränkta av vårt ursprung?
visserligen är jag släkt med lillepär som fick ale komun av Gustaf wasa o dessutom med någon isländsk kung. På min farfars sida så dräller det av kungligt från Europa o mer därtill o på farmors sida är det samer araber o fan vet vad dessa lapp kärringar låg runt med. Men lätta på foten var dom.
Ju mera man får veta ju mindre vill man veta.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Det är väll inget att skoja om, jag har ju precis fått veta att jag härstammar från samer o dessutom har arabiskt blod i mej
Vem är HR här vi blir kränkta av vårt ursprung?
visserligen är jag släkt med lillepär som fick ale komun av Gustaf wasa o dessutom med någon isländsk kung. På min farfars sida så dräller det av kungligt från Europa o mer därtill o på farmors sida är det samer araber o fan vet vad dessa lapp kärringar låg runt med. Men lätta på foten var dom.
Ju mera man får veta ju mindre vill man veta.
Du är alltså ett rasbiologiskt mish mash.
Tack, vidare förklaringar överflödiga.

(Jaja, det finns en del i min stamtavla också.)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati