Så är det nog, frågan är varför skrev sossarna på detta överhuvudtaget?Enkelt: bryt avtalet.
Eller så är frågan inte riktigt så enkel.
Så är det nog, frågan är varför skrev sossarna på detta överhuvudtaget?Enkelt: bryt avtalet.
Har du läst avtalet?Så är det nog, frågan är varför skrev sossarna på detta överhuvudtaget?
Bara det som står där det är garanterat inte hela sanningen trots överskriften.Har du läst avtalet?
Eller så vill man inte bryta mot deklarationen.Enkelt: bryt avtalet.
Avtalet (som jag antar har juridisk betydelse ungefär som en avsiktsförklaring) är undertecknat av utrikesministrarna från samtliga dåvarande EU-länder, EU-kommisionens ordförande och EU-parlamentets ordförande. Men som sagt, det skadar inte att läsa hela avtalet, jämföra med hemsidan du länkade till och fundera över vad deltat består i och varför.Bara det som står där det är garanterat inte hela sanningen trots överskriften.
O det är inte bara sossar som gjort dåliga avtal, "" eon"" host host
Ord nedtecknade på papper brukar ju inte vara det som styr människors handlingar, särskilt inte om det inte blir några negativa konsekvenser av att inte agera så, men ibland kan det återspegla vad som var samförståndet hos de som undertecknade där och då, i den mån ett dokument ens kan fånga något sådant.Eller så vill man inte bryta mot deklarationen.
Det kanske fungerar precis som det är tänkt.
Det var pojken, va?"Ej fyllda tonår"
Inga problem alls, finns i Finland, det är en illusion att det inte "går" att göra här.Man tycker att landsförvisning borde kunna införas som straff igen. I synnerhet om det finns dubbla medborgarskap.
Ja det var offret.Det var pojken, va?
Hur gamla är dessa definitioner av feghet till förövare?
Krävs åtminstone en grundlagsändring i såna fall. Mycket möjligt att det kan finnas fler hinder.Inga problem alls, finns i Finland, det är en illusion att det inte "går" att göra här.
De kan utvisa finska medborgare, om det är så att de måste ha dubbelt minns jag inte men en körde de ner till Somalia förra året i alla fall. Ja just det, de blir av med dem också en emellanåt, på riktigt alltså.Krävs åtminstone en grundlagsändring i såna fall. Mycket möjligt att det kan finnas fler hinder.
Menar du att Finland kan utvisa egna medborgare pga. brottslighet även om de inte också är medborgare i något annat land?
Jag är ganska övertygad om det måste handla om dubbla medborgarskap i såna fall, alternativt att landet de utvisas till ger dem nytt medborgarskap.De kan utvisa finska medborgare, om det är så att de måste ha dubbelt minns jag inte men en körde de ner till Somalia förra året i alla fall. Ja just det, de blir av med dem också en emellanåt, på riktigt alltså.
Att vilja är att kunna.
Mycket möjligt, det finns ingen politisk vilja för det samma i Sverige eftersom väljarna tror på vad DN ber dem tro på så det spelar ingen roll heller, vill man inte så kan man inte och Sverige vill inte.Jag är ganska övertygad om det måste handla om dubbla medborgarskap i såna fall, alternativt att landet de utvisas till ger dem nytt medborgarskap.
Att utvisa egna medborgare på ett sätt som skulle innebära att de blev statslösa bryter mot såväl EU-lagar som FN:s deklaration om mänskliga rättigheter så det har jag svårt att tro att något EU-land eller civiliserat land i övrigt gör.
Jag brukar inte läsa DN, så jag vet inte...Mycket möjligt, det finns ingen politisk vilja för det samma i Sverige eftersom väljarna tror på vad DN ber dem tro på så det spelar ingen roll heller, vill man inte så kan man inte och Sverige vill inte.
Är det så märkligt? Är väl snarare en självklar förmåga som ett lands försvar måste ha och något Sverige har sedan länge. Att Ryssland använder psyops har väl inte undgått någon, men även för Ukraina verkar ju använda det väldigt framgångsrikt i sitt försvar, om än på ett annat sätt än Ryssland.Lediga platser
View attachment 481567
Kan man använda psyops mot den egna befolkningen?Är det så märkligt? Är väl snarare en självklar förmåga som ett lands försvar måste ha och något Sverige har sedan länge. Att Ryssland använder psyops har väl inte undgått någon, men även för Ukraina verkar ju använda det väldigt framgångsrikt i sitt försvar, om än på ett annat sätt än Ryssland.
Konstitutionellt och juridiskt, naturligtvis inte. Tekniskt sett, ja precis som att en odemokratisk regim kan sätta in andra militära krafter mot befolkningen.Kan man använda psyops mot den egna befolkningen?
Kan man använda psyops mot den egna befolkningen?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|