Sverige idag..

Raderad medlem 51742

Guest
Så har då Turkiet gett besked om att de släpper in Finland i NATO och Ungern har bekänt färg. Frågan är vad som händer nu. Kommer vi kunna sitta lugna i båten eller kommer det bli ännu mer inrikespolitisk neuros av det hela, då Ryssland står i kulisserna och drar i trådarna för att påverka? Min gissning är att det finns stor risk för att S och framför allt SD nu börjar vackla ifall det blir mer oroligt i opinionen.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
World Happiness Report
View attachment 482084

Låg inte Sverige överst på den listan för ett antal år sedan?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Vi brukade påstås få världens bästa sjukvård för våra skattepengar också.

Det kanske är tur att dom har stängt BB där då, det är ju bara en liten biltur till nästa:

I norrbotten kan man få liga i en idrottshall mitt i stan och vänta:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/n...-om-skrackskadan-ambulansen-drojde-27-minuter

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
World Happiness Report
View attachment 482084
Intressant. :tummenupp
Vi är sexa trots inflation, räntor, bränslepriser och annat. Lite förvånad.
Det är bra att bo i Norden. :)
Israel ligger högt upp trots sin utsatta position. Snyggt!
Man är mindre "happy" i Spanien och Italien än Rumänien, Costa Rica och Saudi. Varför?

Går siffrorna att lita på? :va

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Intressant. :tummenupp
Vi är sexa trots inflation, räntor, bränslepriser och annat. Lite förvånad.
Det är bra att bo i Norden. :)
Israel ligger högt upp trots sin utsatta position. Snyggt!
Man är mindre "happy" i Spanien och Italien än Rumänien, Costa Rica och Saudi. Varför?

Går siffrorna att lita på? :va

Nej, jag tror inte siffrorna går att lita på. Jag har spenderat många vintrar i Filippinerna och jag skulle vilja hävda att folk verkar vara betydligt lyckligare där än i Sverige trots att dom ingenting äger.
Det handlar nog bara om hur det blir när vi västerlänningar försöker sätta siffror och summera dessa godtyckligt så verkar vi lyckligare. Egentligen bara för att här saknas fattiga människor, för att alla får sjukvård etc...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Nej, jag tror inte siffrorna går att lita på. Jag har spenderat många vintrar i Filippinerna och jag skulle vilja hävda att folk verkar vara betydligt lyckligare där än i Sverige trots att dom ingenting äger.
Det handlar nog bara om hur det blir när vi västerlänningar försöker sätta siffror och summera dessa godtyckligt så verkar vi lyckligare. Egentligen bara för att här saknas fattiga människor, för att alla får sjukvård etc...

Ja, lycka har inget med ekonomiskt välstånd att göra, några av dom lyckligast människorna i världen har precis så att dom klarar sig, och är lycklig för det.

Medans många människor som har överflöd inte alls är lyckliga

Pengar kan inte köpa dig lycka, men det är betydligt färre som ser dig gråta i en privatjet på väg till bali än på lokaltrafikbussen på väg till jobbet....

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Ja, lycka har inget med ekonomiskt välstånd att göra, några av dom lyckligast människorna i världen har precis så att dom klarar sig, och är lycklig för det.

Medans många människor som har överflöd inte alls är lyckliga

Pengar kan inte köpa dig lycka, men det är betydligt färre som ser dig gråta i en privatjet på väg till bali än på lokaltrafikbussen på väg till jobbet....
True dat! :fakta

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
World Happiness Report
View attachment 482084
Vilka är mest hågade att svara på dylika enkäter?
Tänker på den här påstått anonyma trygghetsundersökningen. Absolut nonsens. Den kunde ju nästan bara besvaras så det verkar bättre än det är.
Tände brasan med den.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nåja, oavsett Happiness Report så vet vi svenskar ju alltid bäst !
View attachment 482312
Logiskt att Ungern håller emot, vi har väl varit med om att äventyra undergräva Ungerns utveckling och säkerhet, vi har till och med krävt att de ska ta emot många invandrare. Kanske kravmaskinen långt uppe i nord lär sig något, förmodligen inte dock.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Logiskt att Ungern håller emot, vi har väl varit med om att äventyra undergräva Ungerns utveckling och säkerhet, vi har till och med krävt att de ska ta emot många invandrare. Kanske kravmaskinen långt uppe i nord lär sig något, förmodligen inte dock.
Det är bara en fråga dom behöver svara på:
Blir NATO, och därmed Ungern, starkare med Sverige och Finland som medlemmar?

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Det är bara en fråga dom behöver svara på:
Blir NATO, och därmed Ungern, starkare med Sverige och Finland som medlemmar?
Så hade jag inte sett det om jag var diktator i Ungern. Jag hade nog försökt se till att länder som Sverige inte hade använt unioner och allianser för att tvinga mitt land till saker vi inte vill.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Så hade jag inte sett det om jag var diktator i Ungern. Jag hade nog försökt se till att länder som Sverige inte hade använt unioner och allianser för att tvinga mitt land till saker vi inte vill.
Uppenbarligen är det så.

Rena WOKE-skiten.
Jag tyckte du var dum mot mig förut så nu ska jag vara dum tillbaka.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Uppenbarligen är det så.

Rena WOKE-skiten.
Jag tyckte du var dum mot mig förut så nu ska jag vara dum tillbaka.
Tror inte man kan dumma ner det så mycket. Ungern har tre val:
1. Släppa in Sverige utan tjafs. Då kommer man ha Sverige både i EU och Nato med sina pekpinnar. Nato blir marginellt starkare.
2. Säga nej till Sverige. Lär skada deras anseende och framtida förhandlingsutrymme. Nato blir marginellt svagare.
3. Ställa krav på Sverige för medlemsskap. Mindre tjafs och pekpinnar från Sverige och nato blir marginellt starkare.

Som ledare för ett land så ser alternativ 3 ganska lockande ut. Jag hade nog valt den vägen. Sverige har sig själv att skylla när man vill agera global moralpolis.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Tror inte man kan dumma ner det så mycket. Ungern har tre val:
1. Släppa in Sverige utan tjafs. Då kommer man ha Sverige både i EU och Nato med sina pekpinnar. Nato blir marginellt starkare.
2. Säga nej till Sverige. Lär skada deras anseende och framtida förhandlingsutrymme. Nato blir marginellt svagare.
3. Ställa krav på Sverige för medlemsskap. Mindre tjafs och pekpinnar från Sverige och nato blir marginellt starkare.

Som ledare för ett land så ser alternativ 3 ganska lockande ut. Jag hade nog valt den vägen. Sverige har sig själv att skylla när man vill agera global moralpolis.
Nu är det ju inte bara vi som kritiserar Ungern.
Men vi får väl ge igen i vår tur när Ungern vill något.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati