..och det är just det som sker. Så så enkelt är det faktiskt inte.Jo, så enkelt är det faktiskt.
Ända tills man börjar dra in inrikespolitiska tramsigheter för att man är lite tjejsur över att tidigare ha blivit kritiserad.
..och det är just det som sker. Så så enkelt är det faktiskt inte.Jo, så enkelt är det faktiskt.
Ända tills man börjar dra in inrikespolitiska tramsigheter för att man är lite tjejsur över att tidigare ha blivit kritiserad.
Jo, huvudfrågan är fortfarande enkel...och det är just det som sker. Så så enkelt är det faktiskt inte.
Alla EU-länder utom Polen och Ungern har kritiserat Polen och Ungern för den auktoritära utvecklingen i dessa länder.
Polen har dock i och med Ukrainakriget rättat in sig i ledet, medan Orban fortfarande har sin tunga djupt i arslet på Putin.
Det finns givetvis de även i Sverige som tror att frågan handlar om ja eller nej till ”invandring” men det har nog mest att göra med huruvida man gått på den påhittade mediebilden som ”alternativmedierna” sprider - med starkt ryskt stöd för att inte säga direkt finansiering.
Det handlar om vad som kännetecknar en rättsstat, principer för fria medier mm vilket utgör grunden för att få vara med i EU. Vilket tex Turkiet inte är och inte har utsikter till att få vara heller.
NATO bygger på andra premisser och det finns inga formella hinder för att bete sig som Turkiet och Ungern men vi skall inte glömma att såväl Sverige som Finland redan inviterats av SAMTLIGA NATO-länder - krånglet nu handlar om inrikes symbolpolitik i Ungern och Turkiet och visar med önskvärd tydlighet vad problemet med auktoritära samhällen kan vara.
Trams, om S kan lägga sig i hur domstolar dömer kan Ungern, skärp dig. Tips: målat in dig i ett hörn? Stå still.Nämndemän ÄR politiskt tillsatta av resp parti. Saknas det politiska förtroendet är det inte konstigare att avsätta dem än att entlediga ett kommunalråd som gått på porrklubb.
I den andra punkten håller jag principiellt med, men det är ovärdigt att leka med länders säkerhetsordning för att visa hur sårad man är över att egna inskränkningar i tex pressfrihet kritiseras av andra EU-länder när de strider mot EU-fördrag. Turkiet har ju mer förståeliga synpunkter utifrån deras syn på kurdfrågan.
Inte enkel, Ungern vill väl veta att de som bjuds in är deras vänner. Hade jag också velat veta.Jo, huvudfrågan är fortfarande enkel.
Ungersk och turkisk inrikespolitik är krånglig.
Trams, om S kan lägga sig i hur domstolar dömer kan Ungern, skärp dig. Tips: målat in dig i ett hörn? Stå still.
Trams.Här är det du som tramsar.
Ingen (utom högre instans) har ”lagt sig i” hur domstolar dömer.
Åsikter har luftats, absolut. Men att politiskt tillsatta nämndemän inte får fortsatt förtroende är en ickefråga ur ett rättssäkerhetsperspektiv. Kritiken mot Ungern är något annat.
Jag tycker att du har brutalt fel och att det är du som är helt vilseledd av svensk 68-vänster infiltrerad media precis som du tidigare gått fullständigt vilse i migrationspolitiken baserat på SVT och dn värdegrund är du helt urspårad nu faktiskt.
Polen och Ungern är rättsstater och det är högst anmärkningsvärt att du insinuerar att Polen tydligen tidigare varit i Kremls knä, när det är exakt tvärtom, att det de gör i Polen är att rensa ut gamla kommunister ur domstolarna tex.
Frågan handlar visst om att tvinga Ungern och Polen ta emot muslimska migranter, allt annat är helt fake news.
Jag vet att du satsat stort på Reinfeldt doktrinen men den har fallit, allt du tycker i dessa frågor är bevisat helt fel. ?
Jo, enkelt för de länder som bara bryr sig om att Nato blir starkare och tryggare med Finland och Sverige som medlemmar.Inte enkel, Ungern vill väl veta att de som bjuds in är deras vänner. Hade jag också velat veta.
Här är det du som tramsar.
Ingen (utom högre instans) har ”lagt sig i” hur domstolar dömer.
Åsikter har luftats, absolut. Men att politiskt tillsatta nämndemän inte får fortsatt förtroende är en ickefråga ur ett rättssäkerhetsperspektiv. Kritiken mot Ungern är något annat.
Nu grundar jag inte min uppfattning på 68-vänstern eller Reinfeldt. Jag grundar min uppfattning på det FAKTUM att Polen och Ungern fått rättmätig kritik för att 1 inte följa EU-s gemensamma lagstiftning samt 2 ställa rättssystemet under politisk kontroll. Maktdelning är grundläggande princip i rättsstater, dit hör också oantastliga fri- och rättigheter och när demokratiska länder i EU börjar tumma på dessa skall övriga länder reagera och gärna betydligt hårdare än man gjort hittills.
Det grundläggande problemet är ett auktoritärt ledarskap som vill stärka sin egen maktställning på demokratins bekostnad.
Din argumentation utgör exempel på just den förblindning som blir följden av att man tror att invandringskritik är den överskuggande frågan i allting. Så är det förstås i den alternativa ryssfinansierade medievärlden men då bör man i alla fall fråga sig varför.
Och efter 24/2 2022 finns det inga ursäkter kvar för att inte förstå sambandet mellan Putin och altrightmedierna både i Europa och USA de sista decennierna. ”Fredsrörelsen”, ”miljörörelsen”, påverkan på energipolitiken, påverkan på presidentval i USA, påverkan i påskuppror och Paludans stolligheter samt mycket annat skit som Ryssland stått och står för på sociala medier och i verkligheten.
I Sverige exempelvis AfS, Chang Frick, SwebbTv osv osv. Glömt bort fuskidentiteten Putilov och hans affärer?
Ryssland är fiende. Reinfelt och andra politiker är inte fiender oavsett om de ”varit naiva” eller inte.
När det gäller Ryssland verkar många fortfarande vara ”naiva”. Helt oförståeligt.
Tjejsura? Du vet hur mycket pengar liberala krafter i EU utpressar Ungern med?Jo, enkelt för de länder som bara bryr sig om att Nato blir starkare och tryggare med Finland och Sverige som medlemmar.
Vilket också bevisats av alla länder som redan välkomnat Finlands och Sveriges och Sveriges ansökan.
Men du får skicka brev till alla deras ambassader och berätta hur fel dom har.
Svårt för de länder som blandar in inrikespolitik som inte hör hemma i frågan eller, som sagt, är lite tjejsura över tidigare mottagen kritik.
Jag tycker du är beyond rörig nu. Det är som att du samlat allt som sägs i dn och p1 eftermiddag och upprepar det.
Det är så många felaktiga påståenden i ditt inlägg att det blir omöjligt att bemöta dem om man skall komma i säng innan midnatt, vilket är min ambition.
Du kan inte visa på de kopplingar du påstår finns, så mycket kan jag säga.
Tjejsura? Du vet hur mycket pengar liberala krafter i EU utpressar Ungern med?
Polen och Ungern vill inte ha vårt samhälle med våra korankravaller, det är frågan här. Jag tycker det är fair att ta det nu, det är verkligen inte fair att vi jävlas med Ungern, om deras familjepolitik eller något annat.
Visa kopplingarna, de finns inte. Det är konspirationsteorier. I klass med många andra.Om Polen och Ungern inte ställer upp på EU-s rättsliga grundprinciper så skall de inte ha EU-s pengar heller. Vad är att missförstå där?
Du kan ju inte ha missat att det är en viss politisk rörelse i resp länder som enskilt drivit frågorna och när de kommit till makten driver de igenom förändringarna. Som av en slump råkar dessa rörelser också stå Kreml nära.
Nästan så att man kan misstänka att den splittring som blir följden är önskad av någon aktör, som dessutom finansierar motsvarigheterna till dessa rörelser även i andra länder. Givetvis en ren slump. ”Finns inga bevis”.
En rörande naivitet, på min ära.
Du vet att Ungern skrivit på att man skall följa EU's stadgar eller hur?Tjejsura? Du vet hur mycket pengar liberala krafter i EU utpressar Ungern med?
Polen och Ungern vill inte ha vårt samhälle med våra korankravaller, det är frågan här. Jag tycker det är fair att ta det nu, det är verkligen inte fair att vi jävlas med Ungern, om deras familjepolitik eller något annat.
Om Polen och Ungern inte ställer upp på EU-s rättsliga grundprinciper så skall de inte ha EU-s pengar heller. Vad är att missförstå där?
.
Vet inte varför du kallar dem tjejsura, har du problem med sura tjejer eller tjejer?Du vet att Ungern skrivit på att man skall följa EU's stadgar eller hur?
Följer man inte avtalet får man stå ut med kritik.
Vilket Ungern också är med på då man ändrat sig tillräckligt mycket för att få lägga beslag på de sköna, söta, nödvändiga slantarna från EU.
Återigen, dom är tjejsura över kritik som inte har ett smack att göra med om Nato, och därmed också Ungern, blir tryggare och starkare med Finland och Sverige.
Det är ganska vedertaget utom i feminist-kretsar kanske.Vet inte varför du kallar dem tjejsura, har du problem med sura tjejer eller tjejer?
Vi utpressar dem med att hålla inne sjuttielva miljarder, de svarar med att hålla inne vår Nato ansökan. Jag tycker det är fair enough.
Skulle man behöva följa EUs stadgar skulle Italien och Frankrike åkt ut för länge sedan, skulle man behövt följa NATOs skulle Tyskland mfl åkt ut, det är väl konstigt att just när det kommer konservativa och till kristen historia och värderingar trogna regeringar som det blev viktigt med varenda paragraf. Tänk lite längre, jag vet att du kan.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|