Sverige idag..

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
...jag är ännu mer orolig för vad det betyder för vår framtid som nation...
Jag noterar något liknande. Fast nationen kommer leva kvar i ett eller annat format.
Men det innerligt svenska och det som gör något till svenskt med allt vad det innebär på djupare plan? Stoltheten, värmen och det vackra jag kände nyss när nationalsången spelades i EM-kvalet?
Jag ser det som ett demografiskt problem. Ekonomi, kriminalitet osv jovisst men det går att rädda upp lättare.

Men, utan svenskar - inget Sverige.
Och nej. Det är inte strecken på en karta med ordet "Sverige" jag menar. Det är något mycket djupare än så.
Och nej igen, du blir inte svensk bara för att du åker tunnelbana i Sverige. Du är svensk när svenskar ser dig som svensk.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag med. Fast nationen kommer leva kvar i ett eller annat format.
Men det innerligt svenska och det som gör något till svenskt med allt vad det innebär på djupare plan? Stoltheten och det vackra jag kände nyss när nationalsången spelades i EM-kvalet?
Jag ser det som ett demografiskt problem. Ekonomi, kriminalitet osv jovisst men det går att rädda upp lättare.

Men, utan svenskar - inget Sverige.
Och nej. Det är inte strecken på en karta med ordet "Sverige" jag menar. Det är något mycket djupare än så.
Och nej igen, du blir inte svensk bara för att du åker tunnelbana i Sverige. Du är svensk när svenskar ser dig som svensk.
Ja, till sist kommer alla förstå men då är det ju för sent.

Finns en bok jag inte orkar läsa, tror inte det är något nytt för min del, men bara titeln får en ju deprimerad.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Varför måste Sverige ha en tävling om drag queens i public service. Ge mig mer Polen, nu.

Alla kan ju inte läsa sagor för barn på biblioteken.

Jag har inte sett Polsk TV, så jag vet inte om den är bättre, jag ser ÅAS inte Svensk TV heller, och så länge det gick så betalade jag inte för det heller.

Avskaffa den obligatoriska TV-skatten genast, helst retroaktivt från 2019....

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Alla kan ju inte läsa sagor för barn på biblioteken.

Jag har inte sett Polsk TV, så jag vet inte om den är bättre, jag ser ÅAS inte Svensk TV heller, och så länge det gick så betalade jag inte för det heller.

Avskaffa den obligatoriska TV-skatten genast, helst retroaktivt från 2019....
Jag kan garantera att polsk tv är bättre.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Too sloppy, "här är sjuttielva sidor text som någon annan skrivit som kanske sammanfattar något av det jag tycker", try harder or you're fired.

Du orkade inte läsa avsnittet om Ryssland och hur de på olika sätt påverkar opinion och politik i andra länder?

Självklart inte, då kan du ju fortsätta hävda att ”det finns inga bevis” för att Ryssland stödjer nationalistpartier och upplopp i Europa i syfte att så split och förvirra.

Verkligheten ser tyvärr helt annorlunda ut. Är du naiv?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Du orkade inte läsa avsnittet om Ryssland och hur de på olika sätt påverkar opinion och politik i andra länder?

Självklart inte, då kan du ju fortsätta hävda att ”det finns inga bevis” för att Ryssland stödjer nationalistpartier och upplopp i Europa i syfte att så split och förvirra.

Jag kan läsa vad som helst som stöd för någons argumentation men inte istället för argumentation, det blir lika intressant som att läsa tidningen. Detta är ett forum för diskussion.

Du klagar konsekvent på alternativ media. Det är för det första ett påhittat begrepp, och medier som kvartal, nyheter idag och Avpixlat har fyllt det hål som finns i mainstream media.

Avslöjanden om ryssvänlig sd politiker, irakisk försvarsminister och omfattande övergrepp på olika festivaler är bara tre av hundratals viktiga reportage som du undviker att tycka något om.

Korankravallerna, det var knäpp tyst hela eftermiddagen i mainstream medan det fanns bild och film överallt på några av de sidor du ondgör dig över.

Trots världshistoriens kanske största utredning hittades noll (0) kopplingar till Trump.

Det är du som är naiv, du ser inte eller vill inte se att du lurats tro vi är rätt ute. Det har inget med Ryssland att göra alldeles oavsett om de har lagt sig i något eller inte.

Trist att du inte vill se bortanför DN ledarsida och SVTs "oberoende".

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Hur många av dessa är raketforskare, kirurger och teleingenjörer? Det är väl mest intressant i sammanhanget. För om majoriteten är bidragstagare, anhöriginvandrade mm, ja då ligger vi jävligt risigt till.
Har dåliga nyheter för dig. Sista meningen är tyvärr korrekt.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera

Det är nog enklare om du citerar valda delar istället för att kräva att man ska läsa 89 sidor.

Haha du har inte läst, nu fick jag rätt!
Wall of text. Argumentationsfel.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...