Sverige idag..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Skämtar du? Är det ett familjeprogram eller vem är målgruppen?
Apropå konspirationsteorier, det rimliga är att tex Ryssland försöker splittra oss. Allt annat är ologiskt.
Kanske inte det vulgärliberalerna vill höra, men det finns i alla fall inget folkligt sug efter detta.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Apropå konspirationsteorier, det rimliga är att tex Ryssland försöker splittra oss. Allt annat är ologiskt.
Kanske inte det vulgärliberalerna vill höra, men det finns i alla fall inget folkligt sug efter detta.

Vet inte riktigt vad jag ska säga om detta. Det måste finnas miljoner olika ställen pengarna bättre kan läggas på om de nu ändå måste tas av dig och mig.
Dyker iaf upp en ruta som säger att "Detta program är olämpligt för barn" som man måste klicka sig förbi men det klarar väl varenda fyraåring av idag.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Varför måste Sverige ha en tävling om drag queens i public service. Ge mig mer Polen, nu.
För att folk vill se den? Originalserien har fått åtskilliga priser och har gått i 15 säsonger eller nåt.

Jag åker till Polen imorgon.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
För att folk vill se den? Originalserien har fått åtskilliga priser och har gått i 15 säsonger eller nåt.

Jag åker till Polen imorgon.
Det tror jag inte SVT bryr sig om, utifall någon ville se den, då hade någon av de andra kanalerna redan köpt rättigheterna.

Hälsa Polen, ät Zurek, drick Zywicz.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Det sprängs i grannhuset. Du ser värdet av din fastighet minska kraftigt. Dina omkostnader ökar märkbart.

Den organiserade brottsligheten drabbar oskyldiga. Har någon sett något bra av Betnér nyligen?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det sprängs i grannhuset. Du ser värdet av din fastighet minska kraftigt. Dina omkostnader ökar märkbart.

Den organiserade brottsligheten drabbar oskyldiga. Har någon sett något bra av Betnér nyligen?
"Det drabbar inte vanligt folk"

/Kreti, Pleti och Morgan

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
"Det drabbar inte vanligt folk"

/Kreti, Pleti och Morgan

Osmakligt som det är att tjäna pengar på misär, är jag ändå lite nyfiken på att erbjuda fysiskt* skydd till samfällighetsföreningar. Ganska många radhus/villaområden skulle kunna bli till schyssta grindsamhällen.

Största bekymret är (en gissning dragen fritt ur luften) att få tillstånd att bygga. Om så är fallet så är det en fråga som bör ställas: när kommer skyddet av oskyldiga delen av samhället få högre prioritet?

Jag kan köpa frågan om övervakning, storebrorssamhälle. Jag kan köpa frågan om vapenlagar och att vanligt folk inte ska ha en naturlig rätt att skjuta i farlig riktigt..
Men ett passivt skydd för att inte få kåken sprängd får nog ändå vara nån slags rättighet? Det räcker ju bevisligen inte med att låsa dörren..

Sen kommer granskningen, i den mån det finns en möjlighet (brf, inte lika enkelt för friköpt villa) av vem som bereds möjlighet att köpa gissningsvis komma in som en standard vid försäljning..

*Murar, staket och grindar

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Osmakligt som det är att tjäna pengar på misär, är jag ändå lite nyfiken på att erbjuda fysiskt* skydd till samfällighetsföreningar. Ganska många radhus/villaområden skulle kunna bli till schyssta grindsamhällen.

Största bekymret är (en gissning dragen fritt ur luften) att få tillstånd att bygga. Om så är fallet så är det en fråga som bör ställas: när kommer skyddet av oskyldiga delen av samhället få högre prioritet?

Jag kan köpa frågan om övervakning, storebrorssamhälle. Jag kan köpa frågan om vapenlagar och att vanligt folk inte ska ha en naturlig rätt att skjuta i farlig riktigt..
Men ett passivt skydd för att inte få kåken sprängd får nog ändå vara nån slags rättighet? Det räcker ju bevisligen inte med att låsa dörren..

Sen kommer granskningen, i den mån det finns en möjlighet (brf, inte lika enkelt för friköpt villa) av vem som bereds möjlighet att köpa gissningsvis komma in som en standard vid försäljning..

*Murar, staket och grindar
Jag kan garantera dig att det kommer bli svårt, du kommer få stångas med media och politiker, fackförbund och proffstyckare. Vad folk vill ha är inte viktigt, Sverigebilden är viktig.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Visa mig, sakligt. Eller avstå. För just nu upprepar du bara sådant du läst någon annanstans tror jag. Det gör vi väl förvisso allihop i någon mening, men jag får tydligt intryck av att du köpt hela 2000-2015 storyn och inte kan ta dig ur den. Försök se mig som din ledsagare mot ljuset så ska vi nog klara det här.

Polen och Ungern har tackat nej, uttryckligen, till mångkultur och islam. Det är vad detta handlar om. Det kan förstås inte accepteras, speciellt inte av länder som Sverige, Tyskland och Frankrike som själva skapat ett mångkulturellt fiasko, helt utan rysk inblandning dessutom, konstigt. Ingen har hört talas om att man är lika förbaskad i länder som är någorlunda intakta, tex Spanien, Norge eller Finland. Nej, jag vet att Norge inte är en del av EU.

Här kan man se Dominik Tarczyński bli utfrågad av den kontroversiella Cathy Newman. Dessutom deltar en tysk förvirrad kvinna vid namn Barbara Lochbihler (MP) som påstår att Tyskland har lägre brottslighet än på tjugofem år, sedan kom nyårsafton i Köln, och ja, sedan var sanningen ikapp Tyskland också.

Apropå Norge, är det inte konstigt att deras public service gjort en tv serie (som SVT vägrar sända) om hur konstigt Sverige blivit? Den kanske också är rysk "egentligen"?

Det bästa med sanningen är att den kommer nästan alltid fram, vissa behöver mer tid på sig bara. ?

Förresten, så här hanterar vi sanningen i Sverige, vår oberoende public service får fixa till den, som tur är tror väl nästan ingen på detta Nordkoreafierade trams längre?

Vad det handlar om: https://foi.se/rest-api/report/FOI-R--5436--SE

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Too sloppy, "här är sjuttielva sidor text som någon annan skrivit som kanske sammanfattar något av det jag tycker", try harder or you're fired.
Saxat från https://sv.wikipedia.org/wiki/Argumentationsfel#Wall_of_text

Wall of text[redigera | redigera wikitext]​

En argumentationsteknik som blivit vanlig i diskussioner på Internet är "wall of text" (vägg av text) som innebär att man klistrar in mycket stora mängder text från andra källor som stöd för sin sak. Inte sällan är informationen oredigerad och delvis irrelevant. Närbesläktat är "info dump" som inte måste handla om text utan kan vara information ℹ vilken form som helst, till exempel länkar till video, bilder, poddar etc.

Argumentationsfelet består i att den som gör detta inte vill diskutera vidare innan motparten har tagit sig igenom allt material som klistrats in eller länkats, och därmed anser sig ha "vunnit" diskussionen motparten inte vill göra detta.

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Vad betyder det för Sverige som land?
Att många ska försörjas som inte ger netto-intänkt under deras livstid = mindre pengar kvar till skola, vård mm och minskad pension för de som jobbar.

Vi ser redan ökad pensionsålder.

Hoppas alla av er sparar privat i pensionsförsäkning, i er bostad eller aktier.
För statens pensionspengar behöver räcka till fler som INTE betalat in skatt...då de levt på bidrag under de produktiva åren.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Att många ska försörjas som inte ger netto-intänkt under deras livstid = mindre pengar kvar till skola, vård mm och minskad pension för de som jobbar.

Vi ser redan ökad pensionsålder.

Hoppas alla av er sparar privat i pensionsförsäkning, i er bostad eller aktier.
För statens pensionspengar behöver räcka till fler som INTE betalat in skatt...då de levt på bidrag under de produktiva åren.
Ja, absolut, helt rätt.
Men pengar är pengar, jag är ännu mer orolig för vad det betyder för vår framtid som nation, ska en framtida mena befolkning ömt vårda vårt kulturarv och historia? Tell me more hur det ska gå till i så fall.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC