Sverige idag..

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Visst, men du skrev ett inlägg innan det också.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

Statistik för dödsskjutningar mellan 2017-2019 eller vad?
Inga konstigheter med det, bara fakta och handlar inte om att citat "slänga sig med saker som riskerar att ge en helt felaktig bild".

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Statistik för dödsskjutningar mellan 2017-2019 eller vad?
Inga konstigheter med det, bara fakta och handlar inte om att citat "slänga sig med saker som riskerar att ge en helt felaktig bild".
Jag tycker det var konstigheter, där av reagerade jag också.

Min åsikt är att man ska vara extremt försiktig med att relativisera, vilket det är svårt att inte tolka ditt inlägg som.

Media har fullt upp med att sprida fake news, som denna, det behöver inte allmänheten haka på.

8ac7670c8a2696f2654a77e150e44eb0.jpg

Läraren

Pa-Ca
Gick med
22 Aug 2018
Hoj
Yes
Jag tycker det var konstigheter, där av reagerade jag också.

Min åsikt är att man ska vara extremt försiktig med att relativisera, vilket det är svårt att inte tolka ditt inlägg som.

Media har fullt upp med att sprida fake news, som denna, det behöver inte allmänheten haka på.

8ac7670c8a2696f2654a77e150e44eb0.jpg

Fake news i all ära, det har vi gott om, men menar du att landskronaskjutningen är fake news?
En snabb googling ser jag i alla fall att det har rapporterats på polisens hemsida.

Confused :va

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Det är svårt att utvisa terrorister/mullor och svårt att stoppa fanatiska friskolor.
Är svensk lagstiftning gjord av mjukost? Det hjälper knappast att öka antalet poliser och deras befogenheter på marknivå om lagen sätter P för att slutligen bli av med den typen av problem.

Känns som Sverige är enda landet i Europa med de här institutionella problemen.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är svårt att utvisa terrorister/mullor och svårt att stoppa fanatiska friskolor.
Är svensk lagstiftning gjord av mjukost? Det hjälper knappast att öka antalet poliser och deras befogenheter på marknivå om lagen sätter P för att slutligen bli av med den typen av problem.

Känns som Sverige är enda landet i Europa med de här institutionella problemen.
Ja allt är svårt, förutom att erbjuda och ge allt till alla, ordna amnesti, dränera socialförsäkringarna, osv

Edit: Apropå fake news, det var så makalöst vidrigt, även med svenska/nordkoreanska mått, när rubrikerna om att islamisterna skulle utvisas kom. Inte en enda fake news/msm kom ihåg att nämna den lilla detaljen att de faktiskt inte skulle utvisas, artiklarna innehöll bara information om att regeringen "verkställer" ( ) beslutet. Det är så Orwellskt att man inte kan ta in det nästan.

Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Nu har det börjat komma i media. En kompis hustru lämnade för många år sedan akuten i Helsingborg för jobb hos en privatläkare.
Lessnat på hot och önskemål om att ta hand om skottskadade i bilar utanför sjukhusentren. Utan att några papper skulle skrivas.
http://archive.md/kB07A

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Comeback, du skulle inte kunna skärmdumpa artikeln? Ligger bakom betalvägg :/

Sveriges straffrätt – ett paradis för kriminella
Våra politiker lägger fram förslag om hårdare tag mot brottsligheten i princip varje vecka. Att det skett ett radikalt skifte på detta område är tydligt. Den moderna straffrätten, den som inte vill straffa, tycks ha kommit till vägs ände. Det är dags att återinföra straff som ger upprättelse för brottsoffren på riktigt, skriver Alice Pernevi, jur kand, och Daniel Claesson, jur kand.

https://www.gp.se/debatt/sveriges-straffrätt-ett-paradis-för-kriminella-1.22330697

...

Radikalt experiment på samhällskritisk läkarutbildning
Det nya läkarprogrammet innehåller betydligt mindre traditionell medicinsk kunskap än tidigare, till förmån för inslag som global hälsa, mäns våld mot kvinnor och hållbarhetsperspektiv. Ulla Westin, docent, universitetslektor och överläkare, ser problem med de radikala förändringar som nu görs av en samhällskritisk utbildning.

https://kvartal.se/artiklar/kunskapsforakt-pa-nya-lakarutbildningen/

J-mark

Långsammare
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
Giant, Canyon, Motobecane & en Nimbus
Radikalt experiment på samhällskritisk läkarutbildning
Det nya läkarprogrammet innehåller betydligt mindre traditionell medicinsk kunskap än tidigare, till förmån för inslag som global hälsa, mäns våld mot kvinnor och hållbarhetsperspektiv. Ulla Westin, docent, universitetslektor och överläkare, ser problem med de radikala förändringar som nu görs av en samhällskritisk utbildning.

https://kvartal.se/artiklar/kunskapsforakt-pa-nya-lakarutbildningen/

Det är väl helt i linje med vad PK-vänstern hållt på med i många år nu. Det är viktigare att vara genusmedveten än att faktiskt kunna något.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Det är väl helt i linje med vad PK-vänstern hållt på med i många år nu. Det är viktigare att vara genusmedveten än att faktiskt kunna något.

Självklart är man mer bekymrad över om läkaren är medveten om att det finns 52 kön, barbie står för ett gigantiskt förtryck, He-man är inget att bry sig om, att patriarkatet förtrycker kvinnor mer än den påhittade hederskulturen och att barngifte är viktigt att blunda för...

... än att veta hur man felsöker en patients njurar eller hur vilka åtgärder man bör göra vid en tensionspneumothorax...

... när man ligger där på akuten med enorm smärta i buken/bröstkorgen...

Last edited:

Vrak2005

Z800
Gick med
22 Mar 2005
Hoj
Z800 -14
Trevligt att skattefinansierade SVT betalar pengar till grovt kriminell via SVT dokumentären om Clark Olofsson. Det ingår väl i deras strategi om att förminska problemet med brottslig verksamhet.

https://www.expressen.se/kronikorer...opterranarens-idolportratt-av-clark-olofsson/

Citerat ur Expressen:
Hur kan SVT låta en av Sveriges värsta rånare producera en dokumentär om Clark Olofsson där inspelningarna började 2018?

Ansvarig utgivare för dokumentären på SVT är Ingemar Persson och han ser inget problem med att Alexander Eriksson har varit producent.

Lise Bergvall på produktionsbolaget Scandinavian Content Group säger:

– Alexander Eriksson har suttit av sitt straff och är tillbaka i sitt gamla yrkesliv.

Hon vill också hävda att Eriksson ”stått för det tekniska genomförandet” trots att han tituleras producent.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Självklart är man mer bekymrad över om läkaren är medveten om att det finns 52 kön, barbie står för ett gigantiskt förtryck, He-man är inget att bry sig om, att patriarkatet förtrycker kvinnor mer än den påhittade hederskulturen och att barngifte är viktigt att blunda för...

... än att veta hur man felsöker en patients njurar eller hur vilka åtgärder man bör göra vid en tensionspneumothorax...

... när man ligger där på akuten med enorm smärta i buken/bröstkorgen...
Min erfarenhet av svensk offentlig vård är förvisso att det vore ett lyft att få diskutera antal kön med någon jämfört med att få vänta i timtal på en felaktig eller utebliven diagnos.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Min erfarenhet av svensk offentlig vård är förvisso att det vore ett lyft att få diskutera antal kön med någon jämfört med att få vänta i timtal på en felaktig eller utebliven diagnos.

Jag har räknat de sista 10 personer i min närhet som varit till sjukhus för vård och av dem har bara EN fått vård.
Övriga har slussats runt bland ändlösa väntetider, idiotiska remisser, besök hos sjukgymnaster istf kirurger osv osv.
Tänk om man kom in till verkstan med motorlampan lysande och fick rådet att tvätta bilen för det "kanske räcker"? :huvet
Riktigt uselt fn när 9 av 10 INTE får vård. :4skrika

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Kommuner ska manas till att gå samman – hisnande skulder kan strykas i utbyte
De svenska kommunerna har i dag lån och pensionsskulder till ett värde på hisnade 800 miljarder kronor.
https://omni.se/kommuner-ska-manas-till-att-ga-samman-hisnande-skulder-kan-strykas-i-utbyte/a/8m1y7W

...................

Pelle har skulder på 550 miljarder och Stina har skulder på 250 miljarder. De väljer att flytta ihop. Skuldberget krymper därmed genom automagi med... INTE ETT JÄVLA SKIT...

Det går inte att räkna lite hitan och ditan, speciellt inte med andras pengar, skärp er!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag har räknat de sista 10 personer i min närhet som varit till sjukhus för vård och av dem har bara EN fått vård.
Övriga har slussats runt bland ändlösa väntetider, idiotiska remisser, besök hos sjukgymnaster istf kirurger osv osv.
Tänk om man kom in till verkstan med motorlampan lysande och fick rådet att tvätta bilen för det "kanske räcker"? :huvet
Riktigt uselt fn när 9 av 10 INTE får vård. :4skrika
Personligen väntar jag på att IVO fattar beslut i mitt ärende som är så kass att jag inte ens orkar återge det.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Kommuner ska manas till att gå samman – hisnande skulder kan strykas i utbyte
De svenska kommunerna har i dag lån och pensionsskulder till ett värde på hisnade 800 miljarder kronor.
https://omni.se/kommuner-ska-manas-till-att-ga-samman-hisnande-skulder-kan-strykas-i-utbyte/a/8m1y7W

...................

Pelle har skulder på 550 miljarder och Stina har skulder på 250 miljarder. De väljer att flytta ihop. Skuldberget krymper därmed genom automagi med... INTE ETT JÄVLA SKIT...

Det går inte att räkna lite hitan och ditan, speciellt inte med andras pengar, skärp er!

Antalet kommunpolitiker som diar skattepengar kan ju rimligen halveras.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati