Sverige idag..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Var det obligatorisk läsning i läroplanen?
Inte ens Kapten Zoom var vi tvingade att titta på av skolan.

Jag känner inte igen skriften så jag antar att det inte är taget från Hondagänget.
Det är alltid förvånande för mig när någon inte ser, förnekar eller trivialiserar den ensidiga propagandan i kulturen.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Det är alltid förvånande för mig när någon inte ser, förnekar eller trivialiserar den ensidiga propagandan i kulturen.
Du ger ett exempel ur något som du påstår är en ungdomsbok från 1979, men för mig kan det lika gärna vara något du skrev i morse. Att det var mycket röd propaganda i Sverige på 70-talet är det ingen som förnekar, men jag tror varken Fälldin eller Ullsten (som var statsministrar det året, dvs folkets valda män) satt på sin post för att de läste Maos lilla röda innan de gick och la sig.
Jag är uppväxt i en "rödhåla", men även där läste vi barn och unga B. Wahlströms ungdomsböcker eller Seriemagasinet för dem som hade jobbigt med för mycket bokstäver.

På väg till jobbet idag tänkte jag på dig när Youtube Music valde detta stycke från musikhistorien.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Du ger ett exempel ur något som du påstår är en ungdomsbok från 1979, men för mig kan det lika gärna vara något du skrev i morse. Att det var mycket röd propaganda i Sverige på 70-talet är det ingen som förnekar, men jag tror varken Fälldin eller Ullsten (som var statsministrar det året, dvs folkets valda män) satt på sin post för att de läste Maos lilla röda innan de gick och la sig.
Jag är uppväxt i en "rödhåla", men även där läste vi barn och unga B. Wahlströms ungdomsböcker eller Seriemagasinet för dem som hade jobbigt med för mycket bokstäver.

På väg till jobbet idag tänkte jag på dig när Youtube Music valde detta stycke från musikhistorien.
Fint att du tänker på mig på väg till jobbet. ♥️

Jag ser väl sammanhangen du inte ser eller håller med om helt enkelt.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag törs säga att man inte blev lärare på 70-80 talet om man inte var vänster.
För det första valdes man bort vid anställningsintervjun, för det andra skulle man ändå inte trivas med kollegorna och för det tredje så var det ett låglöneyrke.

Lärarna åkte till DDR för utbildning FFS

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
För det första valdes man bort vid anställningsintervjun, för det andra skulle man ändå inte trivas med kollegorna och för det tredje så var det ett låglöneyrke.

Ja och ett ärligt samtal om hur det var och hur det påverkar samhället än idag vore på sin plats, inte vifta bort och låtsas som att totalitär propaganda inte har något med sakernas nuvarande tillstånd att göra.

Eftersom vi fortfarande inte lever i ett fritt samhälle kommer inte mainstream media granska detta, det åligger då alternativ media, som då av statens television mfl kan smutskasta och motarbeta en granskning. Men glöm inte att Ungern är problemet, det är Ungerns fel att Sverige faller ihop.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika

Vi hade företrädare för alla partier som lärare där jag gick i skolan på 80-talet. De satt alltså i kommunfullmäktige som extra sysselsättning. Den som betraktades som konstig var hon som gick omkring i en vinröd plyschoverall med VPK-logga på tygväskan.

Jag ska dock inte sticka under stol med att även jag var och tittade när Olof Palme var på besök.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Vi hade företrädare för alla partier som lärare där jag gick i skolan på 80-talet. De satt alltså i kommunfullmäktige som extra sysselsättning. Den som betraktades som konstig var hon som gick omkring i en vinröd plyschoverall med VPK-logga på tygväskan.

Jag ska dock inte sticka under stol med att även jag var och tittade när Olof Palme var på besök.

Våran skola var bara olika nyanser av rött, olika falanger av kommunism och sossar...

Dessutom skulle jag vilja påstå att man anställdes mer på vem man var släkt med än på verkliga meriter....

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Nu ska tydligen 57 Islamistländer hålla krismöte och diskutera Sverige...

Personligen känner jag att förtryckarregimer som inskränker mänskliga rättigheter bara ska hålla käften och skita blankt i vad man får och inte får göra i Sverige, bokbränning ter sig en aning tamt om man jämför med exempelvis de avrättningar av homosexuella och det systematiska kvinnoförtryck som förekommer i dessa länder... Men det kanske bara är jag som tycker så.

Och dessa länder tycker folk att vi ska rätta oss efter... :dummer :huvet

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Nu ska tydligen 57 Islamistländer hålla krismöte och diskutera Sverige...

Personligen känner jag att förtryckarregimer som inskränker mänskliga rättigheter bara ska hålla käften och skita blankt i vad man får och inte får göra i Sverige, bokbränning ter sig en aning tamt om man jämför med exempelvis de avrättningar av homosexuella och det systematiska kvinnoförtryck som förekommer i dessa länder... Men det kanske bara är jag som tycker så.

Och dessa länder tycker folk att vi ska rätta oss efter... :dummer :huvet
Bra, då är det 57 länder vi kan sluta ge bidrag

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Bra, då är det 57 länder vi kan sluta ge bidrag
Bara ytterligare ett exempel på att provokationer kan löna sig om det får rövhålen att identifiera sig åt oss :tummenupp Men det bygger ju som jag redan påtalat att vi faktiskt gör något av den informationen, och så vekt som detta jävla landet är så kommer vi antagligen inte sluta ösa pengar över dylika skitländer fastän de öppet proklamerar sin fientlighet emot oss... Så tyvärr är allting antagligen helt meningslöst...

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Frikänd på grund av psykos. Får nära 200000 kr för han blev häktad.
Ingen ersättning till frun som knivskars.

1690478416179.png

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar

View attachment 487363

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

View attachment 487363
Skiljer hon sig har hon väl rätt till hälften, som om hon inte hade skäl nog ändå...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jomshof visar var skåpet skall stå som vanligt, det är verkligen ynkligt hur alla andra kryper, tacka Gudarna för SD och Jomshof, vad hade vi varit utan dem?

Man kan alltid önska mer förstås men detta är en bra början, ovanligt svagt för att komma från honom:

"Ja, det är en kris. Det handlar om att islamister, med hjälp av en lång rad medlöpare, nu arbetar målmedvetet för att islamisera Sverige.

Jag håller med om att vi behöver en ”bredare dialog”, en dialog om hur vi demokratiserar den muslimska världen. Eller varför inte en dialog om islam, denna antidemokratiska, våldsförespråkande och kvinnofientliga religion/ideologi, grundad av krigsherren, massmördaren, slavhandlaren och rövaren Muhammed.

Det behövs däremot ingen ”kartläggning” för att ta redan på hur vi kan göra ”det svenska samhället” bättre. Vad vi behöver göra i det här läget är stå upp för vår demokrati och yttrandefrihet. Detta samtidigt som vi tar kampen mot islamismen på allvar. Det räcker nu."

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Tyvärr är ju SD så oslipade, dessutom med ett gäng runt omkring som är lika kära i köttgrytorna som Sossarna.

Tänk om uttalandet varit så här istället:
Jag håller med om att vi behöver en ”bredare dialog”, en dialog om hur vi demokratiserar den muslimska världen. Eller varför inte en dialog om islam, denna antidemokratiska, våldsförespråkande och kvinnofientliga religion/ideologi

Mycket mer gångbart, både hos medelsvensson och media.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Jag har sedan gymnasiet sagt till alla, det borde krävas ett godkänt prov avseende baskunskaper (demokratiska principer, svensk lag o värderingar, mänskliga rättigheter, människors lika värde och baskunskap ur högskoleprovet) innan man får rösta.

Detta då jag då upptäckte hur korkade många var...

Inte helt orimligt. Jag tog ett prov för att bli amerikansk medborgare och ser ingen anledning till att inte ha en liknande process för svenskt medborgarskap.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år