Sverige idag..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vi kan väl i alla fall dra in bostadsbidraget för Iraks försvarmininster som en liten markering?
Nej, han har skyddsskäl.
Det var ju rätt kul att han var bög också, hela detta röra med Pride, koran, bränna, Irak, Sverige når liksom ett perfekt crescendo i det kan jag tycka.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Nej, han har skyddsskäl.
Det var ju rätt kul att han var bög också, hela detta röra med Pride, koran, bränna, Irak, Sverige når liksom ett perfekt crescendo i det kan jag tycka.

Visste hans fru också om att han var bög?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Visste hans fru också om att han var bög?

Vet inte men det slutade väl med att han fick skyddsstatus för att han är bög. Så oerhört only in Sweden ?

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Danmark ska hitta något sätt att stoppa koranbränningar säger deras regering.
Ska vi gissa att vi tar efter deras lösning tämligen snabbt efter att dom implementerat den?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Borde inte offentligt brännande av böcker eller på annat sätt offentligt visa missaktning mot religjösa och politiska ideer kunna föras in under Förargelseväckande beteende ?

Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Borde inte offentligt brännande av böcker eller på annat sätt offentligt visa missaktning mot religjösa och politiska ideer kunna föras in under Förargelseväckande beteende ?
Det är nog någon sådan lösning man siktar på.
Jag ser ju helst att man inte gör det.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Nej, jag vill inte heller se någon inskränkning i vad man får eller inte får bränna för böcker.

Om jag vill samla lite kamrater och bränna min kamp den 20/4 ser jag helst att det är tillåtet
Samma sak gäller Mao's lilla röda, det kommunistiska manifestet samt den där boken alla feminister tycker är så bra...

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Man behöver inte vara vän av bokbrännande för att inse att problemet är ett annat, nämligen reaktionerna. De är lätt bedömbara beroende på vilken skrift som eldas.

Tron är personlig och om det ingår i en trosutövning att andra ska rätta sig efter den, ja, då ska den och de bekämpas, läxas upp och regleras. Allt annat föder död och förstörelse.

Håller varje trosutövare sig till att vara just personlig och ha ett personligt förhållningssätt till vem man nu tillber, uppstår inga problem. Detta sätt står inte i kontrast till vare sig mission eller utövning på gruppnivå.

Ser du någon falang som skiljer ut sig med avseende på ovan?

Ja, det ankommer på staten och våldsmonopolet att se till att det sköts så.

Koranbränningarna har mer än något annat visat att styret är impotent, våldsmonopolet förlorat och att alla instsnser på alla plan är oförmögna att såväl göra en korrekt analys och som en produkt av detta, är oförmögna att vidta ens tillnärmelsevis rätt åtgärder. Kalla det lackmustest, stresstest eller vad du vill. Vi vet resultatet.

Finns det ännu någon som tror vi kan backa och deeskalera, alltså fega oss ur detta? Hånskratten kommer skalla från minareterna.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Nej, jag vill inte heller se någon inskränkning i vad man får eller inte får bränna för böcker.

Om jag vill samla lite kamrater och bränna min kamp den 20/4 ser jag helst att det är tillåtet
Samma sak gäller Mao's lilla röda, det kommunistiska manifestet samt den där boken alla feminister tycker är så bra...
Att bränna böcker offentligt och elda upp dom hemma är inte riktigt samma sak.
Att pissa hemma på toa är OK men att pissa på ett träd i statsparken med fullt med fol runt omkring är visst inte tillåtet.
Eller blir det tillåtet om man begär att får göra en
"piss-demonstration" ?
precis som en
"bränna bok demonstration" ?
För "bränna bok demonstration"t kan man ju få tillstånd och tom polisbeskydd för !

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Att pissa hemma på toa är OK men att pissa på ett träd i statsparken med fullt med fol runt omkring är visst inte tillåtet.
"piss-demonstration" ?
precis som en
För "bränna bok demonstration"t kan man ju få tillstånd och tom polisbeskydd för !
Var det inte någon som skulle bränna toran härförleden? Hur gick det, var det en massa advokater, nobelpristagare och höga akademiker som löpte gatlopp?

Kanske åskådarna behövde beskydd i den händelse de bespottade iddes tillskänka spektaklet någon uppmärksamhet. Frågan är väl snarare vilken risk de tagit om de gått dit.

Att tro att samma metoder funkar likadant på alla missnöjesyttringar är lika imbecillt som att tro att man kan uppfostra barn, alltså syskon, identiskt.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Danmark verkar vara inne på att platser skall fredas iställe för bränningen.
Dvs bränna utanför ambassader =nej.
Bränna i skogen = ja.
Det är ju kanske ett sätt att komma undan utan att "inskränka" yttrandefriheten.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
"piss-demonstration" ?
precis som en

Nej men jag tänkte bränna böckerna offentligt och ansöka om tillstånd för en liten sammankomst.

Att pissa offentligt kan till och med vara konst..

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Nej men jag tänkte bränna böckerna offentligt och ansöka om tillstånd för en liten sammankomst.

Umeå...
Vilken ickeöverraskning.
Minns det där. Sjukt, i min begreppsvärld.

För bara tankarna till den där gamla sodomfilmen, med nassar och grejer.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj

Scen , ja då är det en föreställning.
Men går det an att göra nere på stan att köra samma förställning som gatuteater ! ?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Han kan ju komma med något nytt. Peter Steele pissade från scenen i Hultsfred redan för 30 år sedan, och då bjöds det på musik under framträdandet med.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Var det inte någon som skulle bränna toran härförleden? Hur gick det, var det en massa advokater, nobelpristagare och höga akademiker som löpte gatlopp?
En kvinna som hade sagt att hon skulle göra det brände nån skrift om offentlig förvaltning eller liknande i stället. Hon hade ju fått dit media till eventet och hade personliga skäl till att vilja ha uppmärksamhet.

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Det är nog någon sådan lösning man siktar på.
Jag ser ju helst att man inte gör det.
medhåll, det är korkat.
Om vi viker oss NU, kommer de "bli kränkta" av att våra kvinnor går barhuvade...eller något annat tokigt.
Ska vi vika oss DÅ IGEN?

Jag är troende kristen, ni kan kalla religion korkad, elda upp biblar, eller vad fan som helst som en bokstavstrogen muslim skulle döda för.
Jag väljer dock att INTE bli kränkt. (blir inte ens upprörd, då det är ytterligt fånigt. Alla får nämligen tycka som DOM vill i civiliserande kulturer, om lagen och vår demokrati följs)

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
En kvinna som hade sagt att hon skulle göra det brände nån skrift om offentlig förvaltning eller liknande i stället. Hon hade ju fått dit media till eventet och hade personliga skäl till att vilja ha uppmärksamhet.
En massa beige damer samt män med e-vitaminbrist som löpte amok?

Någon skulle väl också bränna bibel och torah?

Du ser, de tror vi störs av samma saker som de. Man måste se till annat och svara mot vad de vill uppnå. De lär inte begripa annat än konsekvens. Hade de fattat hade det inte bränts en enda flagga/docka/vadförbrännbartmaterialsomhelst.

Som när ett barn förolämpar dig så gulligt så du får kämpa tillbaka skrattet men måste agera myndigt. Adresserar man inte vad barnet vill åstadkomma kommer ribban ligga Patrik Sjöberghögt när de kommer upp i ålder.

Så är det med Islam i Sverige, utom det gulliga, utom att någon satt den eftersökta gränsen/konsekvensen i tid.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka