Byter ämne här lite, undrar om en sak om Sverige idag, och Sverige igår. För alla som följer Flashback någorlunda frekvent på åtminstone månadsbasis så ser man att utöver de oroande multikriminella tendenserna så har fler och fler föräldrar avslöjats med de allra mest otänkbara vidrigheter, som de dessutom dokumenterar.
Vad beror detta på? Det är till synes någorlunda normala människor som beter sig värre än man trodde var möjligt, här är en grej jag ramlade över på Flashback idag:
SYNNERLIGEN GROV MISSHANDEL (Pontus Andersson och Amanda Westergren) 5000-K512443-23 Amanda Westergren och Pontus Andersson har tillsammans och i samförstånd utsatt A för upprepat våld med och utan tillhyggen, genom att binda och tejpa A i smärtsamma positioner, slå A på kroppen och i huvudet med och utan tillhygge, knuffa, greppa tag i och/eller kasta A, riva A samt klippa A i ett finger, duscha A med kallt vatten, pressa in föremål i munnen på A samt med våld tvinga A att äta. Delar av händelseförloppet har dokumenterats genom att filma och fotografera A. Det hände mellan den 4 april 2023 och den 2 maj 2023 i Kungsör, Kungsörs kommun. A orsakades ett stort antal blåmärken, flera märken, rodnader, svullnader, sårskador, blodvite, smärta. När A var bunden och tejpad var han försatt i vanmakt eller annat sådant tillstånd. Brottet bör bedömas som synnerligen grovt eftersom de tilltalade agerat enligt ovan mot ett litet skyddslöst närstående barn och därigenom visat synnerlig hänsynslöshet och/eller orsakat denne synnerligt lidande. Amanda Westergren och Pontus Andersson begick gärningen med uppsåt. Lagrum: 3 kap 6 § 2 st brottsbalken
Det här är helt ofattbara grymheter mot ett barn fött år 2020. Eftersom jag sett minst 10-20 sådana här fall kan man ju gissa att det är tusentals som inte filmar tortyren och sedan publicerar den. Kan någon förklara vad detta handlar om?
Här är kvinnan i fråga, verkar väl som vilken bimbo som helst, men hur kan vi ha ett så här sjukt samhälle? Har det alltid varit så tror ni?
Jag tänker på sådant här när jag träffar ungar jag irriterar mig på ibland, det finns sådana som har det så här, inte konstigt om de blir irriterande i bästa fall.