Sverige idag..

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Pride är inte kärnverksamhet för FM.

Det är jävligt mycket som inte är kärnverksamhet för FM

Dom har haft ett rykte om att vara homofoba och kvinnofientliga, dom vill tvätta bort det ryktet så att dom kan rektytera ur dom grupperna också, då tycker jag inte att det är fel att dom som vill ur FM personal visar upp sig på PRIDE

Jag visste dock inte att det var på betald arbetstid, men det kanske det är, jag kan tänka mig att fordonsförarna måste skriva arbetstid för att försäkringar/körtillstånd ska gälla.

Sen att Pride är vänsterinfiltrerat håller jag med om, det SKA det inte vara, men det blir så om bara vänstern deltar.
Därför är det ju bra om andra politiska partier deltar, fotbolls/hockeyklubbar och.... FM

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Suck. Måndag. Det regnar, inget brinner. Allt är som vanligt, .. tryggt och tråkigt.

Behöver jag kanske söka till främlingslegionen på Korsika? Varmt och skönt, göra armhävningar på dagen och åka hoj på fritiden.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Byter ämne här lite, undrar om en sak om Sverige idag, och Sverige igår. För alla som följer Flashback någorlunda frekvent på åtminstone månadsbasis så ser man att utöver de oroande multikriminella tendenserna så har fler och fler föräldrar avslöjats med de allra mest otänkbara vidrigheter, som de dessutom dokumenterar.

Vad beror detta på? Det är till synes någorlunda normala människor som beter sig värre än man trodde var möjligt, här är en grej jag ramlade över på Flashback idag:

SYNNERLIGEN GROV MISSHANDEL (Pontus Andersson och Amanda Westergren) 5000-K512443-23 Amanda Westergren och Pontus Andersson har tillsammans och i samförstånd utsatt A för upprepat våld med och utan tillhyggen, genom att binda och tejpa A i smärtsamma positioner, slå A på kroppen och i huvudet med och utan tillhygge, knuffa, greppa tag i och/eller kasta A, riva A samt klippa A i ett finger, duscha A med kallt vatten, pressa in föremål i munnen på A samt med våld tvinga A att äta. Delar av händelseförloppet har dokumenterats genom att filma och fotografera A. Det hände mellan den 4 april 2023 och den 2 maj 2023 i Kungsör, Kungsörs kommun. A orsakades ett stort antal blåmärken, flera märken, rodnader, svullnader, sårskador, blodvite, smärta. När A var bunden och tejpad var han försatt i vanmakt eller annat sådant tillstånd. Brottet bör bedömas som synnerligen grovt eftersom de tilltalade agerat enligt ovan mot ett litet skyddslöst närstående barn och därigenom visat synnerlig hänsynslöshet och/eller orsakat denne synnerligt lidande. Amanda Westergren och Pontus Andersson begick gärningen med uppsåt. Lagrum: 3 kap 6 § 2 st brottsbalken

Det här är helt ofattbara grymheter mot ett barn fött år 2020. Eftersom jag sett minst 10-20 sådana här fall kan man ju gissa att det är tusentals som inte filmar tortyren och sedan publicerar den. Kan någon förklara vad detta handlar om?

Här är kvinnan i fråga, verkar väl som vilken bimbo som helst, men hur kan vi ha ett så här sjukt samhälle? Har det alltid varit så tror ni?

Jag tänker på sådant här när jag träffar ungar jag irriterar mig på ibland, det finns sådana som har det så här, inte konstigt om de blir irriterande i bästa fall.
Inget nytt.
Läs Alice Millers böcker.
När du läst så mycket av henne så du vet vet varför hon intresserade sig för ämnet så förstår du.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Inget nytt.
Läs Alice Millers böcker.
När du läst så mycket av henne så du vet vet varför hon intresserade sig för ämnet så förstår du.
Kan du sammanfatta och/eller rekommendera vad man ska läsa?

Jag stålsätter mig inför varje sådan stämningsansökan man ska ögna igenom, sedan tycker jag man är fan ansvarig att ta del av det, det minsta man kan begära är att folk vet vad som ryms i det samhälle de har åsikter om.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Byter ämne här lite, undrar om en sak om Sverige idag, och Sverige igår. För alla som följer Flashback någorlunda frekvent på åtminstone månadsbasis så ser man att utöver de oroande multikriminella tendenserna så har fler och fler föräldrar avslöjats med de allra mest otänkbara vidrigheter, som de dessutom dokumenterar.

Vad beror detta på? Det är till synes någorlunda normala människor som beter sig värre än man trodde var möjligt, här är en grej jag ramlade över på Flashback idag:

SYNNERLIGEN GROV MISSHANDEL (Pontus Andersson och Amanda Westergren) 5000-K512443-23 Amanda Westergren och Pontus Andersson har tillsammans och i samförstånd utsatt A för upprepat våld med och utan tillhyggen, genom att binda och tejpa A i smärtsamma positioner, slå A på kroppen och i huvudet med och utan tillhygge, knuffa, greppa tag i och/eller kasta A, riva A samt klippa A i ett finger, duscha A med kallt vatten, pressa in föremål i munnen på A samt med våld tvinga A att äta. Delar av händelseförloppet har dokumenterats genom att filma och fotografera A. Det hände mellan den 4 april 2023 och den 2 maj 2023 i Kungsör, Kungsörs kommun. A orsakades ett stort antal blåmärken, flera märken, rodnader, svullnader, sårskador, blodvite, smärta. När A var bunden och tejpad var han försatt i vanmakt eller annat sådant tillstånd. Brottet bör bedömas som synnerligen grovt eftersom de tilltalade agerat enligt ovan mot ett litet skyddslöst närstående barn och därigenom visat synnerlig hänsynslöshet och/eller orsakat denne synnerligt lidande. Amanda Westergren och Pontus Andersson begick gärningen med uppsåt. Lagrum: 3 kap 6 § 2 st brottsbalken

Det här är helt ofattbara grymheter mot ett barn fött år 2020. Eftersom jag sett minst 10-20 sådana här fall kan man ju gissa att det är tusentals som inte filmar tortyren och sedan publicerar den. Kan någon förklara vad detta handlar om?

Här är kvinnan i fråga, verkar väl som vilken bimbo som helst, men hur kan vi ha ett så här sjukt samhälle? Har det alltid varit så tror ni?

Jag tänker på sådant här när jag träffar ungar jag irriterar mig på ibland, det finns sådana som har det så här, inte konstigt om de blir irriterande i bästa fall.
Det är ju i sig inget nytt, men de nya generationerna lever ju sina liv utfläkta på internet, så att misshandla sitt barn läggs också upp. Vi började ju se denna exhibitionistiska generation komma inom kriminella grupper, där de hjälpsamt spelade in sin kriminella verksamhet och delade den på internet.
Barn har alltid misshandlats av sina föräldrar, och barn kommer alltid misshandlas av sina föräldrar. Ofta går det dessutom i arv, och ytterst få är kapabla att bryta mönstret.
Det finns cirka 2 miljoner personer i åldrarna 0-18 år, så jag tror att siffran på barn som blir utsatta för grov misshandel av föräldrar i Sverige är långt högre än bara några tusen. Synnerligen grov misshandel kan nog landa på flera tusen däremot.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är ju i sig inget nytt, men de nya generationerna lever ju sina liv utfläkta på internet, så att misshandla sitt barn läggs också upp. Vi började ju se denna exhibitionistiska generation komma inom kriminella grupper, där de hjälpsamt spelade in sin kriminella verksamhet och delade den på internet.
Barn har alltid misshandlats av sina föräldrar, och barn kommer alltid misshandlas av sina föräldrar. Ofta går det dessutom i arv, och ytterst få är kapabla att bryta mönstret.
Det finns cirka 2 miljoner personer i åldrarna 0-18 år, så jag tror att siffran på barn som blir utsatta för grov misshandel av föräldrar i Sverige är långt högre än bara några tusen. Synnerligen grov misshandel kan nog landa på flera tusen däremot.
Att ungar alltid fått stryk fattar jag. Att de torteras fattar jag inte.

Jag upprepar:

"genom att binda och tejpa A i smärtsamma positioner, slå A på kroppen och i huvudet med och utan tillhygge, knuffa, greppa tag i och/eller kasta A, riva A samt klippa A i ett finger, duscha A med kallt vatten, pressa in föremål i munnen på A samt med våld tvinga A att äta."

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Att ungar alltid fått stryk fattar jag. Att de torteras fattar jag inte.

Jag upprepar:

"genom att binda och tejpa A i smärtsamma positioner, slå A på kroppen och i huvudet med och utan tillhygge, knuffa, greppa tag i och/eller kasta A, riva A samt klippa A i ett finger, duscha A med kallt vatten, pressa in föremål i munnen på A samt med våld tvinga A att äta."
Det hände förr med, och många gånger värre än det där. Som exempel tänkte jag försöka leta reda på det där stackars barnet som spenderade ett år eller något sånt fastkedjat i någon skrubb eller vinden svältes och var så brutalt misshandlad att han var mörklila när de räddade honom på 90-talet(?), men när jag sökte på fastkedjat barn så fick jagd eprimerande många träffar och orkade itne gräva runt i skiten mer.
En del av befolkningen är helt enkelt trasiga i huvudet, och är ypperliga exempel på varför tvångssterilisering kanske inte var en enbart dålig idé.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det hände förr med, och många gånger värre än det där. Som exempel tänkte jag försöka leta reda på det där stackars barnet som spenderade ett år eller något sånt fastkedjat i någon skrubb eller vinden svältes och var så brutalt misshandlad att han var mörklila när de räddade honom på 90-talet(?), men när jag sökte på fastkedjat barn så fick jagd eprimerande många träffar och orkade itne gräva runt i skiten mer.
En del av befolkningen är helt enkelt trasiga i huvudet, och är ypperliga exempel på varför tvångssterilisering kanske inte var en enbart dålig idé.
Sterilisering frågan är väldigt tabu men väldigt relevant, som så många frågor, abort, mentalsjukhus, invandring, feminism, finns hur mycket som helst där bara en uppfattning får råda i vår mångfaldens högborg.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Sterilisering frågan är väldigt tabu men väldigt relevant, som så många frågor, abort, mentalsjukhus, invandring, feminism, finns hur mycket som helst där bara en uppfattning får råda i vår mångfaldens högborg.
Lite som det där med eugenik. Det är extremt tabu, men det kan ju potentiellt finnas något av relevans där med men på grund av det sociala tankeförbudet på ämnet kan man sällan ens diskutera det ytligt.

Nu får vi se hur många jag lyckats reta upp med att nämna både sterilisering och eugenik på ett inte totalt fördömande sätt...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det hände förr med, och många gånger värre än det där.
Det mest förvånande är att det är vad verkar vara någorlunda eller helt fungerande familjer.

Att två missbrukare, sexuella minoriteter (host host, lastbilsflak någon), utvecklingsstörda sadister plågar ihjäl en pojke (Bobby) är ändå inte lika förvånande.

Samma med de som för livet förstörde magsäcken på sin dotter med ättika, verkade helt normala på Facebook mm.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
BOB har för mig varit ett saft- och syltmärke i butiken, läser bob var en ackronym för bra och billigt
Idag är
Bob en ackronym för Barn och unga i organiserad brottslighet

Last edited:

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
BOB har för mig varit ett saft- och syltmärke i butiken, läser bob var en ackronym för bra och billigt
Idag är
Bob en ackronym för Barn och unga i organiserad brottslighet
Det är väl möjligen saftblandare som är gemensamt.

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
Håller med. Det borde inte vara en mänsklig rättighet att skaffa barn. Vi har sen trettonhelgen en numera 6 årig pojke som bor hos oss pga olämpliga föräldrar.

Men om du vill köpa en katt eller hund så är det koll, dubbelkoll osv om man är lämplig.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Kanske dags att sluta subventionera barnafödande.
Precis ! Eftersom FN slagit fast att det är människan som är orsaken till "eventuella" klimatförändringar (om man inte kommit på det själv, på 1950-talet var det skräck för ökande befolkning, hur skulle den försörjas (löstes med genmodifierade grödor))
så har jag länge haft uppfattningen att ska standarden ökas 2 % / år så måste befolkningen minskas 2 % / år.
Annars kommer klotet under våra fötter och luften omkring oss bli mycket varmare när de enorma mängder metan som finns lagrat i permafrosten och i världshaven frigörs.
Men vi hugger glatt ner de skogar som kan absorbera och binda koldioxid och planterar inte ny skog där det går.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Håller med. Det borde inte vara en mänsklig rättighet att skaffa barn. Vi har sen trettonhelgen en numera 6 årig pojke som bor hos oss pga olämpliga föräldrar.

Men om du vill köpa en katt eller hund så är det koll, dubbelkoll osv om man är lämplig.
Schysst att du gör en insats, hatten av.

??♥️????

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Knepigt ämne, vi behöver ju fler barn, men de som får flest är inte sällan minst lämpade.
Vi behöver inte alls fler barn till t.ex pensionerna. ATP var ett system där var och en i princip sparade till sin egen pension.
Sköts i sank av våra politiker som samtidigt som inflationen var 10 % tyckte att sparpengarna skulle placeras i "Statsobligationer" med 3 % ränta.
För Politikerna (t.ex. Olof Palme) behövde "billiga" pengar för att hålla sig kvar vid makten.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka