Sverige idag..

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det är inget nytt, min familj blev avlyssnad i åratal för sådär 30 år sedan på grund av att vi hade en farbror som höll på med massa kriminellt. Det fanns ingen konkret kriminell misstanke, utan var mest för att se om de kunde hitta något.
Vi brukade börja alla samtal med att hälsa på polisen. :hihi
Och alla som hoppat på tåget med en amerikansk smartfån har ju accepterat att de är avlyssnade. Det är väl snart 10 år sedan jag ringde min särbo som satt och surfade på en Android platta . Hon tar mobilen och börjar sitt telefonsamtal med mig. Och upptäcker till sin stora förvåning att allt hon säger till mig i mobilen skrivs ut på Android plattan. När det här hände och jag berättade om det var kommentaren ofta : Omöjligt dom har inte kapacitet göra nått sånt.
Men senare läste jag i tidningen VI när jag sat i ett väntrum om samma sak. Två journalister som upptäckt att de var avlyssnade till och med från en avstängd telefon.
Och nyligen såg jag nått om att Facebook(?) numera kan direkt översätta från ett språk till ett annat. Klarade visst 30 olika språk, dvs det du säger t.ex. engelska kan direkt spelas upp på ett annat språk t.ex. spanska för en lyssnare.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Och alla som hoppat på tåget med en amerikansk smartfån har ju accepterat att de är avlyssnade. Det är väl snart 10 år sedan jag ringde min särbo som satt och surfade på en Android platta . Hon tar mobilen och börjar sitt telefonsamtal med mig. Och upptäcker till sin stora förvåning att allt hon säger till mig i mobilen skrivs ut på Android plattan. När det här hände och jag berättade om det var kommentaren ofta : Omöjligt dom har inte kapacitet göra nått sånt.
Men senare läste jag i tidningen VI när jag sat i ett väntrum om samma sak. Två journalister som upptäckt att de var avlyssnade till och med från en avstängd telefon.
Och nyligen såg jag nått om att Facebook(?) numera kan direkt översätta från ett språk till ett annat. Klarade visst 30 olika språk, dvs det du säger t.ex. engelska kan direkt spelas upp på ett annat språk t.ex. spanska för en lyssnare.
Japp, inget nytt där. Och lägg till att USAs lagstiftning tillåter TLAerna att samla in valfri data om ickeamerikaner utan att företagen får säga något alls om det så har du en intressant tankenöt. Och ovanpå det så samlar TLAerna på säkerhetsbrister för att kunna avlyssna vem fan de vill när de vill.
Och vad gäller farceberk, även om man inte är med där så har man en skuggprofil där utifrån vad andra delar om dig.

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Det är ju säpo som e problemet då deras dröm var ett stasiddrsverige där makten skulle kontrollera medborgarna med media , internet var ett hot mot detta ansåg Säpo :rofl

I göteborg skedde detta via "VärldensGång" redaktionen.
En flumkåseriredaktion som tog upp ett helt eget våningsplan
i egen fastighet,3 redaktörer o egen budget.
Folket skulle styras med styrda artiklar i GP och desutom får lösa 4-6 helsidor kåserier skrivna av barnhemsbarn,autister o annat :hihi

Efter min framfart ödelades Säpo Göteborgs kupplaner :yoparty

Och redaktionen ryms nu i en skrubb med en autist som redaktör som inte ens klarade av o ta körkort o har lokalsinne som en guldfisk

Därför skapade jag totalt kaoz 2003 ,var ingen lite skitsak

Lite kul var att säpo lyckades med konstycket och erkänna allt genom att anklaga att jag gjort detta briljanta perfekta beställningsjobbet åt CIA ,.Säpo erkände att CIA gillat detta

:1pajas

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Det är till och med mer än så... sensorerna i mobilerna vet hur du rör dig och analyserar om du ligger i sängen med mobilen bredvid, kör bil, promenerar och hur dina vanor ser ut. Så det går att avgöra om du tex är inomhus på kvällen eller ute i skogen på promenad. Tillsammans med rösttolkningen. Det behöver inte ske realtidstolkning av data, utan det kan mobilen sammanställa och sända vid behov. FRA har demonstrerat hur enkelt det är att avlyssna avstängda och till synes säkra mobiler. Finns anledning till att hemliga samtal sker i avskärmade rum och mobila enheter läggs i plåtskåp långt bort från verksamhet i vissa företag och speciellt FM.

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Det är till och med mer än så... sensorerna i mobilerna vet hur du rör dig och analyserar om du ligger i sängen med mobilen bredvid, kör bil, promenerar och hur dina vanor ser ut. Så det går att avgöra om du tex är inomhus på kvällen eller ute i skogen på promenad. Tillsammans med rösttolkningen. Det behöver inte ske realtidstolkning av data, utan det kan mobilen sammanställa och sända vid behov. FRA har demonstrerat hur enkelt det är att avlyssna avstängda och till synes säkra mobiler. Finns anledning till att hemliga samtal sker i avskärmade rum och mobila enheter läggs i plåtskåp långt bort från verksamhet i vissa företag och speciellt FM.

Ni e paranoida

Edit

:1pajas

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka

Ja alltså all makt skulle ske via media i Göteborg men sen tågade internet med det fria ordet upp , var ett jättehot mot medborgarkontrollen via tidningar

GP som huvudsäte men även GT(Expressens lokaldel)

Pia Naurin var ju på GT och var flitig kåsör
på Världensgång i GP känd Säpokåserisida

Då fattar ni makten Säpo hade via massmedia i Göteborg

Wow

Ni behöver inte swisha som tack för o slippa Trabanter,Konsum butiker only o så

Haha

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
De som har röstat på mp har antagligen fått vad de vill nu och de som röstade s borde vid det här laget känna till att en röst på s är detsamma som en på mp. En majoritet i huvudstaden är mao glada nu då eller det här är nån slags humorartikel? Det känns bra att bo i en stad där mp fick typ 2% i valet

1696964368326.png

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Hörde imorse att 7 bostäder runt om stockholm med avsikt satts i brand. Det var ca 0*C ute i gryningen och jag satt i bilen, och det kändes lite som .. nyårsafton. Aningens läskigt men mest mysigt. Jag har vant mig vid våldet och känner att jag nog inte skulle må så bra utan det :oops:

Det känns bra på något konstigt sätt att dom krigar och mördar varandra. Minst en skjutning om dagen och lite spräningar är bara kul, så länge det inte händer alltför nära mig. Helst vill jag se nåt hända typ 20-30 meter ifrån mig, kanske nån liten sprängning, eller ett litet mord. Allra helst vill jag att dom spränger nåt betydande i stan, nån viktig byggnad eller monument, eller en T-banestation, se hur folk där reagerar.

Nu ska jag kolla på Motorsågsmassakern från 1974, ledig imorgon, hoppas det händer nåt riktigt EXTREMT i natt! Nu är det fest!

Ole.jpg

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Kanske var det röda siffror på bränder i bokslutspapperna så det var bara att jaga på, 7 bränder förvandlade rött till svart.

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Det där med "miljözon 3" där endast elbilar får köra. Bra. Gör en landsbyggd med gröna ängar och lummiga skogar av stan. Kanske kan samla en stor näringsrik komposthög där så att det växer bättre och allt blir grönare med mer syre och renare luft. Undrar bara varför dom inte flyttar ut på landet om det är så störande och hälsofarligt med vanliga bilar? En någorlunda modern bil med katalysator släpper inte ut mycket skit alls.

Personligen älskar jag äkta oflitrerade avgaser från motorer som låter vackert. Varje gång vi kör förbi en äldre amerikanar eller vetaranbil så drar jag ner rutan för att känna lukten och höra ljudet. Hur kan man inte gilla sånt? Vad är det för dekadenta naturister som bor i vår fina gamla stad egentligen?

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Man blir det efter att ha varit på signalskyddsutbildning mm... sjukt vad det går att göra idag.

Vet allt om sånt här , Säpo/Noa använde alla scyssta resurser för att jantelagsbevaka vanligt folk om ni köpte fina klöder åt era barn,svarta stålar och lät gängena löpa fritt :hihi

Man gjorde ingenting i underättlsehönseende

Ddr snutem Säpo/Noa....epic fail

Dessa två Charlotta Von Essen och Johan Ohlson är livrädda för mig och skulle passa fint på en parkbänk rökandes upphittade fimpar o dricka 10% arboga o nån skvätt marinella

AKN_Charlotte-von-Essen00101-1-scaled.jpg20220117-100047.jpg

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Det har inte hänt nåt i natt. Inget alls! Snart flyr jag till Israel!

Vet inte vad ni tycker, men borde vi inte all dra vårt strå till stacken och .. tända eld på stacken?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det har inte hänt nåt i natt. Inget alls! Snart flyr jag till Israel!

Vet inte vad ni tycker, men borde vi inte all dra vårt strå till stacken och .. tända eld på stacken?

Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
1697017585267.png
Vi träffar Bassem Nasr i hans lägenhet i bostadsområdet Lindeborg i Malmö. Den fotbollsintresserade MP-politikern är klädd i en träningsoverall med det skotska laget Celtics märke.

– Celtic har alltid stöttat Palestinas kamp. Det var till stor del det som gjorde att jag började gilla dem, säger Bassem Nasr.

Men vad betyder ett uttryck som ”Palestinas kamp”, ett par dagar efter att terrorgruppen Hamas mördat och kidnappat hundratals civila israeler i den palestinska kampens namn?

Den palestinska rörelsen är splittrad om hur frihetskampen bör föras. Där har Bassem Nasr intagit en obekväm position.

– Jag blir tyvärr ofta kallad förrädare. Genom att inte ställa mig bakom det palestinska våldet har jag ställt mig på Israels sida, tycker många.

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Tål ni lite mer sossefasoner, kommer de här.
SSU:s förstamajtåg i Malmö 2019 skanderade demonstranterna
"Leve Palestina krossa sionismen"
Saxat ur dagens samhälle.se

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...