Sverige idag..

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?

Tackar GUW. Dagen räddad.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Nån sköt på en lägenhetsdörr i Kungsängen inatt. Fick meddelande från bonussonen att det inte var hos honom.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Se där, det är nog inte att det har minskat, det är bara att media har slutat rapportera.

Jag menar, nyhetsvärdet minskar ju när det sker trehundra skjutningar om året, jämfört med när det sker 20

I våra grannländer som har 2 dödsskjutningar om året kan man ju ägna en spalt åt det....

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
De som har röstat på mp har antagligen fått vad de vill nu och de som röstade s borde vid det här laget känna till att en röst på s är detsamma som en på mp. En majoritet i huvudstaden är mao glada nu då eller det här är nån slags humorartikel? Det känns bra att bo i en stad där mp fick typ 2% i valet

View attachment 490677
Jag träffade en äldre kvinna som delade ut Miljöpartiets flygblad strax innan 0800 på Kungsholmen igår.

Såg stolt och nöjd ut.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
"Mötet avslutades med ett mingel där deltagarna bjöds på tilltugg och vegetariska wraps."
Myspys.
Trodde du lade till det där på skämt

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Är det förresten någon som vet hur de visste hur många wraps de skulle wrappa? Eftersom det är "helt omöjligt" att veta vem som är kriminell, hur ska man få till en sådan fest. Kanske något för bakåtsträvande äldre män att fundera på och redovisa innan dagen är slut.

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Fin dag i dag. Ledig dag framför allt. Jag tänkte rulla ut, kanske lite norrut, och konstatera nattens ödeläggelse i förorterna där. Hoppas jag inte blir besviken.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
NATOturken.png

NATOturken är ju lika pålitlig som vilken diktator som helst! Hittar säkert på nåt ytterligare svepskäl.
Turkiet och Ungern ut ur NATO och snart Slovakien oxå med tanke på senaste valet av ett Putinfan!

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
View attachment 490745

NATOturken är ju lika pålitlig som vilken diktator som helst! Hittar säkert på nåt ytterligare svepskäl.
Turkiet och Ungern ut ur NATO och snart Slovakien oxå med tanke på senaste valet av ett Putinfan!
NATO saknar ju regelverk för att kasta ut medlemmar, och tanken bakom det var att det skulle försvaga alliansen om medlemmar kunde kastas ut när det blev besvärligt.

Det hade väl varit vettigare att bygga en ny försvarsallians för EU och vänner isf, samtidigt som man låter NATO leva vidare. Särskilt om Ryssland lyckas orsaka sitt eget sönderfall med det här kriget i Ukraina (vilket än så länge mest bara är en lycklig feberdröm)

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Trodde du lade till det där på skämt
Citat: "Vi valde att inte ha lika unga personer den här gången. De äldre är mer mottagliga. De har kommit till en punkt i sina liv där det är dags att göra ett val, säger polisen Glen Sjögren, koordinator för projektet." slut citat
Min kommentar:
De äldre har väl redan dragit in så mycket att det kan kännas gott med att pensionera sig, få skyddad indentitet, hjälp flytta utomlands och klara sig från att bli skjutna i nästa konflikt.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Citat: "Vi valde att inte ha lika unga personer den här gången. De äldre är mer mottagliga. De har kommit till en punkt i sina liv där det är dags att göra ett val, säger polisen Glen Sjögren, koordinator för projektet." slut citat
Min kommentar:
De äldre har väl redan dragit in så mycket att det kan kännas gott med att pensionera sig, få skyddad indentitet, hjälp flytta utomlands och klara sig från att bli skjutna i nästa konflikt.
Jag har ett par gamla bekanta från ungdumen som var inblandade i en massa skit som runt 30 lyckats sluta med knark, ta sig ur kriminalitet och bli givande medlemmar av samhället.
De är väl inte direkt i majoritet, men de finns iaf. Bättre att ge de som faktiskt vill ta sig ur hjälp att göra det än att se till att de måste fortsätta.

Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag har ett par gamla bekanta från undumen som var inblandade i en massa skit som runt 30 lyckats sluta med knark, ta sig ur kriminalitet och bli givande medlemmar av samhället.
De är väl inte direkt i majoritet, men de finns iaf. Bättre att ge de som faktiskt vill ta sig ur hjälp att göra det än att se till att de måste fortsätta.
Invandrare från MENA eller med föräldrar och farfar osv födda i Europa ?

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Lyssnar på Aktuellt och nu är mp i farten igen och tycker att husägare i Sverige ska tvingas lägga 500k kr på sina hus för att "energieffektivisera" dessa och på så sätt få billigare elräkningar. Tyvärr kommer förslaget ifrån EU

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Lyssnar på Aktuellt och nu är mp i farten igen och tycker att husägare i Sverige ska tvingas lägga 500k kr på sina hus för att "energieffektivisera" dessa och på så sätt få billigare elräkningar. Tyvärr kommer förslaget ifrån EU

Förslaget kommer från länder som har tvåglasfönster i bästa fall, och bara glaslameller utan tätning i badrummet.

Det är lite som att vi ska minska utsläppen lika mycket som alla andra länder, vi ligger låååångt under alla andra utvecklade länder redan, för vi började minska redan på 70 talet.

Sätt en gräns på utsläpp per capita som alla ska möta, det blir orättvist ändå då vi lever i ett kallt land, men jag är övertygad om att inget annat land skulle gå med på att sätta gränsen så lågt som vi har idag, så vi skulle nog få öka utsläppen om vi ville.

Nu premieras dom som inte har gjort ett skit tidigare, med att bara behöva komma ner i dubbla Sveriges utsläpp....

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
De bryr sig inte om förbrukningen, de bryr sig inte om miljöpåverkan av det de föreslår, de bryr sig inte om nytta vs kostnad, de bryr sig inte om att husen inte funkar och blir sjuka med deras förslag.

De bryr sig om en sak och den saken är tvånget och med tvånget kommer transfereringen.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka