Sverige idag..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ja, hur det kan vara ok att regelbundet ha arrangemang som kräver polisens närvaro är obegripligt. Det borde vara på klubbarnas ansvar och bekostnad.
Både och, svår gränsdragning.

Slutar väl med att alla betalar exakt det de använder, dvs motsatsen till hur hela västvärlden fungerar.

Alla bilister kan få betala den delen av rättsväsendet som går åt till trafikövervakning tex.

Knepigt.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Ja, hur det kan vara ok att regelbundet ha arrangemang som kräver polisens närvaro är obegripligt. Det borde vara på klubbarnas ansvar och bekostnad.
De har väl börjat ta betalt för delar av deras insatser?

Polisen får redan "betalt" via skatten annars.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det var väl precis det dom hävdade när det gällde stora MC träffar
Samma med festivaler, polisen bestämmer att de behöver vara där, och sedan måste arrangören betala för närvaron. Fotboll borde bli av med särpositionen.

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
Samma med festivaler, polisen bestämmer att de behöver vara där, och sedan måste arrangören betala för närvaron. Fotboll borde bli av med särpositionen.
All idrott som bedrivs av aktiebolag borde bli av med särbehandlingen. Det utesluter väl rimligen även ishockeyn, kanske några fler?

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Både och, svår gränsdragning.

Slutar väl med att alla betalar exakt det de använder, dvs motsatsen till hur hela västvärlden fungerar.

Alla bilister kan få betala den delen av rättsväsendet som går åt till trafikövervakning tex.

Knepigt.
Snarare så att man inte ska få tillstånd att bedriva verksamhet om man inte kan hantera följderna.
Jag har varit insyltad i allehanda evenemang och fått krav ställda på hur mycket vi får påverka omgivningen. Det har kommit polis för att kontrollera, men de har inte behövt ingripa.
Förutom att de delade ut p-böter till åskådare på ett streetrace en gång...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Snarare så att man inte ska få tillstånd att bedriva verksamhet om man inte kan hantera följderna.
Jag har varit insyltad i allehanda evenemang och fått krav ställda på hur mycket vi får påverka omgivningen. Det har kommit polis för att kontrollera, men de har inte behövt ingripa.
Förutom att de delade ut p-böter till åskådare på ett streetrace en gång...
Ja det är knivigt, ska man få ordna demonstration om man inte kan garantera säkerheten?
Det är ju inte så att det inte finns inhyrda vakter på fotbollen heller.
Streetrace är ju olagligt rakt igenom så där borde polisen bara beslagta alla bilar så vore saken löst för all framtid.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Ja det är knivigt, ska man få ordna demonstration om man inte kan garantera säkerheten?
Streetrace är ju olagligt rakt igenom så där borde polisen bara beslagta alla bilar så vore saken löst för all framtid.
Javars. Känns ju som att stat och polis inte kan garantera säkerheten för någon just nu. Är det deras jobb så får man väl säga att de misslyckas.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Media var ju jävligt snabba på att lägga ut hur mycket koranbränningarna kostade i polisbevakning, ska vi tro att det kommer en siffra på palestina demonstrationerna också?

Inte? Varför inte det?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Media var ju jävligt snabba på att lägga ut hur mycket koranbränningarna kostade i polisbevakning, ska vi tro att det kommer en siffra på palestina demonstrationerna också?

Inte? Varför inte det?
Det börjar bli lite illa när folket med onödigt lite hår och fluffiga jackor börjar få rätt. Vi behöver få ordning på samhället jävligt snart.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Det gick fort.

media%2FF9HYf5-X0AAhtfN.jpg

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Inte? Varför inte det?
Därför att det ena är viktigt för demokratin och det andra är dåligt för demokratin.
Fast det borde vara ombytta case i det resonemanget.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Javars. Känns ju som att stat och polis inte kan garantera säkerheten för någon just nu. Är det deras jobb så får man väl säga att de misslyckas.
Kan ändå tycka det är en så jävla icke-fråga med lite mulliga medelklassungar som knuffas lite.

Jag har varit på min son på derby och bevittnat eländet, valde att göra en pedagogisk grej av det, "kom och sätt dig och titta på dessa riktigt fåniga människor".

Mest störande var att vi valde pendeln, vilket är gästernas anvisade färdmedel, vilket medförde att vuxna män skanderade "hata AIK" till min sjuåring i AIK-kläder. Mänskligheten asså, man orkar inte. ?

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Kan ändå tycka det är en så jävla icke-fråga med lite mulliga medelklassungar som knuffas lite.

Jag har varit på min son på derby och bevittnat eländet, valde att göra en pedagogisk grej av det, "kom och sätt dig och titta på dessa riktigt fåniga människor".

Mest störande var att vi valde pendeln, vilket är gästernas anvisade färdmedel, vilket medförde att vuxna män skanderade "hata AIK" till min sjuåring i AIK-kläder. Mänskligheten asså, man orkar inte. ?
Tidigare match under säsongen. Mitt lag gör mål och snubben(eller snarare gubben) framför mig ställer sig och sträcker upp armarna i luften...och pekar fulfinger åt motståndarlagets klack.
Jag fattar ingenting.
Varför gör du? Är du puckad? Det är två frågor som jag får upp i huvudet medan jag känner att blodtrycket höjs. Han är alltså kanske 50-60 bast. 99% firar av glädje över målet men han...gör det han gör.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tidigare match under säsongen. Mitt lag gör mål och snubben(eller snarare gubben) framför mig ställer sig och sträcker upp armarna i luften...och pekar fulfinger åt motståndarlagets klack.
Jag fattar ingenting.
Varför gör du? Är du puckad? Det är två frågor som jag får upp i huvudet medan jag känner att blodtrycket höjs. Han är alltså kanske 50-60 bast. 99% firar av glädje över målet men han...gör det han gör.
Haha ja jag vet, plus typ halvvuxna män som plötsligt kan skrika " FITTA!!!!!" rakt ut.
Så låg nivå. ??

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...