Sverige idag..

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
En liten touch av typisk Stockholmsidioti med kraftigt inslag av Södermalm

Hon är alltså arkitekt och har smällt in ett nytt kök utan fläkt, använder lösa gastuber till spisen, och har installerat en tvättmaskin utan dränering…

Visst verkar hyresvärden lite svår, men detta är nog inte de enklaste hyresgästerna.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Hon är alltså arkitekt och har smällt in ett nytt kök utan fläkt, använder lösa gastuber till spisen, och har installerat en tvättmaskin utan dränering…

Visst verkar hyresvärden lite svår, men detta är nog inte de enklaste hyresgästerna.
Är det lämpligt eller ens tillåtet med spisfläkt över gasspis?
Hade gasspis i hyreslägenhet, ingen fläkt. Inte så kul om det börjar brinna i fettet i kanalen...

På sidan.
En erkänd kock i huset satte in en monsterspis, som han lämnade när han fick lämna lgh pga att han hyrt ut olovandes i andra hand till några såväl trevliga som bedårande kex, (alltså servitriser).

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Jag tycker hyresvärden verkar helt rimlig, detta är fastigheter som ett eget bolag förvaltar för att de har ett särskilt kulturhistoriskt värde om jag inte misstar mig. De har olika fastigheter på unika adresser. Någon idiot gör något Sköna Hem äckligt kök utan att ens fråga värden och hänvisar till något kylskåp från 90-talet, det är så jävla naivt faktiskt. Ett sådant där ingrepp får man varken göra i en bostadsrätt eller hyresrätt, är mest förvånad att reportern kunde hålla sig från att fråga om de är efterblivna. Med det sagt, trist att någon ska behöva ta en sådan kostnad och inte kunna njuta av den. ?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Jag tycker hyresvärden verkar helt rimlig, detta är fastigheter som ett eget bolag förvaltar för att de har ett särskilt kulturhistoriskt värde om jag inte misstar mig. De har olika fastigheter på unika adresser. Någon idiot gör något Sköna Hem äckligt kök utan att ens fråga värden och hänvisar till något kylskåp från 90-talet, det är så jävla naivt faktiskt. Ett sådant där ingrepp får man varken göra i en bostadsrätt eller hyresrätt, är mest förvånad att reportern kunde hålla sig från att fråga om de är efterblivna. Med det sagt, trist att någon ska behöva ta en sådan kostnad och inte kunna njuta av den. ?
Inredningen är väl säljbar. Tar de bort det själva har de därtill sparat rivningsarbete åt fastighetsägaren, borde inte ligga dem till last iaf..

De letar ju nytt så då är ju ett alternativ att magasinera köket tills de kan bygga upp det i t ex en bostadsrätt, om detta nu är drömköket.

En smäll blir det. De tog en chans/risk och förlorade.

Kompisen tapetserade om en av förre hyresgästen fördärvad vägg. Han tröttnade på att vänta och tjata. Fick hyreshöjning p g a standardförbättring i form av förtida omtapetsering. Jag ger mig den på att de klått den tidigare boende för skadan de sedan lämnar utan åtgärd. MKB.

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750

Håller med i stort. Samtidigt är jag själv hyresvärd och brukar försöka finna kompromisser för långtida hyresgäster, så man slipper stöket med flyttande. Nu ska det iofs ändå renoveras så då är det lite skitsamma - troligen en bra chans att få in lämpligare gäster.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Håller med i stort. Samtidigt är jag själv hyresvärd och brukar försöka finna kompromisser för långtida hyresgäster, så man slipper stöket med flyttande. Nu ska det iofs ändå renoveras så då är det lite skitsamma - troligen en bra chans att få in lämpligare gäster.
Man kan nog gissa att detta inte är det enda de ställt till med genom åren, plus att värdet för hyresvärden att veta vad som är renoverat enligt vilka normer och med vilka garantier överstiger vida värdet av något kök till "värdet" 1m sek. Gissar de tar i lite rörande det beloppet.

Sedan är det något djupt stötande med dessa premiumobjekt som hyrs ut kommunalt till en exklusiv skara och till kraftigt subventionerat pris. Den här typen av lyxkulturköer på skattebetalarnas bekostnad är så 70-tal. Samma med fina hyresvillor innanför tullarna tex vid Frescati som förmodligen någon fd genusforskare eller annan korrupt person får hyra på livstid. ?

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag såg en skylt nånstans i västra delarna av landet häromdagen "Välkommen att ställa dig i vår bostadskö!".

Det är knappast kö man vill vara i så jag kände mig inte lockad alls.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ja det enklaste är väl skicka ner några socialdemokrater för det var ju (s) som ansökte om NATO medlemskap och dom är väl bäst på att förklara vad dom tyckte / tycker om Ungern i allmänhet och Ungersk politik i synnerhet.
Stefan Löven med Margot Wallström eller / och Ann Linde
eller
Magdalena Andersson med Ann Linde
eller alla fyra.
1698325165326.png

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Dom skulle alltså förklara något som sades 2019 om jag förstod saken rätt?

Men det är väl bara att som instämmer med att Orban är en bra ledare för Turkiet...

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Man kan nog gissa att detta inte är det enda de ställt till med genom åren, plus att värdet för hyresvärden att veta vad som är renoverat enligt vilka normer och med vilka garantier överstiger vida värdet av något kök till "värdet" 1m sek. Gissar de tar i lite rörande det beloppet.

Sedan är det något djupt stötande med dessa premiumobjekt som hyrs ut kommunalt till en exklusiv skara och till kraftigt subventionerat pris. Den här typen av lyxkulturköer på skattebetalarnas bekostnad är så 70-tal. Samma med fina hyresvillor innanför tullarna tex vid Frescati som förmodligen någon fd genusforskare eller annan korrupt person får hyra på livstid. ?

Vet en ung kille som tittade lite väl mycket på inrednings program på tv när han köpt sin första lägenhet. Blåste ur den fullständigt och gick bananas med renoveringen trodde det var lugnt pga en bostadsrätt.
Han fick det riktigt svettigt när föreningen fick reda på att han rivit väggar som var bärande.
Man tycker att han borde fattat lite bättre då han är elektriker

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Man tycker att han borde fattat lite bättre då han är elektriker
Han kanske bara var "eletriker" .. :LOL:

Nej det här med NATO och grejer låter inte klokt. Varför skulle sverige ens gå med i EU egentligen? Allt som inkräktar i svenskheten är INTE BRA för landet, det ser vi ju. Jag tycker vi bildar en egen skandinavisk union med Danmark, Norge och Finland. Island får vara med om dom ordnar transport själva.

Om enda anledningen till ett medlemskap i NATO är hotet från Ryssland, så tycker jag att vi gör oss av med dom. Som på den gamla tiden. Ryssarna verkar inte någonsin rått på sverige, inte då och inte nu. Om Putin kan så kan vi också. Vi drar igång en skandinavisk räd från flera håll och gör slut på Ryssland, en gång för alla.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Han kanske bara var "eletriker" .. :LOL:

Nej det här med NATO och grejer låter inte klokt. Varför skulle sverige ens gå med i EU egentligen? Allt som inkräktar i svenskheten är INTE BRA för landet, det ser vi ju. Jag tycker vi bildar en egen skandinavisk union med Danmark, Norge och Finland. Island får vara med om dom ordnar transport själva.

Det har ju varit bra att ha tillgång till den interna marknaden överlag, men ja en nordisk union hade ju varit trevligt. Vi hade nog kunnat släppa in lite forna imperieländer med, mot att de städar upp korruption och göra Östersjön till en nordisk insjö. :hihi

Om enda anledningen till ett medlemskap i NATO är hotet från Ryssland, så tycker jag att vi gör oss av med dom. Som på den gamla tiden. Ryssarna verkar inte någonsin rått på sverige, inte då och inte nu. Om Putin kan så kan vi också. Vi drar igång en skandinavisk räd från flera håll och gör slut på Ryssland, en gång för alla.
Vi kan ju bjuda in forna sovjetstater till det partyt med, de flesta av dem verkar ha lite gammalt groll att reda ut med det herrefolket.
Fast hade väl varit bättre att bara bygga en rejäl militärmakt som avskräcker ryssen tillräckligt. Och om de nu skulle testa vattnet är det bara att göra som Israel, hård och skoningslös läxa. Och ta deras lilla bit landtillgång till Östersjön. :hihi

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tänka sig, en utvisning av en oroshärd.

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Dom skulle alltså förklara något som sades 2019 om jag förstod saken rätt?

Men det är väl bara att som instämmer med att Orban är en bra ledare för Turkiet...
Jag tror Sverige förväntas förklara de senaste tio årens agitation och högljudda pekpinnar. Bra, det tjänar alla på, mest alla vi svenskar som tycker Ungern lyckats bra i just de frågor som vår regim gnäller om men även ni andra kommer ha nytta av detta utvecklingsarbete av nationen.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Och vart ska han samt kommer de att ta emot honom?
Går väl inte att utvisa honom, eller rättare sagt - om det går så kan vi skicka ut en miljon andra med påstådda skyddsskäl, så det vore ju fint. Snacka om win win win win win win i all oändlighet.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Tänka sig, en utvisning av en oroshärd.
"Salwan Momika registrerades som invandrad till Sverige i april 2021 och fick då ett treårigt uppehållstillstånd."
Varför då?

I övrigt gör han ju annars ett fantastiskt jobb med att lura fram massa idioter som också bör utvisas.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Momika har inte direkt gjort allt i sin förmåga för att passa in i det svenska samhället under de år han varit här. Han borde ha insett problemet och anpassat sin framtidsplan efter det. Tidsbegränsade saker tenderar att få ett slut över tid.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin