Sverige idag..

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag gissar att ingen skulle bränna Koranen två gånger.
Tror att väldigt många skulle avstå från att bränna en enda Koran offentligt i Rinkeby, Husby eller något av våra andra utsatta områden !
Men vad vet jag mer än att jag själv inte skulle bränna en Koran som jag inhandlat.
Kan ju lika gärna elda upp sedlar, onödigt.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
En enkel lösning vore väl att man inte behöver ansöka om tillstånd för att bränna böcker och liknande. Skulle spara mycket polisresurser !

Man behöver inte söka tillstånd för att bränna böcker, man behöver söka tillstånd för offentlig sammankomst.

Det är inte så att om du går ut på gården och eldar en Hobbex utan att ha sökt tillstånd så åker du i fängelse.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Hade inga aning om att Sverige har befäl utbildade i Ryssland !

Svensk officer examinerad från ryska generalstabsakademin​

Haha, sådan är vårt "försvar", så jävla 100% Sverige. ????

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Haha, sådan är vårt "försvar", så jävla 100% Sverige. ????
Gissar på att han behöver komplettera med denna kurs på självaste fhs.
"Kursen fokuserar på feministiska säkerhetsstudier, ett forskningsfält som studerar relationerna mellan säkerhet och genus så väl som andra strukturer som kan verka förtryckande. Den behandlar frågor om hur föreställningar om kön påverkar krigets karaktär, både när det gäller hur könsnormer formar krig och säkerhet, men även vilken återverkan krig och säkerhet i sin tur har på könsnormer."

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Konstigt ändå att rysk utbildning beskrivs så positivt:

"Utbildningen håller mycket hög klass och den ger ett unikt tillfälle att få lära sig Ryssland och hur dess väpnade styrkor fungerar. Lärarna är mycket duktiga och de flesta har erfarenhet från olika krig och konflikter, säger Johan Huovinen."

Detta är alltså Svenska försvarets hållning mot Ryssland, inget tomt snack om badtofflor här inte. ???️‍?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Konstigt ändå att rysk utbildning beskrivs så positivt:

"Utbildningen håller mycket hög klass och den ger ett unikt tillfälle att få lära sig Ryssland och hur dess väpnade styrkor fungerar. Lärarna är mycket duktiga och de flesta har erfarenhet från olika krig och konflikter, säger Johan Huovinen."

Detta är alltså Svenska försvarets hållning mot Ryssland, inget tomt snack om badtofflor här inte. ???️‍?
Det är inte så illa som det är lätt att tro, även om jag trodde det först. Kursen är tydligen standard för alla diplomater som anmäls som försvarsattache i Moskva. Först Rysska så den blivande "försvarsattachen" kan hänga med och sedan information om Ryssland och Rysska försvaret.
Skulle inte förvåna mig om det finns liknande kurser i andra länder för försvarattacheer.
En tidigare svensk försvarattache i Moska är (ingen blir väl förvånad ?)
Det var Regeringen Palme I som benådade Stig Wennerström efter 10 år 1974.
Citat: men någon diplomat med kodnamnet Getingen har inte avslöjats slut citat

Min kommentar: Var någon i Regeringen Palme I eller i "Regeringskvarteret" Getingen ?

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är inte så illa som det är lätt att tro, även om jag trodde det först. Kursen är tydligen standard för alla diplomater som anmäls som försvarsattache i Moskva. Först Rysska så den blivande "försvarsattachen" kan hänga med och sedan information om Ryssland och Rysska försvaret.
Skulle inte förvåna mig om det finns liknande kurser i andra länder för försvarattacheer.
En tidigare svensk försvarattache i Moska är (ingen blir väl förvånad ?)
Det var Regeringen Palme I som benådade Stig Wennerström efter 10 år 1974.
Citat: men någon diplomat med kodnamnet Getingen har inte avslöjats slut citat

Min kommentar: Var någon i Regeringen Palme I eller i "Regeringskvarteret" Getingen ?
Det är relativt remarkabelt att S och M regeringar odlat denna vidriga positiva syn på ärkeskitlandet Ryssland och nu kladdar av sig på oss SD väljare faktiskt.

Vill man avstå ryskt fjäsk, hedra konungen och inte leva i kalifat - var bara SD.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det är i princip en historiekurs om ryzlands tidigare förehavanden och strategier, sånt som kan vara bra att veta om man ska jobba med/mot ryzzar

Bifogat

• flipflop.jpg
    flipflop.jpg
    107.1 KB · Visningar: 10

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Nej, det är inte alls konstigt, vi har militärer som utbildar sig i USA också

Jag vill höra samma ramaskri om det
Inte alls vi hade ett befäl som varit med i Vietnam. Han hade en väldigt lättsam stil att leda jämfört med andra befäl men när han skrek skydd slängde man sig direkt ner på marken.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Sätten att skämma ut sig på är många.

Sett henne springa runt som en yr höna och affischera i Simrishamn. Hon har rörelsemönster som en missbrukare.
Då har du väl sett rätt ! Godkänt för din del. :) Synd om henne. :hjarta Bara att beklaga.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Nått liknande har väl aldrig hänt i Sverige ?
Att en minister avgår pga ett terrordåd inträffat i Sverige genomfört av en man som inte skulle vara kvar i Sverige ?

Belgiens justitieminister avgår efter dådet​

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Nja problemet med vanliga trampcyklar är att de saknar regskylt.
Likadant med 25(?) km/h mopeder.
Annars hade trampcyklar och 25(?) km/h mopeder också upptagit värdefull gatumark.
Nu måste jag tyvärr lämna ironin och vara lite tråkig med fakta. :fakta:hihi

Argumentet om gatuutrymme är bara hittepå för att symbolpolitiskt göra det svårt och besvärligt för de med "fel" typ av fordon att färdas i trafiken. :7peta

Det var tillåtet i över 30 år att köra motorcykel i kollektivfil.:fakta
Motorcykelparkeringarna i Tokholma hjälpte SMC till med att hitta outnyttjade utrymmen och andra platser som passade för MC-parkeringar. Det fungerade bra så länge det fanns hyfsat sunt förnuft bland de styrande. :fakta
Men Hr Hell och efterföljare får Stella att framstå som sund och sansad. :crash
(Hon var föregångare när det gällde cykelbanor för er som inte känner till lokalpolitiken.)

I grannkommunen Solna är det fortfarande samma parkeringsregler som det var tidigare i Tokholma. :tummenupp
Det här kan vara svårt att förstå för de som bor en bit bort och "tycker" att allt är samma. Men Boden är inte Lule, Burlöv är inte Malmö och Haparanda är inte Torneå även om man "tycker" det. :krama

Motorcykelparkering​

Två, tre och fyrhjulig motorcykel samt mopedbilar kan parkera på vanliga parkeringsrutor mot erlagd avgift. På parkeringsplats för MC-parkering får bara tvåhjuliga fordon parkera. Parkering på platser markerade med vägmärke för MC är avgiftsfri.
Karta på MC-parkeringar i SolnaLänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Avgiftsfri motorcykelparkering​

• Vretenvägen 13
  • Bygatan 21 (endast 1/4 - 31/10)
  • Jungfrudansen 7
  • Släggbacken 8 (endast 1/4 - 31/10)
  • Släggbacken 3.
  • Kristinelundsvägen 24
  • Johan Enbergs väg 5
  • Blomgatan 8
  • Centralvägen 17
  • Nybodagatan 14
  • Framnäsbacken 14
  • Brommavägen 8
  • Parkvägen 9
  • Råsundavägen vid nr 107
  • Råsundavägen vid nr 120
  • Förrådsgatan 8
  • Kapellgatan 10
  • Hagavägen 16
  • Gamla vägen 5
  • Wiboms väg vid nr 6
  • Wiboms väg vid nr 12
  • Virebergsvägen 13 (endast 1/4 – 31/10)
  • Krysshammarvägen 4
  • Östervägen 20
  • Skytteholmsvägen 2
  • Signe Tillischgatan 4
  • Törnbacken 13

I en kommun utanför Bollebygd kan man också parkera utan att behöva ladda ner en App för att betala en onödig avgift! :tungan

20231019_1.jpg
20231019_2.jpg

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE