Sverige idag..

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ring p1 nu diskuterar badkläder i bastun och en man ringer in och förklarar det här med att man måste tvätta sig före bastu och bassängen på badhuset. Han berättar att bla Husby och Märsta har tvingats ha stängt för att bakteriehalterna varit för höga i bassängen trots att mängden klor är betydligt högre idag än för några år sedan.

Orsaken är alltså att folk inte längre tvättar sig innan dom går i bassängen eller duschar med badkläderna på sig och var och med tanke på att de flesta bakterierna finns i rumpan är ju följden given.

Jag har ju sett en trend med att folk inte längre duschar efter att dom tränat på gymmet och liknande. Jag förutsätter att dom går hem och duschar. En trend som föräldrar troligen bidragit till för jag ser på barnidrotten hur de antagligen stressade föräldrarna bara klär på sina barn och tar snabbt hem dom.
Jag har försökt träna min dotter till rutinen att duscha efter träningen men det är ju inte lätt när alla andra barnen bara klär på sig och går. Nu har hon börjat komma hem från skolan också utan att ha duschat efter idrotten.

Snart är väl Sverige som Australien där det till slut har blivit förbjudet att duscha naken.
Det är fan en sinnessjuk utveckling.
Det är inte sinnesjukt, det är demokrati och multi-kulti !
Det är bara en tidsfråga innan vi får könsseparerade skolor.

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Ring p1 nu diskuterar badkläder i bastun och en man ringer in och förklarar det här med att man måste tvätta sig före bastu och bassängen på badhuset. Han berättar att bla Husby och Märsta har tvingats ha stängt för att bakteriehalterna varit för höga i bassängen trots att mängden klor är betydligt högre idag än för några år sedan.

Orsaken är alltså att folk inte längre tvättar sig innan dom går i bassängen eller duschar med badkläderna på sig och var och med tanke på att de flesta bakterierna finns i rumpan är ju följden given.

Jag har ju sett en trend med att folk inte längre duschar efter att dom tränat på gymmet och liknande. Jag förutsätter att dom går hem och duschar. En trend som föräldrar troligen bidragit till för jag ser på barnidrotten hur de antagligen stressade föräldrarna bara klär på sina barn och tar snabbt hem dom.
Jag har försökt träna min dotter till rutinen att duscha efter träningen men det är ju inte lätt när alla andra barnen bara klär på sig och går. Nu har hon börjat komma hem från skolan också utan att ha duschat efter idrotten.

Snart är väl Sverige som Australien där det till slut har blivit förbjudet att duscha naken.

Luktar för jävligt i badhusen numera för dom måste klora massa o när klor angriper bajssnusk uppstår kloraminer.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Kanadas Ishockeyförbund förbjöd ju nakendusch, det är kränkande mot icke binära mfl. (Jag upprepar, det är därför man inte ska bära fram Pride som något önskvärt, man hamnar i detta woke-helvete).

Skulle säga att duscha naken är ovanligt. Jag har besökt de flesta, i alla fall många, badhus i Stockholms län och i många fall är det helt unikt att duscha naken. Detta medför förstås att ens barn tycker det är pinsamt. På en del badhus tar pappor med sig alldeles för gamla flickor in i herrarnas och låter dem duscha med baddräkt.

Att det är allra sämst i socioekonomiskt utsatta områden fattar alla, men det är fan illa överallt.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Inte utan jag är lite nyfiken på om
kvinnorna kommer från en enda kultur, i så fall vilken eller om det är kvinnor från olika kulturer ?
läkaren från vilken kultur kommer hen ?
1697622220104.png
Gamla välkända svenska (s)-takter från Regeringen Hansson I eller något nytt ?

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Berätta, detta är långt över min paygrade

Klor är giftigt, när flytande klor förångas så blir det istället gas som är lika giftig men istället för att kloret sitter på dina byxor hamnar det alltså i luften som ni andas in i bastun.
Klor och och vatten/vattenånga omvandlas dessutom till saltsyra.
Inget av detta är ju bra för dina andningsorgan.

Nu förångas förstås klor även ur bassängen men det går ju desto snabbare i en varm bastu. Vidare har nog ingen dött i någon bastu av denna anledning heller så men det känns ändå rätt onödigt när man istället kan kan ta av badbyxorna och är man blyg så kan man väl ta med sig handduken in i bastun istället.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Citat: "Dagens övning inbegriper en terrorattack med högerextrema motiv."
Något konservativare och därför högerextremare än muslimska extremister är svårt hitta i Sverige .
Bra tänkt !

Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Tabloidpressen ägnar sig åt konspirationsteorier eller har DN nått på fötterna ?
1697652411816.png
från dn.se

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Citat: "Dagens övning inbegriper en terrorattack med högerextrema motiv."
Något konservativare och därför högerextremt än muslimska extremister är svårt hitta i Sverige ?
Bra tänkt !
Vi ser till att öva inför allt utom verkliga hot. Lite Monty Python self defence över alltihop.

We're fried...

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Tabloidpressen ägnar sig åt konspirationsteorier eller har DN nått på fötterna ?
View attachment 490906
från dn.se

Nej , däckena var faktiskt fel på den bilen med fel lastindex och klarade inte belastningen under längre tid.

Den godkändes felaktigt när det var Polisen.se som kom dit med den.

Det var anmärkning från besiktningsmannen om detta - men gick igenom

Var ingen stor skillnad men deras hårda körning gav detta resultat

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Nej , däckena var faktiskt fel på den bilen med fel lastindex och klarade inte belastningen under längre tid.

Den godkändes felaktigt när det var Polisen.se som kom dit med den.

Det var anmärkning från besiktningsmannen om detta - men gick igenom

Var ingen stor skillnad men deras hårda körning gav detta resultat
Så hur kommer detta att sluta ?
Var det en 2:a för däcken som jag fick för höger framblinkers inte funkade
men fick åka hem med uppgift fixa höger framblinkers. Vilket jag gjort.
Eller ?
Spontant gissar jag att poliserna som körde bilen kommer få skulden, detta är ju Sverige.

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Bilen sprängde ett framdäck i 140 och gick över i motsatt körbana med 4 ton egenvikt o träffa en lastbil bakom förhytten.

Lastbilen gick i 80.

Där satt en bränsletank.

Dippsås med diesel och brand

Bilen skalas av längs fotbrunnarna och indränt i diesel och brinner.

Man ser på denna bild hur bilen bromsat med ena däcket smalt spår (punkasäkert) till den träffat trailern som tappar bromstrycket o låser (luftrycket till bromsarna)

hjulenScreenshot_20231018_212636_Gallery.jpg

Notera att man ser hur motor/växellåda slår i backen vid träff på lasbilens rambalkar

Last edited:
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...