Sverige idag..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Har ingen koll på antal bokbränder men tänk om resonemanget är 1 bok = 1 liv då är det nog inte slut än.
Vid sport och idrott där Sverige deltar blir det möjligtvis väldigt få biljetter sålda om man spekulerar om attackens effekt.
Hur gjorde engelsmännen i Indien? En brittisk soldat = 100 arkebuserade indier. Där någonstans måste man tyvärr röra sig för det är det enda språk vildar förstår.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
När världen går under och allt bara är ett brinnande hav av död och elände så skulle politikerna stå där och upprepa samma mantra som vanligt.

Vi vill satsa mer resurser på polisen.
I vår budget så lägger vi x kr på y.
Låt oss nu enas om att...
Vi har varit naiva.
Nu krävs det kraftfulla åtgärder.
osv
osv

För lite, för sent. Som alltid.

Löfven 2017:
– Terroristerna kan aldrig besegra Sverige. Vi tänker aldrig kuva oss, säger statsministern.

Magdalena 2023 vädjar till regeringen att ändra lagen som terroristerna vill.

Jag bara undrar vilka lagar Såsarna vill ändra efter nästa attentat? Kanske man ska få gifta sig med sina minderåriga kusiner? Eller kanske tukta sin fru om hon inte lyder?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Hur gjorde engelsmännen i Indien? En brittisk soldat = 100 arkebuserade indier. Där någonstans måste man tyvärr röra sig för det är det enda språk vildar förstår.

Arkebusera 99 genom att skjuta dom med kulor doppade i grisblod, begrav dom inlindade i grisskin med arslet mot Mecka.
Släpp den sista fri så han kan sprida berättelsen.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det vore bra för samtiden om han råkade stuka sitt twitterpekfinger emellanåt.

Du har nog skrivit "Carl 500 % Bildt" tidigare. Jag tänker på Bengt Dennis.
Är det för att det var under CB:s regeringstid?
Försvaret av kronkursen. Kronan var övervärderad vilket tidigare lösts genom devalvering av kronan när så behövts (Sverige använde fast växelkurs mot tex D-mark) men Carl 500 % Bildt , gymnasisten som blivit Partiledare och statsminister trodde det bara var att höja räntan så stiger kronkursen. Han fattade inte att Riksbankens valutareserv användes till att betala den höga räntan och att 1000-tals svenska företag skulle gå i konkurs. Fy fan.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Försvaret av kronkursen. Kronan var övervärderad vilket tidigare lösts genom devalvering av kronan när så behövts (Sverige använde fast växelkurs mot tex D-mark) men Carl 500 % Bildt , gymnasisten som blivit Partiledare och statsminister trodde det bara var att höja räntan så stiger kronkursen. Han fattade inte att Riksbankens valutareserv användes till att betala den höga räntan och att 1000-tals svenska företag skulle gå i konkurs. Fy fan.

Namnet Bildt finns över huvud taget inte med i texten du länkar till, det gör däremot Bengt Dennis, Kjell Olov Feldt och Anne Wibble.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Arkebusera 99 genom att skjuta dom med kulor doppade i grisblod, begrav dom inlindade i grisskin med arslet mot Mecka.
Det är väl det Israel gör nu, se där, nu gick det att frige gisslan ändå.

Låt napalmen regna ned, bränn ned hela världen. ?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Funkade det ? Arkebusera 100 för varje skjuten Britt ?

Indien blev självständigt. Göteborg befolkas av indiska ingenjörer och fodorabud.

Det viktigaste skälet söka politisk asyl i Sverige är att det är det lättaste sättet få ett Europeiskt pass. Som gör du kan resa vart du vill.
Sverige kan inte ta ifrån folk ett svenskt medborgarskap men Sverige kan utan problem vägra pass till folk som inte betalar över medelskatten och som kommit hit som flyktingar eller anhöriginvandrare.
Och detsamma för barnen. Arbetar inte modern får dom moderns medborgarskap till dom själva jobbat i tex 10 år med minst medelinkomstskatt (ca 50000kr/år 2023)
Och dom får inget svenskt pass (även om dom är svensk medborgare) innan dom
jobbat i tex 10 år med minst medelinkomstskatt (ca 50000kr/år 2023)
Och så inskränker vi den fria rörligheten för kriminella, inget svenskt pass om du suttit i fängelse eller på SIS-hem innan tex 10 år med minst medelinkomstskatt (ca 50000kr/år 2023)

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Sverige kan inte ta ifrån folk ett svenskt medborgarskap men Sverige kan utan problem vägra pass till folk som inte betalar över medelskatten och som kommit hit som flyktingar eller anhöriginvandrare.
Och detsamma för barnen. Arbetar inte modern får dom moderns medborgarskap till dom själva jobbat i tex 10 år med minst medelinkomstskatt (ca 50000kr/år 2023)
Och så inskränker vi den fria rörligheten för kriminella, inget svenskt pass om du suttit i fängelse eller på SIS-hem innan tex 10 år med minst medelinkomstskatt (ca 50000kr/år 2023)
Att du betalar över medel i skatt eller om du har jobbat här i 10 år säger ju öht inget om din moral och dina värderingar. De två parametrarna visar inte att du kan bete dig civiliserat.
Tycker du att jihad låter som en mysig grej att pyssla med så skiter jag fullständigt i hur mycket du tjänar eller hur länge du arbetat. Då ska du inte vara här. Du ska inte komma hit från första början. Pung(t) slut.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Funkade det ? Arkebusera 100 för varje skjuten Britt ?

Indien blev självständigt. Göteborg befolkas av indiska ingenjörer och fodorabud.

Det viktigaste skälet söka politisk asyl i Sverige är att det är det lättaste sättet få ett Europeiskt pass. Som gör du kan resa vart du vill.

Legenden säger att det fungerade för General John Pershing i Moro att göra så med Juramentados. Alltså inte mot kollektivet utan de verkliga terroristerna.

Fact checkers hävdar nu att det finns ingen evidens för det och att det bara var ett förslag och att han faktiskt aldrig verkställde förslaget. Amerikanerna blev helt enkelt bara bättre på att skjuta ner Juramentados.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Att du betalar över medel i skatt eller om du har jobbat här i 10 år säger ju öht inget om din moral och dina värderingar. De två parametrarna visar inte att du kan bete dig civiliserat.
Tycker du att jihad låter som en mysig grej att pyssla med så skiter jag fullständigt i hur mycket du tjänar eller hur länge du arbetat. Då ska du inte vara här. Du ska inte komma hit från första början. Pung(t) slut.
Tror det skulle skrapa bort rätt mycket av "sociala turist intresset" för Sverige.
Dvs vad du säger: "Du ska inte komma hit från första början."
För när jag frågade en iransk flykting på 1980-talet varför han valt Sverige så var det just för att det var så lätt bli svensk medborgare och få ett svenskt pass.
Hur har du tänkt lösa ""Du ska inte komma hit från första början."
Har du någon ide ?

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Hur har du tänkt lösa ""Du ska inte komma hit från första början."
Har du någon ide ?
Att försvara sig mot inkräktare, med våld om så krävs. Det språket förstår dom flesta. Är jag inte inbjuden till ditt hem/du vill inte ha mig i ditt kök så får du såklart med våld se till att jag ger mig iväg.

Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Namnet Bildt finns över huvud taget inte med i texten du länkar till, det gör däremot Bengt Dennis, Kjell Olov Feldt och Anne Wibble.
Nej det gör det inte. Fodrar att man googlar fram vem som var statsminister 1992 ......
för det var Carl Bildt.
Och det var regeringen i Sverige som beslutade om devalveringar (revalveringar) på den tiden när Sverige hade fast kronkurs. Och Riksbankens uppgift var att följa regerings beslut dvs steg kronan sänk räntan, sjönk kronan i värde mot den fastställda kursen så skulle Riksbanken höja räntan.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Det nerbrunna "jordgubbslagret"

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
DN idag

Niklas Ekdal: Det är inte invandringen som gjort svenskar till måltavla för terror​

Men det är är en viss typ av invandrare till Sverige som blir terrorister.
Vad är det som är gemensamt för bombterroristen som sprängde sig själv
och lastbils terroristen i Stockholm
och terroristen Abdesalem Lassoued i Bryssel ?

Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Hanifs krönikor, (de flesta, inte alla), skulle vara högläsning med obligatorisk närvaro för regering och riksdag, helst flera gånger i veckan. Därefter diskussioner i små grupper, ledda av handfast mentor. Somliga, som Magdalena Andersson och Millhouse Kristersson, kan behöva fördjupade studier. Det finns åtminstone en moderat man kan respektera, trots ett och annat mänskligt klavertramp.

Hans analyser av "hederskultur", gängkriminalitetens drivkrafter, utveckling och mycket annat är bara så spot on. Tyvärr visar hans skrivande alltför tydligt också varför det är kört och vilken framtid vi nu kan ana.

Exempel:

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Nej det gör det inte. Fodrar att man googlar fram vem som var statsminister 1992 ......
för det var Carl Bildt.
Och det var regeringen i Sverige som beslutade om devalveringar (revalveringar) på den tiden när Sverige hade fast kronkurs. Och Riksbankens uppgift var att följa regerings beslut dvs steg kronan sänk räntan, sjönk kronan i värde mot den fastställda kursen så skulle Riksbanken höja räntan.

Ja, Bildt var just precis statsminister, inte finansminister och inte heller riksbankschef.
Så varför är det Bildt som du gett smeknamnet 500%?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Ja, Bildt var just precis statsminister, inte finansminister och inte heller riksbankschef.
Så varför är det Bildt som du gett smeknamnet 500%?
Därför det var Regeringen där Statsministern är chef som bestämmde vilken kronkurs Riksbanken skulle hålla. Genom att Regeringen istället för att devalvera kronan när den var övervärderad bara gjorde ingenting så tvingades Riksbanken höja räntan för att hålla den av regeringen beslutade växelkursen.
Riksbankens uppgift var ju att genom räntejusteringar hålla den av Regeringen beslutade kursen.
Men det fattade i gymnasisten och statsministern Carl Bildt, regeringschefen
Och det är svårt att begripa även för många.
Och när Valutareserven var tömd så gick det inte längre betala ut 500 % ränta och då var valet devalvera eller flytande valutakurs. Och då blev det flytande valutakurs för SEK (som US $).

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Ring p1 nu diskuterar badkläder i bastun och en man ringer in och förklarar det här med att man måste tvätta sig före bastu och bassängen på badhuset. Han berättar att bla Husby och Märsta har tvingats ha stängt för att bakteriehalterna varit för höga i bassängen trots att mängden klor är betydligt högre idag än för några år sedan.

Orsaken är alltså att folk inte längre tvättar sig innan dom går i bassängen eller duschar med badkläderna på sig och var och med tanke på att de flesta bakterierna finns i rumpan är ju följden given.

Jag har ju sett en trend med att folk inte längre duschar efter att dom tränat på gymmet och liknande. Jag förutsätter att dom går hem och duschar. En trend som föräldrar troligen bidragit till för jag ser på barnidrotten hur de antagligen stressade föräldrarna bara klär på sina barn och tar snabbt hem dom.
Jag har försökt träna min dotter till rutinen att duscha efter träningen men det är ju inte lätt när alla andra barnen bara klär på sig och går. Nu har hon börjat komma hem från skolan också utan att ha duschat efter idrotten.

Snart är väl Sverige som Australien där det till slut har blivit förbjudet att duscha naken.
Det är fan en sinnessjuk utveckling.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...