Sverige idag..

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag bor dörren bredvid en som är med i den där listan :oops:
Då är det väl dags att sätta upp en kamera bakom tittögat i dörren, skruva igen brevlådan och börja fixa en liten mur av sandsäckar så du har skydd i varje fall liggande på golvet.
Och ta reda på telefonnummer till tidningarna.
Eller
ta några veckors semester långt bort till Grannen inte är kvar längre.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Då är det väl dags att sätta upp en kamera bakom tittögat i dörren, skruva igen brevlådan och börja fixa en liten mur av sandsäckar så du har skydd i varje fall liggande på golvet.
Och ta reda på telefonnummer till tidningarna.
Eller
ta några veckors semester långt bort till Grannen inte är kvar längre.
Äsch då, grannsammverkan och murder holes vid ingången bara.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Motorcykelparkering.jpg

Motorcykelparkeringar tar upp värdefull gatumark och därmed måste motorcyklister betala anser politiker i Hufvudstden.

Moped på motorcykelparkering.jpg

Mopeder ska också betala även om de är eldrivna men att parkera i Tokholma med massor av tokar är inte riskfritt...

Cykelparkering.jpg

Cyklar och mopeder utan skylt däremot tar inte upp värdefull gatumark och stolparna att låsa fast sitt fordon kostar heller inget! :tummenupp

Motorcykelparkering i Eskilstuna.jpg

I Eskilstuna däremot behöver man inte köpa en ny telefon, installera en app och sedan betala för att parkera! :tummenupp:Bugar

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Tackar för tips och omtanken. Jag tänkte börja med att ordna nån slags skottsäker väst till mig och Camilla. Den kan man ju ha på sig när man åker hiss och vistas kring entren. Lägenhetsdörren är inte så kritisikt, jag har en bra gallergrind. Och jag har redan en ABC-brandsläckare, den får jag ställa närmare dörren ifall gärningspojken vill hälla bensin i brevinkastet.

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Tackar för tips och omtanken. Jag tänkte börja med att ordna nån slags skottsäker väst till mig och Camilla. Den kan man ju ha på sig när man åker hiss och vistas kring entren. Lägenhetsdörren är inte så kritisikt, jag har en bra gallergrind. Och jag har redan en ABC-brandsläckare, den får jag ställa närmare dörren ifall gärningspojken vill hälla bensin i brevinkastet.

Släckaren skall inte vara vid dörren då :hihi

Dom älskar ju 7.62×39 o de är ju en slö 7.62 men kräver sin väst o då stoppas kulan bara där ni har strikeplattan.

Bara o läsa bibeln rejält innan läggdags med såna grannar

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
View attachment 490819

Motorcykelparkeringar tar upp värdefull gatumark och därmed måste motorcyklister betala anser politiker i Hufvudstden.

View attachment 490820

Mopeder ska också betala även om de är eldrivna men att parkera i Tokholma med massor av tokar är inte riskfritt...

View attachment 490821

Cyklar och mopeder utan skylt däremot tar inte upp värdefull gatumark och stolparna att låsa fast sitt fordon kostar heller inget! :tummenupp

View attachment 490822

I Eskilstuna däremot behöver man inte köpa en ny telefon, installera en app och sedan betala för att parkera! :tummenupp:Bugar
Nja problemet med vanliga trampcyklar är att de saknar regskylt.
Likadant med 25(?) km/h mopeder.
Annars hade trampcyklar och 25(?) km/h mopeder också upptagit värdefull gatumark.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Nja problemet med vanliga trampcyklar är att de saknar regskylt.
Likadant med 25(?) km/h mopeder.
Annars hade trampcyklar och 25(?) km/h mopeder också upptagit värdefull gatumark.
Låter som lösbara problem. I byhålan jag bor har vi en betalparkering för cyklar, exempelvis.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Och i Umeå har vi ett uppvärmt parkeringshus i glas för cyklar, som ingen använder....

Jag minns inte hur många miljoner det kostade, men jag vill ha igen mina skattepengar

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Bara o läsa bibeln rejält innan läggdags med såna grannar
Jag har ingen bibel. Men hittade en 'Book of Mormon' i soprummet för 10 år sen.

Läskigt att det är drogade små ungdomar som kommer hem till en och skjuter. Jag har inte utvecklat nån direkt mördar-reflex mot ungdomar, än. Dom känns liksom lite för ... oskyldiga. Jag måste börja lära mig hata ungdomar mer nu, eller i alla fall vara mer på min vakt mot just denna hotbild. Kanske kan skriva ut några A4 måltavlor med en beväpnad ungdom på.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Jag har ingen bibel. Men hittade en 'Book of Mormon' i soprummet för 10 år sen.

Läskigt att det är drogade små ungdomar som kommer hem till en och skjuter. Jag har inte utvecklat nån direkt mördar-reflex mot ungdomar, än. Dom känns liksom lite för ... oskyldiga. Jag måste börja lära mig hata ungdomar mer nu, eller i alla fall vara mer på min vakt mot just denna hotbild. Kanske kan skriva ut några A4 måltavlor med en beväpnad ungdom på.
Enligt den boken kan du skaffa en väninna till Camilla. Hon blir säkert glad!
Ditt dilemma och din räddning är att du får skaffa henne en bostad, likvärdig i standard, förhoppningsvis med annat grannklientel.
Jag känner inte till om boken medger att ni bor där alla 3, däremot tror jag Camilla ska ha ett ord med i laget gällande val av väninna.

Lycka till!

(Vågar mig på en alternativ,om än inte allvarligt menad lösning p g a den ton du själv slagit an. Bistra och alltför aktuella problem. Glad att inte bo i Malmö längre.)

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Vågar mig på en alternativ,om än inte allvarligt menad lösning
Lugnt. Jag är öppen för alla förslag.

Jag råkade på min granne nyss då dom hade öppen dörr och höll på med något, själv var jag på väg till återvinningskärlen med två kassar skräp. Så jag hojtade "Hej", så frågade jag lite tyst "Hur hamnde du på den listan". Killen svarar lugnt och lite uppgivet "Jag vet inte ..".

Vi pratade kanske 10 minuter om saken, och jag tror honom. Han kan ha halkat med tillsammans med nån han möjligtvis känner, men han verkar inte kunna minnas något som direkt gjort honom sådan ovän med någon person att man får sitt namn på en sån lista. Hur som helst är jag lite mindre nervös nu, och hoppas på nya illdåd inatt, men LÅNGT HÄRIFRÅN.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nä förmodligen inte. Det har länge rått en avrådan att inte resa dit, då kan de fan stanna kvar också.
Varför är de ens där om de inte är hjälparbetare?
Så här har det varit de senaste 30-40 åren i Sverige, folk kommer hit, får direkt asyl, Put/medborgarskap och sedan åker hem och chillar.
Att vi har det så jävla eländigt är helt sjukt och varje gång tror man att det kanske ska vända, nu ser vi "palestinier" fira mördade spädbarn, men är det nytt? Vi såg ju hur många som reste till Isis.
Detta är inte nytt, detta är vad det är. Vill vi ha det eller inte? Mycket enkelt.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Varför är de ens där om de inte är hjälparbetare?
Så här har det varit de senaste 30-40 åren i Sverige, folk kommer hit, får direkt asyl, Put/medborgarskap och sedan åker hem och chillar.
Att vi har det så jävla eländigt är helt sjukt och varje gång tror man att det kanske ska vända, nu ser vi "palestinier" fira mördade spädbarn, men är det nytt? Vi såg ju hur många som reste till Isis.
Detta är inte nytt, detta är vad det är. Vill vi ha det eller inte? Mycket enkelt.
De har alltid fel fokus, alltid.

Edit;
The enablers, alltså.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Belgien idag, vilket skit. ???♥️

Är det någon som tycker invandring från Mellanöstern är en bra idé? Förklara för mig i så fall.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Belgien idag, vilket skit.

Är det någon som tycker invandring från Mellanöstern är en bra idé? Förklara för mig i så fall.

Det här är bara början. Snart kommer man inte våga vistas i stan utan skyddsväst och adekvat beväpning. Man vet aldrig vad för idiot man råkar på och var...

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM

Det här är bara början. Snart kommer man inte våga vistas i stan utan skyddsväst och adekvat beväpning. Man vet aldrig vad för idiot man råkar på och var...
Ytterligare skäl att undvika städer och folksamlingar som om det vore covid i England.

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
.. bara en tanke slog mig så här på min lediga morgon; maximal otur vore att råka ut för en masskjutning i en nöjsepark och få en bergochdalbanevagn över sig, samtidigt som man sätter sockervadden i halsen och kvävs.

Skulle man inte dö av det då får herren hitta nya metoder att dela ut sitt gudomliga straff.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin